Gå til innhold

Er jeg klar for å møte damer igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i det som kan defineres som et noenlunde langt forhold. Det tok slutt for 4 år siden.

Etter dette har jeg kun hatt dårlige erfaringer med jenter, noe som endte med at jeg trakk meg fra markedet for ca. 2 år siden.

Nå føler jeg at jeg har kommet over det verste etter samlivsbrudd, rebounds og uærlige damer, så jeg har registrert meg på noen nettdating-sider. Problemet er at det å ta initiativ sitter veldig langt inne. Årsaken til dette er at jeg føler jeg kun har dårlige assosiasjoner med damer. Av og til får jeg faktisk angst etter å ha skrevet med noen som virker til å ha problemer med seg selv. Dette skjer også når noen på jobb eller i familien har problemer. Det har vært så mye problemer og tullball hvor alltid jeg har vært nødt til å være den sterke som ordner opp. Jeg orker ikke mer slikt og jeg er redd for å bli involvert igjen.

Tilliten ovenfor damer kommer ikke tilbake med mindre ei viser seg tillitsverdig (ved å vise modenhet og ikke lage problemer for meg) eller før jeg blir flink nok til å sette grenser for dårlig oppførsel. Sistnevnte har jeg gjort veldig mye med, men jeg har et stykke igjen før jeg blir fornøyd.

Jeg er selv ikke interessert i å involvere ei dame i mine problemer. Jeg synes det er bedre å ta ansvar selv. Det virker ikke akkurat som at damer har det samme holdningen.

Jeg er usikker på om jeg er klar igjen. Så hva synes dere? Bør jeg kaste meg på hesten igjen eller skal jeg vente? Synes dere at jeg har forutsetningene som skal til for å prøve igjen?

Mann på 36 år.

Anonymous poster hash: 6068b...655
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Siden du er såpass usikker at du føler behov for å spørre om dette, i stedet for å bare gjøre det, så sier vel svaret seg selv?

Anonymous poster hash: 5b738...348

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du er klar, du reflekterer over dette og har funnet ut en del ting på veien. Du tar ansvar for deg selv og vet hva du trenger.

Men er viktig å involvere en partner i hvordan man har det.

Anonymous poster hash: 0573f...a6e
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du er klar, du reflekterer over dette og har funnet ut en del ting på veien. Du tar ansvar for deg selv og vet hva du trenger.

Men er viktig å involvere en partner i hvordan man har det.

Takk! :-)

Når man først har blitt partnere, så har jeg ingen problemer med å snakke om følelser. Det er viktig å prate sammen i et forhold. Hvis ikke bygger problemene seg fort opp.

Jeg er på nettdatingsider og hvis jeg skriver noe slikt som at "Jeg har behov for å ta det litt rolig til å begynne med, fremfor å hoppe i det", så har jeg inntrykk av at jeg plutselig blir uinteressant og at en del konkluderer med at det lyser problemer her.

Ville du/dere ha formulert det noe annerledes?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan heller si at du liker å snakke litt først, bli litt kjent. Folk har forskjellige tilknyttningsmønstere sånn er det jo.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk! :-)

Når man først har blitt partnere, så har jeg ingen problemer med å snakke om følelser. Det er viktig å prate sammen i et forhold. Hvis ikke bygger problemene seg fort opp.

Jeg er på nettdatingsider og hvis jeg skriver noe slikt som at "Jeg har behov for å ta det litt rolig til å begynne med, fremfor å hoppe i det", så har jeg inntrykk av at jeg plutselig blir uinteressant og at en del konkluderer med at det lyser problemer her.

Ville du/dere ha formulert det noe annerledes?

Jeg ville satt pris på å få hørt noe sånt, for jeg er i samme situasjon selv.

Syns folk har det så travelt og skal kysse på første date osv. Jeg er ikke der i det hele tatt.

Så jeg tror at hvis du treffer den rette damen så vil det gå seg til.

Ja hvorfor ikke si at du liker å bruke litt tid på å bli kjent, det må jo være bra :)

Anonymous poster hash: ff40b...817

AnonymBruker
Skrevet

Hei TS. Så dumt du har hatt en del dårlige erfaringer. Men syns du virker reflektert, og vel, du er jo 36 år, så med tanke på det ville jeg hoppet i det, spesielt hvis du ønsker barn.

Du må kanskje jobbe litt med å stole på folk/damer. I begynnelsen når man blir kjent er det kanskje lett å analysere og legge for mye i enkeltutsagn. Gi damene tid og se etter røde flag med varsomhet.

Lykke til!

Anonymous poster hash: fa5f1...254
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville satt pris på å få hørt noe sånt, for jeg er i samme situasjon selv.

Syns folk har det så travelt og skal kysse på første date osv. Jeg er ikke der i det hele tatt.

Så jeg tror at hvis du treffer den rette damen så vil det gå seg til.

Ja hvorfor ikke si at du liker å bruke litt tid på å bli kjent, det må jo være bra :)

Anonymous poster hash: ff40b...817

Å kysse på første date kan være litt skummelt også. Følelsene kan fort ta overhånd og så øker tempoet. jeg tror det er sunt å ta seg litt tid til å føle og kjenne på. Det er ihvertfall det jeg har kommet frem til at jeg trives best med. Tar man det rolig, så snubler man ikke så lett heller :-).

Takk for tilbakemeldingen! :-)

AnonymBruker
Skrevet

Tja, om du ikke greier å sette grenser så er man kanskje ikke 100% klar? I mine øyne bør man kunne møte noe med et åpent sinn uten å la tidligere dårlige erfaringer legge premisser. Om man forestiller seg at det kan bli dårlig på grunn av det så får man også oftere en selvoppfyllende profeti. Skepsis til den man dater merkes gjerne godt selv om man ikke sier det direkte og det får den man dater til å innta en mer defensiv posisjon som ikke er et bra utgangspunkt.

Anonymous poster hash: 6ff30...f11
AnonymBruker
Skrevet

Tja, om du ikke greier å sette grenser så er man kanskje ikke 100% klar? I mine øyne bør man kunne møte noe med et åpent sinn uten å la tidligere dårlige erfaringer legge premisser. Om man forestiller seg at det kan bli dårlig på grunn av det så får man også oftere en selvoppfyllende profeti. Skepsis til den man dater merkes gjerne godt selv om man ikke sier det direkte og det får den man dater til å innta en mer defensiv posisjon som ikke er et bra utgangspunkt.

Anonymous poster hash: 6ff30...f11

Jeg greier fint å sette grenser, men jeg føler ikke jeg er så flink som jeg burde være i forhold til dette.

Grunnen er at jeg ofte føler det blir negativt og at jeg kanskje burde ha håndtert ting på en annen måte fra starten av, for å unngå at situasjonen oppstår.

Jeg har dessverre veldig lav toleranse for negativitet og tull fra andre mennesker nå :-(.

Det som er ironisk er at dette er ingenting i forhold til bagasjen andre jeg kjenner har hatt, når de har gått inn i et forhold. Men så ser jeg også at de forholdene ikke har blitt særlig bra. Utgangspunktet har rett og slett vært feil.

Når jeg en dag møter ei som virkelig fortjener alt det beste, så synes jeg ikke at jeg skal belaste henne med min bagasje. Du har helt rett i det du sier og jeg har slettet meg fra den datingsiden jeg var mest aktiv på. Jeg er ikke klar enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...