AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #1 Skrevet 4. mai 2015 Hei! Mora og stefaren min har en 2 år gammel nuffe. Han er veldig snill og aldri sint, men pleier ofte å bjeffe og bite i beina. Han er nokså bortskjemt og får det stort sett som han vil, med unntak av når de har besøk, da er de strenge med han, men han lystrer ikke akkurat. I tillegg pleier han å stå og bjeffe på de, virker som om det bare er for å terge eller dominere? De snakker til han, men det forverrer det bare. Når de ignorerer han gir han seg etter en stund. Men finnes det noe mer effektivt?Anonymous poster hash: a5c48...092
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #2 Skrevet 4. mai 2015 Hvilken rase er det og hvor mye fysisk og mental mosjon får han? Å ignorere til han stopper er en god metode, men ved å kun gjøre det vil ikke hunden lære noe. Da må dere i så fall belønne han med en godbit etter at han har vært rolig en liten stund. Anonymous poster hash: c245a...0c0
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #3 Skrevet 4. mai 2015 Hvilken rase er det og hvor mye fysisk og mental mosjon får han? Å ignorere til han stopper er en god metode, men ved å kun gjøre det vil ikke hunden lære noe. Da må dere i så fall belønne han med en godbit etter at han har vært rolig en liten stund.Anonymous poster hash: c245a...0c0 Nuffe som sagt. Går vel tur med han to ganger i uka, ellers så går han inn og ut som han vil på stort område. Anonymous poster hash: a5c48...092
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #4 Skrevet 4. mai 2015 Nuffe som sagt. Går vel tur med han to ganger i uka, ellers så går han inn og ut som han vil på stort område.Anonymous poster hash: a5c48...092 Jeg tør vedde på at mangel på mosjon og stimulering er hovedgrunnen til bjeffingen og bitingen. To turer i uken er ikke nok for noen hunder, og det hjelper ikke om han får være ute som han vil. Anonymous poster hash: c245a...0c0 1
Gjest Eurodice Skrevet 4. mai 2015 #5 Skrevet 4. mai 2015 Hvilken rase er det og hvor mye fysisk og mental mosjon får han? Å ignorere til han stopper er en god metode, men ved å kun gjøre det vil ikke hunden lære noe. Da må dere i så fall belønne han med en godbit etter at han har vært rolig en liten stund. Anonymous poster hash: c245a...0c0 Jeg googlet "nuffe" og ser at er et kortord for Newfoundlandshund, "nuff". De er store hunder som trenger mosjon daglig. TS, kan du beskrive denne hunden?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #6 Skrevet 4. mai 2015 Du mente 2 turer om dagen, håper jeg? 2 ganger i uka er ikke nok for noen hunder. Det er ikke bare mosjon hunden har behov for, de trenger å komme seg ut, se, høre og lukte nye ting. En tur i skogen krever ikke bare den energien det koster å bevege seg. Det er tusenvis av deilige dufter som hunden får med seg og må finne ut av. En 2 år gammel hund er en unghund, og har ekstra stort behov for å bruke kroppen og få nye impulser. En hund som kjeder seg blir frustrert, og frustrasjon kan føre til alvorlige adferdsproblemer. Anonymous poster hash: 82a65...e65
Tabris Skrevet 5. mai 2015 #7 Skrevet 5. mai 2015 Det kan høres ut som om de burde gå på kurs med hunden. Både for å lære seg hvordan man håndterer og oppdrar en hund, samt også for å få stimulert hunden mer. To ganger i uka er altfor lite.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #8 Skrevet 5. mai 2015 Henger meg på de over her; han får for lite mosjon og stimuli. Det resulterer ofte i uønsket adferd. Anonymous poster hash: a9c22...8bd
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #9 Skrevet 5. mai 2015 Nuffe som sagt. Går vel tur med han to ganger i uka, ellers så går han inn og ut som han vil på stort område.Anonymous poster hash: a5c48...092 To turer i UKA? Alle hunder har krav på minst TRE turer OM DAGEN i følge mattilsynet. Dette er rett og slett dårlig dyrehold fra dine foreldres side. Anonymous poster hash: 7d3d5...490 2
Sugerøret Skrevet 6. mai 2015 #10 Skrevet 6. mai 2015 Nuffe er jobbehunder og de trenger mental trening ved siden av fysisk mosjon. Stakkars hund,skjønner godt h*n bjeffer og biter.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #11 Skrevet 7. mai 2015 Oi.... Stakkars hund.... Blir helt matt jeg.. Minimum tre turer pr dag hvor en av turene utgjør en time, i tillegg til dette 10-20 minutter hodetrening pr dag (ikke nødvendigvis sammenhengende, par minitteher og par minutter der).... Dersom de prøver dette så vil det nok skje en stor forandring hos hunden.Anonymous poster hash: f147d...125
Gjest Eurodice Skrevet 7. mai 2015 #12 Skrevet 7. mai 2015 Hei! Mora og stefaren min har en 2 år gammel nuffe. Han er veldig snill og aldri sint, men pleier ofte å bjeffe og bite i beina. Han er nokså bortskjemt og får det stort sett som han vil, med unntak av når de har besøk, da er de strenge med han, men han lystrer ikke akkurat. I tillegg pleier han å stå og bjeffe på de, virker som om det bare er for å terge eller dominere? De snakker til han, men det forverrer det bare. Når de ignorerer han gir han seg etter en stund. Men finnes det noe mer effektivt?Anonymous poster hash: a5c48...092 Jeg vet ikke så mye om oppdragelse av hund, konsekvens gjelder vel for hunder likesåvel som for barn. Men det jeg tviler sterkt på, er om det går an å lære en hund hva den får lov til når bare husets folk er til stede, og at det samme er forbudt når det kommer gjester?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå