Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2004 #1 Del Skrevet 26. august 2004 Hei dere! Jeg har en jobb som er 70 prosent og ønsker å fylle opp med noe annet på 30 prosent. Jeg har jobbet litt til og fra på en annen jobb og nå ble det lyst ut to stillinger der. Det var i juni. Jeg ringer en av lederne og spørr litt om de to jobbene. Han sier.. hvorfor jeg ikke søker lederstillingen. Nja .. jeg tenker litt og så søker jeg like godt begge to. Så kommer spørsmålet. Jeg har en liten midlertidig jobb der som var full jobb hele juli. D.v.s. jeg jobbet dobbelt i en mnd. Tenker oki.. Nå kan jeg vise hva jeg er god for. Angrer nesten . :veldigsur: Jeg spør hvordan går det med ansettelsene. Har dere funnet ut noe o.s.v. Svaret er sånn der. Ringer forrige fredag , og spørr. Jo da skal beslutningen tas på mandag.. ferieavvikling har forsinket den o.s.v. Hvordan tolkes dette? Ønsker skikkelige ærlige svar. kvinner. Kan forøvrig nevne at i den bitte lille stilllingen jeg har hatt der siden jul så har jeg ikk efått noen arbeidskontrakt ennå.har spurt ., men det er litt susete. Er tålmodig og har tenkt, ja det er ikke så mye.. Men nå begynner jeg i det hele tatt å lure på om jeg vil ha jobb der i det hele tatt.. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glaciera ulogget Skrevet 27. august 2004 #2 Del Skrevet 27. august 2004 Ansettelsesprosesser tar lang tid, så jeg tror ikke utsettelsene i seg selv er et dårlig tegn for deg. I tillegg er det som regel veldig viktig at prosessene går helt riktig for seg i forhold til lover og regler, blant annet betyr det at ingen får noe info om noe som helst før beslutninger er offisielt fattet og protokoller undertegnet. Kandidater får ingen hint eller uoffisiell info før alt er gjort ordentlig, og da får de et skikkelig svar og evt et ordentlig tilbud. Har nettopp vært gjennom en sånn prosess selv, OG vært vitne til en annen på nært hold, og begge var fullstendig lammet av prosedyre. Min erfaring er imidlertid at idet de som rekrutterer har bestemt seg, får kandidatene vite om innstillingen. De som går videre eller blir innstilt får beskjed først, de som faller igjennom litt etter hvert. Konklusjon: jeg tror ikke sendrektigheten nødvendigvis betyr noe annet enn det de sier, MEN det at du ikke har fått kontrakt tidligere er mer bekymringsfullt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 28. august 2004 #3 Del Skrevet 28. august 2004 Enig med forrige taler. Sånt kan ta tid, så ta det med ro. Kanskje lurt å ikke spørre så mye om hvordan det går, heller. Kan oppfattes som "mas". Og ja. Den manglende arbeidskontakten gir større grunn til bekymring (over bedriftens seriøsitet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå