Wilma89 Skrevet 4. mai 2015 #1 Skrevet 4. mai 2015 Jeg har blitt invitert i baby shower for første gang. Var ikke klar over at det var noe man gjorde i Norge en gang. Så spørsmålet er hva man gir i gave? Og hvor mye penger bruker man? 1
Christiania_Oslo Skrevet 4. mai 2015 #2 Skrevet 4. mai 2015 Det velger du jo selv. Jeg pleier å gi en kurv med litt småsaker som noen bodyer og sparkebukser,babyoil,shampoo for baby,smokk,våtservietter etc. Om du ikke vil bruke særlig med penger så kjøp bare en body og noen smokker feks.
Lillemini Skrevet 4. mai 2015 #3 Skrevet 4. mai 2015 Du trenger ikke bruke så mye penger. Tenk på det som en tidlig barselsgave. De fleste gir jo venninner er gave første gangen de kommer for å se babyen, gave i babyshower blir gjerne istedet for dette. Er dere mange som skal kan dere jo eventuelt gå sammen og kjøpe noe dyrere, som en vippestol, bæretøy eller annet de kommende foreldrene ikke har kjøpt enda. Skal du kjøpe alene er klær med byttelapp alltid en passende gave. Ull er noe de fleste aldri får nok av, bare prøv å tenk på hvor gammel babyen er til vinteren og beregn størrelse etter det. Du kan også kjøpe noe mer rettet mot mor, som en salve for såre brystvorter, en god håndkrem uten skadelige stoffer eller noe annet du vet hun liker. Et abonement på et blad kanskje? Du finner masse på bladkongen.no til 199kr. Jeg fikk vippestol, masse babytøy, noen leker, flasker og smokker (ikke en bra gave, ingen ble brukt da hun ikke likte de typene jeg fikk), bøker, og en del produkter til meg selv. Pluss den typiske bleiekaken da, med litt kluter, bamser og flasker i.
Gjest Solstråla88 Skrevet 4. mai 2015 #4 Skrevet 4. mai 2015 Vi fikk masse klær og bleier. Det jeg kommer til å kjøpe i slike gaver fremover er omslagsbodyer. De er gull og kun det som blir brukt her hjemme daglig. Og dra klær over hodet på babyer er noe herk, synes jeg da 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #5 Skrevet 4. mai 2015 Jeg har blitt invitert i baby shower for første gang. Var ikke klar over at det var noe man gjorde i Norge en gang. Så spørsmålet er hva man gir i gave? Og hvor mye penger bruker man? Som regel pleier man å spleise med de andre på en stor ting til barnet, som feks vippestol, barneseng feks, bæretøy, stellebord osv osv. Også kjøper man gjerne noe utenom hvis man vil. Er ihvertfall slik vi har gjort det. Anonymous poster hash: 62ab6...dcc 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #6 Skrevet 4. mai 2015 Bleiekake:) Anonymous poster hash: 6888b...96c
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #7 Skrevet 4. mai 2015 Vi fikk masse klær og bleier. Det jeg kommer til å kjøpe i slike gaver fremover er omslagsbodyer. De er gull og kun det som blir brukt her hjemme daglig. Og dra klær over hodet på babyer er noe herk, synes jeg da Syntes aldri det var noe problem, er jo kanpper i skulderen på de fleste. Men skjønner at de fleste synes det er greiest med omslagsbodyer. Syntes de var så klumpete jeg Anonymous poster hash: 62ab6...dcc 1
Meadow Skrevet 5. mai 2015 #8 Skrevet 5. mai 2015 Har bare vært i en babyshower, da spleiset vi 150 kr hver og laget bleiekake (med smokker etc) og resten av pengene kjøpte vi gavekort på babyshop for. Så ingen hadde med egen gave i tillegg, veldig greit.
Gjest Solstråla88 Skrevet 5. mai 2015 #9 Skrevet 5. mai 2015 Syntes aldri det var noe problem, er jo kanpper i skulderen på de fleste. Men skjønner at de fleste synes det er greiest med omslagsbodyer. Syntes de var så klumpete jeg Anonymous poster hash: 62ab6...dcc Smak og behag😊 han som jeg har kan ikke fordra å få ting over hodet😉
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #10 Skrevet 5. mai 2015 Vi fikk masse klær og bleier. Det jeg kommer til å kjøpe i slike gaver fremover er omslagsbodyer. De er gull og kun det som blir brukt her hjemme daglig. Og dra klær over hodet på babyer er noe herk, synes jeg da Det er smak og behag. Jeg hater omslagsbodyer og alle kjøper det til oss i gave, koselig med gaver selvfølgelig, men gruer meg til flere uker med de bodyene. Har kledd på babyer i flere år og må si at for min del er vanlige bodyer gull verdt.Anonymous poster hash: 45df4...2b4 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 5. mai 2015 #11 Skrevet 5. mai 2015 Det er smak og behag. Jeg hater omslagsbodyer og alle kjøper det til oss i gave, koselig med gaver selvfølgelig, men gruer meg til flere uker med de bodyene. Har kledd på babyer i flere år og må si at for min del er vanlige bodyer gull verdt.Anonymous poster hash: 45df4...2b4 Enig i smak og behag😊 heldigvis kan det byttes😉
Wilma89 Skrevet 7. mai 2015 Forfatter #12 Skrevet 7. mai 2015 Tusen takk for svar alle sammen😀 Mange gode tips her😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå