AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #1 Del Skrevet 4. mai 2015 Jeg har fått påvist akutt gastritt, og har slitt med oppkast, kvalme, smerter, brekninger og ja,- jævelskap i flere dager. Nå har jeg fått syrenøytraliserende, og beskjed om å ikke spise for sterk/stekt/kaldt/varmt/syrlig osv. Men nå er jeg kjemperedd for å få smertene tilbake, for i dag er første dag jeg ikke ligger å spyr og vrir meg på baderomsgulvet. Nå skal jeg på butikken og kjøpe inn mild mat som magen takler, og jeg trenger hjelp. Har saumfart nettet, men folk sier så mye forskjellig. Har forstått det går litt på sunn fornuft, og ikke kaste i meg chili con carne rett før leggetid. Men trenger mer konkrete råd. Brød? I så fall, hvilket? Ost? Noen sier nei, fordi det inneholder fett, andre sier ja, fordi det er et meieriprodukt. Kål? Noen sier ja, fordi det inneholder fiber, andre sier nei, fordi du kan få luft i magen. Det jeg har til nå er: Ost med lav fettprosent Grovt og fiberrikt brød (?) Mandler Grønnsaker jeg kan koke (har fått med meg jeg ikke skal steke noe) Melkeprodukter (Med mindre fett kanskje) Jeg er så sulten, men så redd! De smertene jeg har hatt var noe av det verste... Med en gang jeg kjenner at det begynner å svi litt, får jeg helt panikk. Men jeg må jo spise... - Jente 24 Anonymous poster hash: 7de64...726 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #2 Del Skrevet 4. mai 2015 Magert kjøttpålegg også? Anonymous poster hash: 7de64...726 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #3 Del Skrevet 4. mai 2015 For meg hjalp det å legge over til et plantebasert kosthold. Etter det har jeg sluttet på alle medisiner. Anonymous poster hash: 8c854...dce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #4 Del Skrevet 4. mai 2015 For meg hjalp det å legge over til et plantebasert kosthold. Etter det har jeg sluttet på alle medisiner. Anonymous poster hash: 8c854...dce Takk! Men hvordan tilbereder du? For ikke skal det krydres mye, ikke skal det stekes, ikke skal det være for mye fett i det. Jeg er litt lost, så beklager om det er dumme spørsmål jeg kommer med. Liker ikke helt tanken på å bare spise kokte grønnsaker, for å sette det på spissen. Andre tips mottas også med stor takknemlighet! Anonymous poster hash: 7de64...726 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå