Gå til innhold

Hvordan forstå at fyren er interessert/prøver seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter så sinnsykt med dette. I mitt hode klarer jeg ikke å begripe at noen synes jeg skulle være interessant for mer enn en hyggelig prat, så jeg forstår rett og slett ikke når noen prøver seg.

En kompis sa at jeg måtte være stokk stein dum som ikke skjønte hva fyrene var ute etter, og ramset opp flere ganger folk hadde prøvd seg på meg uten at jeg skjønte det...

F.eks var vi på ett stor arrangement, hvor jeg ikke kjente så mange utover at jeg visste sånn ca hvem de var. Jeg satte meg med de jeg kjente litt til og pratet med de, mens resten av gjengen overså meg. Etter en stund kom en av fyrene bort å presenterte seg, og han visste tydeligvis delvis hvem jeg var, mens jeg bare hadde hørt navnet hans, så vi ble pratende en stund og han sa at hele gjengen skulle ut å spise senere på kvelden, og at de skulle samles der og der, og jeg måtte gjerne slenge meg med hvis jeg hadde lyst...

Når jeg kommer hjem, forteller jeg dette til kompisen min (som også delvis kjenner til denne gjengen) og sier at mannen var så hyggelig, og hva som hadde skjedd.. Da sier han at denne fyren var en player, og at jeg var idiot hvis jeg ikke skjønte hvorfor han hadde bedt meg bli med gjengen ut?

En annen gang var jeg med min far å så på biler i en bilbutikk i Sverige. En hyggelig selger kommer å vi blir stående å prate om div annet enn bil (han hadde nemlig jobbet i byen i Norge vi er fra, og tok dialekten vår med en gang). Mens vi står å prater driver en annen selger å tar bilder av en annen bil som skal ut for salg. "Min" selger ser på meg og sier spøkefullt da jeg flytter meg for ikke å bli med på bildet til den andre, at jeg bare kan slenge meg oppå panseret, så vil vi nok få sogt bilen fortere.. Jeg bare ler å tar det som en dårlig spøk. og forteller dette til kompisen min da jeg synes det er litt morsomt. Han sier han er overrasket over at selgeren ikke ba om nummeret mitt?

Har flere eksempler ute på byen, hvor folk kommer bort for å snakke. Jeg tror de bare vil ha en hyggelig samtale om musikken/stedet/whatever mens kompisen min sier at jeg må få opp øya..

Så tydeligvis ser jo han hva gutta er ute etter? Og slapp av, han er IKKE interessert i meg, hvis noen skulle spekulere i det :)

Men hvordan skal jeg klare å forstå intensjonene til mannfolka, se når de flørter å klare å flørte tilbake? Jeg er jo helt lost, og sikkert derfor jeg er evig singel...

Anonymous poster hash: b858e...cad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja - jeg har fått lignende kommentarer og trodd at det har vært flørting, og gått på et par smeller av den grunn - da disse mannfolka bare mente å være hyggelige.

Så jeg vet ikke. Derfor er jeg singel :)

AnonymBruker
Skrevet

Men hva er egentlig problemet? Hvis du var interessert i fyren på konserten, så hadde du vel sagt ja til å bli med videre? Hvis ikke, så spiller det vel ingen rolle hva hans intensjoner var.

Ang. fyren på bilmessen, så er jeg uenig med vennen din. Dersom han ikke tok initiativ til mer var det nok bare en spøk/harmløs flørting. Folk flørter jo uten at de er så keen at de absolutt skal ha mer kontakt.

Anonymous poster hash: cb3f0...612
AnonymBruker
Skrevet

Tja - jeg har fått lignende kommentarer og trodd at det har vært flørting, og gått på et par smeller av den grunn - da disse mannfolka bare mente å være hyggelige.

Så jeg vet ikke. Derfor er jeg singel :)

Hehe, motsatt problem vi da :) Men spørsmålet blir jo det samme: Hvordan forstå hva som er flørt/ment som flørt og hva som bare er ment for å være hyggelige :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Men hva er egentlig problemet? Hvis du var interessert i fyren på konserten, så hadde du vel sagt ja til å bli med videre? Hvis ikke, så spiller det vel ingen rolle hva hans intensjoner var.

Ang. fyren på bilmessen, så er jeg uenig med vennen din. Dersom han ikke tok initiativ til mer var det nok bare en spøk/harmløs flørting. Folk flørter jo uten at de er så keen at de absolutt skal ha mer kontakt.

Anonymous poster hash: cb3f0...612

Tja, jeg hadde garantert blitt med gjengen ut hvis jeg hadde kjent noen av de litt bedre :) Men følte meg som ett påheng hele dagen, så jeg valgte å dra rett på hotellet å sove og være uthvilt til neste dag ;) Spiller forsåvidt ingen rolle hvilken intensjon han hadde, men det jeg lurer på er om han mente mer enn å være hyggelig, og hvordan jeg skulle forstått at han mente noe mer med det..

Eller sagt mer generelt; drit i eksemplene mine, var bare de eneste jeg kom på i farta...

Hvordan i all verden forstår man hva som er ment som flør, og hva som er ment for å være hyggelige? Hva ser man etter? Blikk? Kroppspråk? Tonen det er sagt i?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er kjempevanskelig å vite! Noen er jo bare genuint hyggelige uten at det ligger noe mer bak.

F.eks møtte jeg en fyr som jeg selv opplevde som veldig flørtete. Vi hadde en god tone og jeg bestemte meg for å be han ut. På daten sa han at han hadde blitt litt overrasket over at jeg bad han med ut, men at det var hyggelig. Jeg sa at jeg syns han hadde gitt litt signaler på at han var interessert, men han mente at han ikke hadde det. Det ble bare med en date. :P

Ellers ble jeg sjekket opp for en del år siden, på gata. Jeg var typ 17 år og skjønte ingenting. Det var en sånn selger-dude som prøvde å snakke med meg da jeg stod og ventet på en venn, men jeg var jo under 18 og kunne ikke kjøpe noe uansett (sa ikke dette til han). Vi ble stående og småprate litt og han var veldig kjekk, men sikkert 7-8 år eldre enn meg. Til slutt sier han at jeg gjerne kan ta kontakt hvis jeg lurer på noe, også gir han meg en lapp med nummeret sitt. Jeg var så naiv at jeg gikk derfra og tenkte "Jøss, for en service." Ringte han aldri, han hadde vel fått sjokk hvis han fant ut hvor gammel jeg var.

TS, det er vel egentlig umulig å vite. Flørting for deg kan ikke være flørting for andre. Noen er veldig flørtete av natur.

Anonymous poster hash: c7a19...c5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...