AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #1 Skrevet 4. mai 2015 Du med leilighet, barn, normale utgiftsposter, se for deg dette: En ukjent person kommer idag og tar fra deg alle pengene på kontoene dine, bortsett fra 5000kr. Hvor lenge lever du på 5000kr før det går tomt? Anonymous poster hash: d8253...35a
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #2 Skrevet 4. mai 2015 Tilleggsinformasjon: du får beskjed om at du om 14 dager skal få nye 5000kr, men når 14 dager har gått får du vite at du ikke får penger før om 1,5 uker.Anonymous poster hash: d8253...35a
Gjest O.G. Skrevet 4. mai 2015 #3 Skrevet 4. mai 2015 Hvis husleien var betalt hadde jeg klart meg i ca halvannen måned.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #4 Skrevet 4. mai 2015 Hvis husleien var betalt hadde jeg klart meg i ca halvannen måned. Dette er før alle utgifter er betalt. Du måtte jo selvsagt utsatt husleien med mindre den var veldig øavAnonymous poster hash: d8253...35a
Puny Skrevet 4. mai 2015 #5 Skrevet 4. mai 2015 Dette er før alle utgifter er betalt. Du måtte jo selvsagt utsatt husleien med mindre den var veldig øavAnonymous poster hash: d8253...35a Da ville jeg ikke greid meg i det hele tatt, jeg har mer enn 5000 i boutgifter, og de kan jo ikke bare "utsettes" 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #6 Skrevet 4. mai 2015 Siden jeg har regninger liggende inne til forfall for mer enn det dobbelte av det, så hadde jeg ikke klart meg lenge i det hele tatt. Anonymous poster hash: 9b850...840
PPM Skrevet 4. mai 2015 #7 Skrevet 4. mai 2015 Denne kan nok være litt vanskelig å svare på så lenge man ikke vet mer om utgiftene.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #8 Skrevet 4. mai 2015 Jeg hadde aldri klart meg med bare 5000,- på konto. Ikke i to dager engang . Hvorfor spør du? Er det noen som har satt deg i den situasjonen?Anonymous poster hash: b8dbc...f4e
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #9 Skrevet 4. mai 2015 Jeg har 8000 i husleie, så det går nok ikke Men hvis du sa sier, 5000 ETTER husleie, så tv, mobil, strøm, mat etc går inni den summen. Da hadde jeg klart meg en måned, hvis jeg hadde klart å slutte med snus Kjøper en boks snus om dagen, det er ca 600kr i uka... så det sier seg selv at da blir jeg blakk ganske raskt Anonymous poster hash: 47665...ef9
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #10 Skrevet 4. mai 2015 Tja, lever jo på rundt 2500 i mnd når alt er betalt (student) så det burde vel gått an i ett par mnd ja. Har nettopp begynt i deltidsjobb slik at jeg får litt mer å rutte med, skal bli godt å spise mer enn ett måltid om dagen igjen:) Anonymous poster hash: 9278b...f55
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #11 Skrevet 4. mai 2015 Du med leilighet, barn, normale utgiftsposter, se for deg dette: En ukjent person kommer idag og tar fra deg alle pengene på kontoene dine, bortsett fra 5000kr. Hvor lenge lever du på 5000kr før det går tomt? Anonymous poster hash: d8253...35a Ettersom jeg har mindre på brukskontoen min nå, og lønna kommer inn før de faste utgiftene går ut igjen om et par uker, så hadde det gått helt greit! Anonymous poster hash: a97b8...600
Gjest O.G. Skrevet 4. mai 2015 #12 Skrevet 4. mai 2015 Dette er før alle utgifter er betalt. Du måtte jo selvsagt utsatt husleien med mindre den var veldig øavAnonymous poster hash: d8253...35a Det der premisset skulle kanskje ha vært i HI?
FantasDick Skrevet 4. mai 2015 #13 Skrevet 4. mai 2015 Nå er husleia betalt allerede, så vi hadde klart oss resten av måneden, men det hadde ikke blitt gøy. Hvis jeg skulle betale husleie også hadde vi klart oss litt over to uker med mat.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #14 Skrevet 4. mai 2015 Ikke i det hele tatt, da husleia er mer enn det. Men så kan jeg ikke begripe hvordan denne situasjonen skulle oppstå, ingen har tilgang til sparepengene mine og alt jeg eier som kan skape store utgifter er forsikret, så det gidder jeg ikke bekymre meg for. Anonymous poster hash: d2954...3db 1
julie90 Skrevet 4. mai 2015 #15 Skrevet 4. mai 2015 5000 er rett under husleien min, så jeg hadde ikke klart det i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #16 Skrevet 4. mai 2015 Jeg har ikke barn, men etter månedlige utgifter hadde jeg sittet igjen med 900kr. Lar jeg bilen stå og dropper bensinpenger kan jeg få busskort i byen her til 350kr, så da hadde jeg hatt 550. Jeg er veldig flink til å spise billig og klarer meg egentlig uten "ordentlig mat" ganske lenge, så jeg ville nok klart meg i to uker, til du sier den andre utbetalingen kommer. Sparer jeg av de 5000 til neste måneds husleie, holder jeg nok to uker inn i neste måned også. Så sier du at det kommer mer penger etter 1,5 uke(kanskje dette var skrivefeil?) etter at de siste 5000 er utbetalt, så jeg hadde ikke hatt noe problem med å klare meg, egentlig ...Men jeg har jo både billige bo/leveutgifter og erfaring med å ikke spise på et par dager og så videre, så jeg er kanskje et særtilfelle. Anonymous poster hash: a01f4...583 1
tussi84 Skrevet 4. mai 2015 #17 Skrevet 4. mai 2015 Hadde gått fint. Lever for 5000 hver 14 dag nå også. Har lært meg at gjennom dette må jeg planlegge mye bedre. Må feks sette av halvparten av husleia første gang jeg får penger i mnd, og et par andre ting. Det er viktig at jeg har budsjett i orden og lever etter det. Alt handler om planlegging og prioriteringer
Lou Salome Skrevet 4. mai 2015 #18 Skrevet 4. mai 2015 Det hadde ikke gått, med mindre vi ikke teller andre i familiens utgifter: Barnehage, sfo, mat til dem. Hvis dette var kun til MINE utgifter, som kun min del av fellesutgiftene, min del av lån, min mat, mine transportutgifter osv, hadde det gått rundt. Men jeg er med å forsørge to barn. Så spørs det jo om det var akkurat denne måneden det var tv-lisens, forsikring, tannlegeutgifter og eu-kontroll på bilen, det varierer jo veldig. Siden et av premissene dine var at husleie og alt bare kune la være å betales/utsettes, så vil det jo gå for alle helt til det ikke går lengre, det blir for uklart.
Utenegenart Skrevet 4. mai 2015 #19 Skrevet 4. mai 2015 Husleie på 5500, med 2 mnd. oppsigelsestid. Hadde dermed ikke klart meg med mindre jeg var varslet lang nok tid før til å si opp den og ta ut teltet. Eventuelt... 5000 hadde vært mer enn nok for mat, og lønningsdag kommer 2 uker inn (dermed er jeg ikke avhengig av de hypotetiske pengene du legger inn), så med mindre de stjal jobben jeg gjorde forrige måned (hvilket ville vært imponerende) hadde jeg jo klart meg ca for alltid.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #20 Skrevet 4. mai 2015 Jeg har ikke barn, og jeg har betalt ned leiligheten, så jeg hadde klart meg ganske lenge. Alt i Oslo sentrum er i gangavstand, og jeg hadde derfor klart meg uten transportutgifter hvis jeg måtte. Ingen utgifter til tobakk, og jeg hadde selvsagt klart meg uten øl selv om jeg foretrekker livet med. Så det hadde i hvert fall holdt i et par måneder hvis jeg sluttet å spise omtrent alt som var godt. Hadde jeg fått avsluttet noen abonnementer og kundeforhold på dagen hadde det nok holdt i tre. Det hadde vært gørrkjedelig, for all del, men det hadde vært mulig. Hvis spørsmålet snarere er hvor lenge det hadde holdt med dagens utgiftsnivå er vel svaret ti-tolv dager. Anonymous poster hash: 0ee6c...f95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå