Gå til innhold

hva betyr det når en niåring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke liker å gi klemmer og føler seg direkte ukomfortabelt med å si hadet med kyss på kinnet? Det er meg det er snakk om. Voksen nå.

Anonymous poster hash: 237b4...315

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo bety at barnet er utsatt for misbruk, men det kan også bety tusen andre ting. Somalisk sykdom og legeundersøkelser kan også utløse den type adferd.

Får vi fasiten?

Skrevet

Somalisk sykdom

Spennende.

Eller at å klemme osv ikke er "tøft".

Hva som er tøft og ikke kan jo bety en del i barneskolealderen.

Skrevet

Det kan bety at du vokste opp i en familie der det var uvanlig med klemming og kyssing.

Skrevet

Spennende.

Eller at å klemme osv ikke er "tøft".

Hva som er tøft og ikke kan jo bety en del i barneskolealderen.

det var selvfølgelig autocorrect som gjorde om somatisk sykdom til 'somalisk'
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg var sånn, ikke noe galt, bare sensitiv.

Anonymous poster hash: 7f79b...0a2

• Liker 1
Skrevet

Helt normalt. Bare utfra dette kan man ikke konkludere med noe annet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil i utgangspunktet si at det ikke betyr at noe er galt, men det kan virke som du er ute etter et annet svar.

I min familie og krets har det aldri vært vanlig å si ha det med kyss på kinnet. Voksne kan ha en tendens til å presse barn til å gi bort klemmer når man skal si ha det, jeg synes det høres ut som en sunn måte å sette sine egne grenser på. Og det at du er voksen nå har ganske mye å si for tidsperioden du spør om, bare de siste 10-15 årene har det blitt mye vanligere at man klemmer hverandre i "hytt og pine".

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vokst opp med det, og ikke noe glad i klem som avskjed.bselv ikke nå som voksen

Som liten var jeg sjenert. Kan ikke si det er noe galt

Anonymous poster hash: 70685...779

Gjest O.G.
Skrevet

det var selvfølgelig autocorrect som gjorde om somatisk sykdom til 'somalisk'

Den var genial den der.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hatet sånt når jeg var liten. Gjør det i grunn fortsatt. Tror ikke det er noe galt med meg, bare liker ikke kroppskontakt.

Anonymous poster hash: 457b2...620
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overhodet ikke en klemmer og er oppvokst i en helt ordinær familie. Dette gjelder flere jeg kjenner.

Anonymous poster hash: 283ce...64c

AnonymBruker
Skrevet

Har dere som svarte meg noe form for psykiske problemer? Jeg har i tillegg slitt med mye rart i mitt liv.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men har jobbet mye med meg selv for å snu negative tanker, gi meg selv lov til å prestere og begynne å ta hensyn til meg selv. Var meget sjenert som yngre, tok veldig mye hensyn og forsøkte alltid å være i forkant av andres ønsker. Real omprogrammering har fått meg til å leve etter at andre har ansvaret for seg selv, og jeg kan ikke redde alle.

Fremdeles veldig sympati for de som uten skyld havner i vonde situasjoner.

Anonymous poster hash: 7f79b...0a2

Skrevet

Jeg har aldri likt det, kommer heller ikke til å gjøre det. En klem av familie når jeg møter dem er greit, men klemmer aldri venner.

Skrevet

Har dere som svarte meg noe form for psykiske problemer? Jeg har i tillegg slitt med mye rart i mitt liv.

TS

Jeg tror ikke du vil finne en sammenheng her nødvendigvis. Det er helt vanlig å ikke være klemmetypen, og kanskje særlig når man er barn og usikker på hvordan man skal gripe det an.

Jeg tror det er slik at noen psykiske lidelser gjør at man ikke liker fysisk kontakt, men det at man ikke liker fysisk kontakt behøver ikke å bety at man har en psykisk lidelse.

AnonymBruker
Skrevet

Syns klemming av gud og hverman er veldig spesielt. Klemmer familien nå og da og nære venner om jeg ikke har sett på på lenge. Kan ikke huske at det var så mye klemming før som det er nå?

Ja, psykiske problemer her, siden du spurte om det og.

Anonymous poster hash: 72b8e...c0c
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var (og er) sånn. Syns klemming og nussing er totalt unødvendig og ubehagelig.

Vet ikke hvorfor det er sånn. Liker ikke kroppslig kontakt med andre.

Anonymous poster hash: e88a5...7af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...