Gå til innhold

Sykkellås med kode eller nøkkel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva anbefaler dere? Kode eller nøkkel?

Anonymous poster hash: ccf10...dd7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tyverimessig spiller det nok ingen rolle. Tyvene klipper over låsen uansett. Det mest praktiske er kode da du slipper å passe på nøkkelen. Det er anbefalt å benytte en FG-godkjent lås.

Anonymous poster hash: 5efba...28f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kode! Nøkkel er noe svineri og det har man nok av uansett. Glad det er passord rundt om på Internett, og jeg slipper å surfe rundt med et nøkkelknippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tyverimessig spiller det nok ingen rolle. Tyvene klipper over låsen uansett. Det mest praktiske er kode da du slipper å passe på nøkkelen. Det er anbefalt å benytte en FG-godkjent lås.

Ellers får man ikke igjen på forsikringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kode! Nøkkel er noe svineri og det har man nok av uansett. Glad det er passord rundt om på Internett, og jeg slipper å surfe rundt med et nøkkelknippe.

Problemet med kode er at de kan gjette det. Det er jo bare 10 000 kombinasjoner, og står man der en natt og prøver så klarer man lett å prøve ut alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så mye stress med en ekstra nøkkel da? Du har vel allerede nøkkelknippe med husnøkkel, postnøkkel og bilnøkkel på?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet med kode er at de kan gjette det. Det er jo bare 10 000 kombinasjoner, og står man der en natt og prøver så klarer man lett å prøve ut alle.

Eller de henter seg en kraftig avbiter og klipper over låsen. Det eneste som kan forsvare nøkkellås er om en har to veldig kraftige låser og låser sykkelen fast til noe. I såfall vil tyvene heller prøve et enklere bytte. Vitsen med vanlige låser er 1: at tyvene ikke skal bare ta med seg sykkelen, 2: gjøre det mer fristende å ta en dårligere sikret sykkel og 3: få igjen på forsikingen om sykkeln blir stjålet uansett.

Jeg velger kodelås etter å ha mistet alle nøklene til to låser. Kodelåsen min har nå holdt halve min sykkelkarriere, og jeg har aldri opplevd å måtte ringe etter skyss hjem fordi jeg står med en låst sykkel uten å finne nøkkelen. Det er også fint om jeg låser sykkelen sammen med noen og den andre drar før meg, for da kan de låse ut sin sykkel uten at jeg trenger å gi dem nøkkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt mye kode, og alle har blitt stjålet (klippet av). Nå har jeg kjøpt meg en skikkelig kraftig lås med nøkkel. Ble nøkken fordi ingen av de kraftigste låsene hadde kode. Hvis du skal ha en pinglelås, gå for kode. Er mye greiere. Skal du ha en kraftig lås, da finnes det bare nøkkel.

Hvis du kjøper en billig lås med nøkkel, så skal det ikke så mye til å slå inn låsen, så tyver kan stjele den uten å måtte klippe. Det slipper man med kode.

Anonymous poster hash: b7e46...e58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde kode og den ble stjelt. Hadde bare byttet om det ene tallet når jeg låste tror jeg.

Anonymous poster hash: 150fb...690
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mye lettere å manipulere en kodelås enn en ordentlig nøkkellås. En god nøkkellås koster ikke allverdens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ellers får man ikke igjen på forsikringen?

Tenker du på FG-godkjent lås? Nei, det er ikke krav om godkjent lås. Det er tilstrekkelig med en "vanlig" lås.

Det er heller ikke nødvendigvis slik at en godkjent lås er sikrere enn en "vanlig" lås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...