Gå til innhold

Hvem kan sy inn bunad i Bergen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trenger å få sydd inn bunaden (den er litt vid både i liv og vest), og aller helst før 17. mai...ja, vet jeg er sent ute, men har vært lenge borte. Men det viktigste er i alle fall å få det gjort en gang, for sånn som den henger nå er det ikke pent.

Har vært og hørt et par steder, bla. på Husfliden, og disse stedene estimerte pris mellom 3000 og 5000 kr, og kanskje enda mer!! :sjokkert::haar::blink: Husfliden krever også at man renser bunad først, så der forsvinner det jo enda flere lapper. Kjenner noen som hår fått tilpasset andre steder i landet, som har betalt mye mindre, synes det er rart det varierer sånn fra sted til sted.

Siden jeg er en fattig student er det rett og slett ikke aktuelt eller mulig å skaffe til veie en slik sum.. :cry: :grine:

Er det noen som vet av noen andre som syr inn bunad i Bergen, til en litt mer overkommelig pris? :) Og gjerne som har kort ventetid ;) Evt. er det noen som vet om man kan få til å gjøre sånt selv, selv om man ikke har noe erfaring med å sy bunad, om man bare har tålmodighet og leser seg litt opp..? :hallo:

Anonymous poster hash: a8161...c25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mor er flink å sy, så hun har sydd min :) Du kan jo forsøke å legge den ut på "småjobber" på Finn? Der ligger det jo mye rart, og det er sikkert noen privatpersoner som har sydd bunader før, og er flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du er villig til å reise til Os, så gjer dei det ved gamle jernbanen/Osbanen. Eit raudt hus med gule lister. Hugsar ikkje kva det heiter der. Første avkjørsel i rundkøyringa like etter Statoil. Du ser det frå vegen :)

Anonymous poster hash: 77379...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åååå kjære finn deg en privatperson! Jeg syr selv mye klær, og å sy inn en bunad er ikke verdt så mye penger. Det tar ikke så lang tid! Off, de tjener virkelig på det. Er nok fordi bunaden ikke er "ekte" lenger når den blir sydd inn privat, de har strenge regler på hva man kan kalle en bunad :P

Anonymous poster hash: 73536...c64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for tips alle! :) Jeg endte med å finne en privatperson ja, og kommer mye mer økonomisk ut av det :laugh: OG får den til 17. mai! Hurra :) Så får jeg bare satse på at det blir bra, men det virket som om det er noe hun kan.

Den på Os, er det kanskje Kleopatra? Så litt på den og, men nå fant jeg jo en privat :) Er sikkert bare private som klarer på så kort tid.

Ahh, visste ikke at det var sånne regler på det..så lenge det er ordentlig gjort og passer er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Takk for tips alle! :) Jeg endte med å finne en privatperson ja, og kommer mye mer økonomisk ut av det :laugh: OG får den til 17. mai! Hurra :) Så får jeg bare satse på at det blir bra, men det virket som om det er noe hun kan.

Den på Os, er det kanskje Kleopatra? Så litt på den og, men nå fant jeg jo en privat :) Er sikkert bare private som klarer på så kort tid.

Ahh, visste ikke at det var sånne regler på det..så lenge det er ordentlig gjort og passer er jeg fornøyd :)

Kan jeg spørre deg hvor du fant denne personen og til hvilken pris? Jeg får min bunad nå om et par dager og er litt usikker på hvordan den sitter på meg nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...