Gå til innhold

styrke

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei!

jeg har tatt av mange kilo ved hjelp av sunn mat og ved å ligge på 1200 - 1400 kcal hver dag, i tillegg til å trene mye, mest aerobic og sykkel. I det siste har jeg skjønt at det trengs litt styrketrening til, slik at kroppen ikke blir helt dvask, og da lurer jeg på hva som skjer med kroppen når jeg plutsleig begynner å trene mye mer styrke mer effektivt? Er det noe i matveien jeg bør passe på? Jeg har begynt å krympe i cm, men ikke så mye på vekten. Er det slik at jeg først bygger muskler som veier mer enn fett osv, men at jeg etter en stund vil fortsette å gå ned i vekt etterhvert som forbrenningen blir høyere..???

en litt rotete tråd kanskje, men fint hvis noen har synspunkter på dette!!!!!!! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!!

Kan kanskje hjelpe litt...

Ja,det er lurt å trene styrke i tillegg til kondisjontrening. Noen økter i uka. Når du har trent styketrening litt vil du merke at du ikke akkutar har gått ned i vekt-kanskje litt opp?! Men ikke bli lei deg for det. Muskler veier mer enn fett og du vil vel heller ha det en fett? Men så er det som du sier at du forbrenner mer når du har muskler...I hvile forbrenner muskler 13 kcal pr dødn mens fett forbrenner i hvile rund 4 kcal. Forskjell der ja...Så da vil du jo etter tid merke at du får bedre uttelling med treninga oxo! Hvis du prøver å trene styrke vil du få større muskelmasse i forhold til fett og da vil du forbrenne flere muskler pr dødn bare ved å "ha muskler"....

Selv trener jeg styketrening i tillegg til kondisjonstrening. Det gir ikke bare fin kropp,men sterk og sunn kropp som er viktig! Prøv enten i å investere i en multiapparat til å ha hjemme eller kjøpe ett kort til treningssenter-der har de jo all mulige apparater og mange er flinke med veileding!

Håper jeg har hjulpet deg litt med det jeg vet!

Oi...Spurte du noe om spising,eller husker jeg feil... Ja,det er viktig å spise protein for å få/bevare muskelmassen! Så håper du liker egg! men husk at det er en del kalorier i egg. Hvis du vil ha masse proteim,men ikke mye fett/kcal ta bort plommen fra egget-da halverer du fettmengden! Og selv syns jeg det hvite er best,så....

Men...Håper du kommer i gang med styrketrening! Du vil se resultater og kanskje du vil syns det blir temmlig gøy etterhvet?!

Lykke til :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...