Mynona Skrevet 4. mai 2015 #1 Del Skrevet 4. mai 2015 Jeg skal ha med meg noen utlendinger til Ålesund i juni. Har ikke vært der selv og vi blir bare i 1,5-2 dager før vi skal videre. Kommer ettermiddag/kveld torsdag, reiser videre lørdag morgen. Vi har tenkt oss på en tur til Geiranger på fredagen. Men hva mer bør vi få med oss i området? Hva med tips til steder å spise, hadde vært fint om de var litt rimelige (med tanke på lave lønninger der besøket kommer fra) og med litt norsk mat hadde jo vært kjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 4. mai 2015 #2 Del Skrevet 4. mai 2015 Jeg skal ha med meg noen utlendinger til Ålesund i juni. Har ikke vært der selv og vi blir bare i 1,5-2 dager før vi skal videre. Kommer ettermiddag/kveld torsdag, reiser videre lørdag morgen. Vi har tenkt oss på en tur til Geiranger på fredagen. Men hva mer bør vi få med oss i området? Hva med tips til steder å spise, hadde vært fint om de var litt rimelige (med tanke på lave lønninger der besøket kommer fra) og med litt norsk mat hadde jo vært kjekt. Hurtigruten går jo inn til Geiranger menn tar hele dagen tur retur. Så når dere bare har 1 dag for dere nesten vurdere om det er verdt det. Selv om dere kjører bil og så vil det ta ganske mange timer. Ellers har du Fjellstua på Aksla som er et kjent utsiktspunkt, jit kan man enten gå opp trappene, kjøre bil eller være med et slikt "tog" opp. Du har og Atlanterhavsparken, et kjempestort akvarium 3 km utenfor sentrum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #3 Del Skrevet 4. mai 2015 Det går buss til Geiranger forøvrig. Men tar tid. Sentrum er også en fin attraksjon med jugendstilsenteret (rett ved brosundet) og da også brosundet. Atlanterhavsparken er forøvrig utrolig kjekt nå med seler og pingviner og mye annet morsomt. Det er også veldig fint der ute. Ellers skjer det ikke så mye her Anonymous poster hash: 9a2a0...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #4 Del Skrevet 4. mai 2015 Og dere må selvsagt på Sjøbua eller XL diner og spise fisk! Anonymous poster hash: 9a2a0...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #5 Del Skrevet 4. mai 2015 Kjører dere? FOr da syntes jeg at dere skal komme å treffe meg <3 Anonymous poster hash: 454ac...456 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #6 Del Skrevet 4. mai 2015 Har du sjekket: http://www.visitalesund-geiranger.com/ http://www.visitnorway.com/no/reisemal/vestlandet/alesund-og-sunnmore/aktiviteter-i-alesund-og-sunnmore/ Anonymous poster hash: 58594...3cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 4. mai 2015 Forfatter #7 Del Skrevet 4. mai 2015 Takk for tips, det skal jeg ta med meg videre. Vi skal kjøre bil ja, så vi tenkt å kjøre inn til Geiranger og tilbake på dagstur. Hurtigruta, går den hver dag inn til Geiranger? Trodde den kjørte opp opp ned kysten. Fisk må vi ha ja! Skal sjekke ut restaurantene og linkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 4. mai 2015 Forfatter #8 Del Skrevet 4. mai 2015 Kjører dere? FOr da syntes jeg at dere skal komme å treffe meg <3 Anonymous poster hash: 454ac...456 Tror du blir vanskelig å finne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #9 Del Skrevet 4. mai 2015 http://www.fjord1.no/turistruter/geiranger-hellesylt2 Også spiser dere på hotellet oppi der. Før dere kjører tilbake. Men Ålesund ja. Sats på godvær og bare heng i jugenbyen og en tur på aksla. Trenger ikke mer da. Anonymous poster hash: 454ac...456 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #10 Del Skrevet 4. mai 2015 Tror du blir vanskelig å finne Nei Kjører dere hele Vestlandet? Og får dere med Atlanterhavsveien? Bergen? Stavanger? Anonymous poster hash: 454ac...456 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #11 Del Skrevet 4. mai 2015 Alnes Fyr http://www.alnesfyr.no/ Borgundgavlen og Sunnmøre museum http://borgundgavlen.no/ Og som nevnt over, en tur til Geiranger vil ta bortimot en hel dag, hvertfall om dere ikke vil snu samtidig som dere kommer. Det tar hvertfall 2,5 timer en vei fra Ålesund. Om dere bruker kort tid i Gerianger kan dere muligens rekke en tur til Trollstigen. Ang å spise, så finnes det mange spisesteder/kaffebarer med lett mat og som ikke er så altfor dyr (skjønt, så veldig billig er det nok heller ikke). Kan nevne Tante Bruun(inne på Ålesund Storsenter, søk de opp på Facebook om du har det). Lyspunktet (http://www.lyspunktet.as/#meet-the-team) Tyt Kremmergården(inne på et kjøpesenter, også å finne på facebook) Spisestua(på Kjøpesenteret Amfi Moa, 10 min med bil fra sentrum) Anonymous poster hash: 4d387...41a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #12 Del Skrevet 4. mai 2015 Og dere må selvsagt på Sjøbua eller XL diner og spise fisk! Anonymous poster hash: 9a2a0...54e Sjøbua ble nedlagt i fjor sommer og jeg har ikke hørt at noen har startet opp igjen noe der. Billig var de heller ikke XL Diner er vel også i øvre prisklasse. Anonymous poster hash: 4d387...41a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 4. mai 2015 Forfatter #13 Del Skrevet 4. mai 2015 Nei Kjører dere hele Vestlandet? Og får dere med Atlanterhavsveien? Bergen? Stavanger? Anonymous poster hash: 454ac...456 Nei. De har bare 4 dager i Norge, så vi rekker ikke hele Vestlandet. Vi skal innom Bergen også. Men der har jeg vært før selv, så der har jeg litt mer kontroll http://www.fjord1.no/turistruter/geiranger-hellesylt2 Også spiser dere på hotellet oppi der. Før dere kjører tilbake. Men Ålesund ja. Sats på godvær og bare heng i jugenbyen og en tur på aksla. Trenger ikke mer da. Anonymous poster hash: 454ac...456 Krysser fingrene for at Norge og Ålesund viser seg fra sin beste side med strålende sol og blå himmel den langhelgen! Alnes Fyr http://www.alnesfyr.no/ Borgundgavlen og Sunnmøre museum http://borgundgavlen.no/ Og som nevnt over, en tur til Geiranger vil ta bortimot en hel dag, hvertfall om dere ikke vil snu samtidig som dere kommer. Det tar hvertfall 2,5 timer en vei fra Ålesund. Om dere bruker kort tid i Gerianger kan dere muligens rekke en tur til Trollstigen. Ang å spise, så finnes det mange spisesteder/kaffebarer med lett mat og som ikke er så altfor dyr (skjønt, så veldig billig er det nok heller ikke). Kan nevne Tante Bruun(inne på Ålesund Storsenter, søk de opp på Facebook om du har det). Lyspunktet (http://www.lyspunktet.as/#meet-the-team) Tyt Kremmergården(inne på et kjøpesenter, også å finne på facebook) Spisestua(på Kjøpesenteret Amfi Moa, 10 min med bil fra sentrum) Anonymous poster hash: 4d387...41a Tar det 2,5 time hver vei? 1881 sier 1,5 time Jeg er ikke så glad i å kjøre bil, men det er heldigvis de som kommer på besøk 1881 sier også 6,5 (eller var det 7,5) timer fra Gardermoen til Ålesund. Jeg synes det hørtes for lite ut - hva tror dere? Hva mer enn å se på utsikten og naturen er det å gjøre i Geiranger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muttra Skrevet 4. mai 2015 #14 Del Skrevet 4. mai 2015 xl diner har god mat til xl priserbocca er rimelig og har en fantastisk god fiskesuppe -bare så synd jeg ikke tåler fløte og melk, bocca ligger ved brosundetom arkitektur og utsmykning på bygninger noe som faller innenfor interessene så finnes det en del flotte utsmykninger på bygningene i det området dermen siden dere skal kjøre har dere da mulighet for å kjøre om geiranger eller trollstigen på vei til eller fra ålesund, hurtigruta er heller dyr,atlanterhavsparken og atlanterhavs veien er noe dere bør prøve å presse innskriver mer om jeg kommer på mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muttra Skrevet 4. mai 2015 #15 Del Skrevet 4. mai 2015 det er stort sett det å se i geiranger -utsikten og naturen, men fergeturen fra gerianger til hellesylt så ser du fjellgårdene som ikke er helt utrolig at folk kunne leve og brødfø seg på ,tar dere ferga fra geiranger til hellesylt så får dere også med dere sunnmørsalpene,strandafjellet, og er dere heldige så er møbelmuseet i sykkylven åpent, sjekk om du finner noe på nett om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #16 Del Skrevet 4. mai 2015 Nei. De har bare 4 dager i Norge, så vi rekker ikke hele Vestlandet. Vi skal innom Bergen også. Men der har jeg vært før selv, så der har jeg litt mer kontroll Krysser fingrene for at Norge og Ålesund viser seg fra sin beste side med strålende sol og blå himmel den langhelgen! Tar det 2,5 time hver vei? 1881 sier 1,5 time Jeg er ikke så glad i å kjøre bil, men det er heldigvis de som kommer på besøk 1881 sier også 6,5 (eller var det 7,5) timer fra Gardermoen til Ålesund. Jeg synes det hørtes for lite ut - hva tror dere? Hva mer enn å se på utsikten og naturen er det å gjøre i Geiranger? Det er ferjetur på veien også. 15 min hvis Linge-Eidsdal + ventetid på ferjekaia, jo lenger uti turistsesongen jo lenger ventetid. ca 1 time fra Ålesund til ferjekaia på Linge, og 30-40 min fra Eidsdal til Geiranger. Så hvertfall 2 timer Hvis Hellesylt-Geiranger tar ferjeturen 1 time. Og fra Ålesund til Hellesylt tar det ca 1,5 time å kjøre, inkl ferjetur på 10-12 min(Magerholm-Aursneset) Ellers er det ikke så mye å gjøre i Geiranger. Forskjellige souvenirbutikker og små spisesteder om det er av interesse. 6,5 el helst 7,5 timer fra Gardermoen til Ålesund er vel ikke urimelig, men da er det straka vegen uten pauser. Anonymous poster hash: 4d387...41a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 4. mai 2015 #17 Del Skrevet 4. mai 2015 Takk for tips, det skal jeg ta med meg videre. Vi skal kjøre bil ja, så vi tenkt å kjøre inn til Geiranger og tilbake på dagstur. Hurtigruta, går den hver dag inn til Geiranger? Trodde den kjørte opp opp ned kysten. Fisk må vi ha ja! Skal sjekke ut restaurantene og linkene. Hurtigruta går hver dag inn til Geiranger i sommerperioden. Men den seiler i ti tiden og er vel ikke tilbake før rundt 6 om kvelden. Siden dere kjører bil selv, ville jeg anbefalt dere å kjøre via Geiranger enten til eller fra Ålesund. For det vil fort ta mesteparten av dagen å kjøre også. Dere må blant annet beregne 3 ferger på turen, og der vil det lett være kø. Særlig på ferja til eller fra Geiranger, og Eidsdal Linge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 4. mai 2015 #18 Del Skrevet 4. mai 2015 Nei. De har bare 4 dager i Norge, så vi rekker ikke hele Vestlandet. Vi skal innom Bergen også. Men der har jeg vært før selv, så der har jeg litt mer kontroll Krysser fingrene for at Norge og Ålesund viser seg fra sin beste side med strålende sol og blå himmel den langhelgen! Tar det 2,5 time hver vei? 1881 sier 1,5 time Jeg er ikke så glad i å kjøre bil, men det er heldigvis de som kommer på besøk 1881 sier også 6,5 (eller var det 7,5) timer fra Gardermoen til Ålesund. Jeg synes det hørtes for lite ut - hva tror dere? Hva mer enn å se på utsikten og naturen er det å gjøre i Geiranger? Ganske enkelt FERJER, det tar TID. Det er vel ren kjøretid, vet ikke om ferjetidene er regnet inn i tidsbruken på gulesider. Men ferjekøer er ikke et ukjent fenomen på Sunnmøre i Sommerferien. Desuten tar vel heller ikke gulesider hensyn til veistandard og slik. Det er ikke Østlandet dere skal kjøre heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emas Skrevet 4. mai 2015 #19 Del Skrevet 4. mai 2015 Kan anbefale fuglefjellet på Runde, som ligger på ytre søre sunnmøre! Ørsta-området også er nydelig med fantastiske fjell! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 4. mai 2015 Forfatter #20 Del Skrevet 4. mai 2015 Ganske enkelt FERJER, det tar TID. Det er vel ren kjøretid, vet ikke om ferjetidene er regnet inn i tidsbruken på gulesider. Men ferjekøer er ikke et ukjent fenomen på Sunnmøre i Sommerferien. Desuten tar vel heller ikke gulesider hensyn til veistandard og slik. Det er ikke Østlandet dere skal kjøre heller. Det er heldigvis før sommerferien. Men skal ta alt dere sier med meg videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå