Gå til innhold

Får ikke slettet lagrede ting på cd'er

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har lagret en masse ting på en cd, og vil nå slette noen eller alle filene. Men jeg får beskjed om at filene er skrivebeskyttet og ikke kan slettes? Samme når jeg prøver å redigere filer på cd'en. Hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På en vanlig cd kan du ikke slette eller endre på innholdet. Om du vil fjerne noe må du rett og slett ødelegge cd-en, for eksempel ved å knekke den i biter. Det finnes cd-er som du kan skrive til flere ganger, men dette er spesielle cd-er og de krever spesielle cd-brennere.

Gjest Butterflygirl
Skrevet

Cd'ene du har skrevet dette på er cd-r plater. De kan ikke skrives om. når du har skrevet filer på dette så er det på plata for alltid. men du kan også bruke en cd-r plate som en en harddisk. dvs ikke "låse" den igjen etter at du har lagret filer på den. på den måten kan du overføre og slette filer som du vil.jeg vet ikke om du vet hvordan man gjør dette. Men i ditt tilfellet vil jeg anbefale at du kjøper deg cd-rw plater. Det er rewritable cd'er som du kan slette og skrive på i omtrent 100 ganger før cd'en går i stykker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...