Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste månedene gått til hudpleier for å vokse legger og lår. Synes resultatet blir så mye bedre enn ved barbering. Dette er riktignok veldig dyrt i lengden, og jeg må finne på en annen løsning.

Vurderer å gå til innkjøp av en epilator, men hva er deres erfaring med det? Tenker på nyere typer - ikke dem man kjøpte på 90-tallet. Jeg synes voksing gjør vondt nok i seg selv, men hvordan er epilering i forhold? Takler ikke hvis det gjør vondere, for det er såvidt jeg holder ut voksing ;)

Anonymous poster hash: 964b4...806
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I prinsippet gjør jo epilatoren det samme som som voksing, den drar ut håret fra roten så resultatet skal i utgangspunktet bli likt. Vel å merke kan det skje at hårene ryker i stedet, noe som også kan skje ved voksing spesielt dersom vokseren ikke er spesielt flink.

Synes epilator gjorde mer vondt enn voks fordi det går saktere.

Endret av halo
Skrevet

Jeg har en epilator. Fra 90-tallet, riktignok :D Burde nok kjøpt ny, snart, men jeg gidder sjelden å bruke den uansett. Gjør vondere enn voks pga at det tar lengre tid, og på min gamle, knekker en del av hårene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vokser selv og syns det funker fint. Jeg kjøper Veet for sensitiv hud og bruker rettang for å varme de opp (vær forsiktig så det ikke blir for varmt!). En pakke holder 2-3 ganger for meg, så da er det ganske billig. Men nå vokser jeg kun legger, ikke lår. Trenger du å fjerne hår på lårene? :)

Anonymous poster hash: 5572f...e1d
Skrevet

Jeg vokser selv og syns det funker fint. Jeg kjøper Veet for sensitiv hud og bruker rettang for å varme de opp (vær forsiktig så det ikke blir for varmt!). En pakke holder 2-3 ganger for meg, så da er det ganske billig. Men nå vokser jeg kun legger, ikke lår. Trenger du å fjerne hår på lårene? :)

Er mange kvinner med hår på lårene som liker å fjerne det. Hvorfor er det så merkelig?

Gjest imperio
Skrevet

Jeg sverger til epilator. Aldri vokst leggene før, eller jo.. hjemme en gang, ga opp etter en "strips" :skratte:
Epilator er en kvinnes gave fra gud! Det er noen som kommer med en slik cooling-glove. Må innrømme at jeg har blitt litt svak etter jeg kjøpte en ny en, og en slik cooling glove var med :fnise:
Men du blir vandt til det, med eller uten "hjelpemiddel".
Jeg har en ganske "ny" en, men ikke den aller nyeste. Denne har jeg: http://www.elkjop.no/product/helse-trening-og-velvare/harfjerning-for-kvinner/SE5280/braun-silk-epil-5-epilator-se5280#tab-more-info

Grei pris, til en kjempe bra maskin med to funksjoner. Jeg sverger til Braun sine, da philips sin var bare møkk, og kun funnet positive omtaler om braun sine,

AnonymBruker
Skrevet

Er mange kvinner med hår på lårene som liker å fjerne det. Hvorfor er det så merkelig?

Syns det hørtes så slitsomt ut, bare. :) Jeg har ganske lange hår på lårene selv, men bruker mye fuktighetskrem og syns de knapt kjennes når man stryker over de.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Syns det hørtes så slitsomt ut, bare. :) Jeg har ganske lange hår på lårene selv, men bruker mye fuktighetskrem og syns de knapt kjennes når man stryker over de.

Da har du nok ikke så mye hår. De som fjerner det gjør det ofte fordi det er av sjenerende art. :)

Endret av Version 2.0
AnonymBruker
Skrevet

Da har du nok ikke så mye hår. De som fjerner det gjør det ofte fordi det er av sjenerende art. :)

Forstår det. :) Jeg har faktisk fått kommentarer på det (av jenter), men jeg syns det får være måte på. Går ikke så ofte i shorts heller, og skjørtene dekker gjerne lårene.

AnonymBruker
Skrevet

Dere som bruker epilator:

Fjerner dere hår under armene også med den?

Anonymous poster hash: 9c6c5...e6a
Gjest imperio
Skrevet

Dere som bruker epilator:

Fjerner dere hår under armene også med den?

Anonymous poster hash: 9c6c5...e6a

Jeg bruker den ikke der, fordi jeg er pingle :fnise:

Men det går ant ja.

Skrevet

Jeg sverger til epilator. Aldri vokst leggene før, eller jo.. hjemme en gang, ga opp etter en "strips" :skratte:

Epilator er en kvinnes gave fra gud! Det er noen som kommer med en slik cooling-glove. Må innrømme at jeg har blitt litt svak etter jeg kjøpte en ny en, og en slik cooling glove var med :fnise:

Jeg har en ganske "ny" en, men ikke den aller nyeste. Denne har jeg: http://www.elkjop.no/product/helse-trening-og-velvare/harfjerning-for-kvinner/SE5280/braun-silk-epil-5-epilator-se5280#tab-more-info

Grei pris, til en kjempe bra maskin med to funksjoner. Jeg sverger til Braun sine, da philips sin var bare møkk, og kun funnet positive omtaler om braun sine,

Den var jo kjempebillig. Jeg så på epilator til 2 Tusen kroner.... for tenkte de sikkert var best. Men om en så rimelig en er god,så kan jeg faktisk vurdere å kjøpe en sånn 😃 Men hvordan funker epilatoren? Drar den ut et og et hårstrå?

Skrevet

Jeg bruker den ikke der, fordi jeg er pingle :fnise:

Men det går ant ja.

Au, det høres vondt ut 😓

AnonymBruker
Skrevet

Bruker epilator på legger, under armene og bikinilinjen (+ rundt de ytrekjønnsleppene, ikke "inni"). Er litt vondt i starten, men man venner seg til det. Kan være greit å ha drukket litt på forhånd første gangen…. Bedøver litt, på en måte.

Nå drar jeg over et par ganger i uka, ikke vondt i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 95f06...4b0
AnonymBruker
Skrevet

Bruker epilator på legger, under armene og bikinilinjen (+ rundt de ytrekjønnsleppene, ikke "inni"). Er litt vondt i starten, men man venner seg til det. Kan være greit å ha drukket litt på forhånd første gangen. Bedøver litt, på en måte.

Nå drar jeg over et par ganger i uka, ikke vondt i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 95f06...4b0

Takk for tips. Da har jeg en god grunn til å drikke en ekstra gang i måneden 😅

Anonymous poster hash: d59bf...ef6

Skrevet (endret)

Jeg har en ganske "ny" en, men ikke den aller nyeste. Denne har jeg: http://www.elkjop.no/product/helse-trening-og-velvare/harfjerning-for-kvinner/SE5280/braun-silk-epil-5-epilator-se5280#'>http://www.elkjop.no/product/helse-trening-og-velvare/harfjerning-for-kvinner/SE5280/braun-silk-epil-5-epilator-se5280#ellerdenne http://www.elkjop.no/product/helse-trening-og-velvare/harfjerning-for-kvinner/SE5280GP/braun-silk-epil-5-280-epilatorpakke ? Sistnevnte er på tilbud ut helgen, derfor det haster med svar. hva er ladyshaver?

Endret av Trampe23
Skrevet

Vil du anbefale den du nevnte eller dennehttp://www.elkjop.no/product/helse-trening-og-velvare/harfjerning-for-kvinner/SE5280GP/braun-silk-epil-5-280-epilatorpakke. Sistnevnte er på tilbud ut helgen, så det haster med svar. Jeg har null peiling på epilator, så tar gjerne imot hjelp. takk 😃

Skrevet

Jeg har de siste månedene gått til hudpleier for å vokse legger og lår. Synes resultatet blir så mye bedre enn ved barbering. Dette er riktignok veldig dyrt i lengden, og jeg må finne på en annen løsning.

Vurderer å gå til innkjøp av en epilator, men hva er deres erfaring med det? Tenker på nyere typer - ikke dem man kjøpte på 90-tallet. Jeg synes voksing gjør vondt nok i seg selv, men hvordan er epilering i forhold? Takler ikke hvis det gjør vondere, for det er såvidt jeg holder ut voksing ;)

Anonymous poster hash: 964b4...806

Hvis du synes voksing er ille nok, vil jeg ikke anbefale å bruke epilator. Jeg har prøvd begge deler flere ganger. Jeg synes voksing er ubehagelig, men epilering er uutholdelig! Som oftest ender det med at jeg bare tar det ene beinet, og shaver det andre, fordi jeg ikke orker mer! Det tar lang tid og er forferdelig vondt.

AnonymBruker
Skrevet

Vil du anbefale den du nevnte eller dennehttp://www.elkjop.no/product/helse-trening-og-velvare/harfjerning-for-kvinner/SE5280GP/braun-silk-epil-5-280-epilatorpakke. Sistnevnte er på tilbud ut helgen, så det haster med svar. Jeg har null peiling på epilator, så tar gjerne imot hjelp. takk 😃

Det ser ut som selve epilatoren er den samme. Begge har ladyshaver-tilbehør, men sistnevne har også trimme-tilbehør og reiseetui.

Anonymous poster hash: 72ac9...d83

Skrevet

Det ser ut som selve epilatoren er den samme. Begge har ladyshaver-tilbehør, men sistnevne har også trimme-tilbehør og reiseetui.

Anonymous poster hash: 72ac9...d83

Okei, takk 😊 jeg tror ikke den dyre har cooling glove, men jeg får nøye meg med en pose isbiter 😁 haha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...