AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #1 Skrevet 4. mai 2015 Den siste tiden så har min 17 år gamle datteren min hatt rr godt forhold til en 18 åring med utenlandsk opprinnelse. Gutten er en ganske så grei som jeg har opplevd han, men i den siste tiden har jeg fått høre av mine venner at datteren min ikke burde ha så mye med han å gjøre ettersom han er blitt observert kjøpe hasj, bilder på en instagram bruker hvor han røyker, han skal også ha bilder av forskjellige jenter lettkledde på sosiale medier, han er fra en familie med en ganske kriminell bakgrunn og er kjent for å ha brukt jenter. Hva burde jeg gjøre i en slik situasjon? Jeg har selv sett de bildene, jeg er livredd for noen av de er av datteren min. Jeg kan jo ikke stoppe henne fra å se han, er bare så redd for hva som skjer når de er sammen alene. Anonymous poster hash: 8cb3c...65a
minister-mio Skrevet 4. mai 2015 #2 Skrevet 4. mai 2015 familien har utenlandsk opprinnelse og selvfølgelig en kollektiv kriminell bakgrunn, sier du? 4
Gjest Christina146 Skrevet 4. mai 2015 #3 Skrevet 4. mai 2015 (endret) Vet du om politiet er på banen her? Jeg ville i hvert fall tipset de på bakgrunn av instagrambilder og vitner(tenker på bruk av hasj). Også ville jeg såklart tatt en skikkelig prat med din datter, ang. slike miljøer og hvilke konsekvenser dette kan få for henne om hun fortsetter å være med han. Hasj er jo blitt mer og mer vanlig i ungdomsmiljøene (er selv 20). Vet også om flere venner som har fortalt om søte, tilsynelatende oppegående jenter på fest, som har blitt observert å røyke hasj med en gjeng andre. Det er, dessverre, slik det utvikler seg ser det ut som. Sist gang jeg var på fest med 17-18-20 åringer så jeg noen som var veldig tydelig påvirket av hasj, det var på en måte helt normalt. Utrolig skremmende hvordan hasj blir bagatellisert, og det er visstnok veldig lett å få tak i. Vil absolutt anbefale deg å se etter tegn om hun bruker hasj, siden hun trossalt (slik jeg ser det), har fått en fot innenfor det miljøet. Endret 4. mai 2015 av Christina146
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #4 Skrevet 4. mai 2015 familien har utenlandsk opprinnelse og selvfølgelig en kollektiv kriminell bakgrunn, sier du? Det var ikke det hun skrev. Anonymous poster hash: 5482f...e9b 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #5 Skrevet 4. mai 2015 Vet du om politiet er på banen her? Jeg ville i hvert fall tipset de på bakgrunn av instagrambilder og vitner(tenker på bruk av hasj). Også ville jeg såklart tatt en skikkelig prat med din datter, ang. slike miljøer og hvilke konsekvenser dette kan få for henne om hun fortsetter å være med han. Hasj er jo blitt mer og mer vanlig i ungdomsmiljøene (er selv 20). Vet også om flere venner som har fortalt om søte, tilsynelatende oppegående jenter på fest, som har blitt observert å røyke hasj med en gjeng andre. Det er, dessverre, slik det utvikler seg ser det ut som. Sist gang jeg var på fest med 17-18-20 åringer så jeg noen som var veldig tydelig påvirket av hasj, det var på en måte helt normalt. Utrolig skremmende hvordan hasj blir bagatellisert, og det er visstnok veldig lett å få tak i. Vil absolutt anbefale deg å se etter tegn om hun bruker hasj, siden hun trossalt (slik jeg ser det), har fått en fot innenfor det miljøet. Gutten har tydeligvis store traumer fra hjemlandet og er påvirket av det etter jeg har hørt. Nå er jo datteren min 17 år, å snakke med henne om det så tror jeg nok at hun skjønner med engang hva det er. Politiet vet jeg ikke om er inn i bildet, men hadde han vært under 18 hadde jeg nok meldt han hos barnevernet. Har aldri opplevd henne full eller påvirket av stoff.. -TsAnonymous poster hash: 8cb3c...65a
hjelpenmoteløsgutt Skrevet 5. mai 2015 #6 Skrevet 5. mai 2015 Om jenten din av en eller annen grunn ender opp med å prøve hasj, så kan jeg hvertfall si at hun ikke blir alene. Så og si hver fest nå for tiden har hasj innblandet i 18års alderen, det er veldig mye mer vanlig enn folk/politikere/osv tror. Ville vært mer bekymret over det at du sier han bruker jenter. 2
Gjest O.G. Skrevet 5. mai 2015 #7 Skrevet 5. mai 2015 Men er det ikke på tide at jenter fra ung alder lærer seg at de ikke bør ha de her kjæresteridrømmen, men vær klar over at gutter vil pule først, feste deretter og elske aller aller sist?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #8 Skrevet 5. mai 2015 Om jenten din av en eller annen grunn ender opp med å prøve hasj, så kan jeg hvertfall si at hun ikke blir alene. Så og si hver fest nå for tiden har hasj innblandet i 18års alderen, det er veldig mye mer vanlig enn folk/politikere/osv tror. Ville vært mer bekymret over det at du sier han bruker jenter. Nei, det er ikke vanlig med normale mennesker. Kanskje der du vanker, men. TS: datteren din burde få seg en skikkelig leksjon i konsekvensene det kan ha å rote seg borti narkomiljøer. Det er grusomt for de som havner i slike miljøer uten at de selv ønsker det selv, men er så naive at de blir sammen med folk som vanker i det. Og så og si umulig å komme seg ut av. Hun er under 18 år så du kan få henne vekk fra slike ting og så kan du f.eks få henne til å snakke med noen som jobber med instutisjoner i barnevernet og så kan hun få høre hvordan det er å møte barn som er avhengige av narkotika og allerede driver med kriminalitet. Politiet har sikkert også en god peiling og kan ta seg en prat med henne. Det er synd så mange unge mennesker er så naive og ikke skjønner alvorligheten i det før det er for sent. Har selv en venninne som har gjort akkurat det samme som datteren din gjorde og hun har det ikke særlig bra selv om hun kom seg ut. Anonymous poster hash: e3dbc...158 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #9 Skrevet 5. mai 2015 Men er det ikke på tide at jenter fra ung alder lærer seg at de ikke bør ha de her kjæresteridrømmen, men vær klar over at gutter vil pule først, feste deretter og elske aller aller sist? Hvis du ikke har noe fornuftig å si: get out. Anonymous poster hash: e3dbc...158
Gjest O.G. Skrevet 5. mai 2015 #10 Skrevet 5. mai 2015 Hvis du ikke har noe fornuftig å si: get out. Anonymous poster hash: e3dbc...158 Kom med noe fornuftig du da.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #11 Skrevet 5. mai 2015 Kom med noe fornuftig du da. Jeg skreiv innlegg nr 8 Anonymous poster hash: e3dbc...158
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #12 Skrevet 5. mai 2015 8 av 10 ungdommer som vokser opp i dag prøver, eller kjenner noen som har prøvd/jevnlig røyker hasj. Syns ikke det er noe å ringe i fareklokka for, og hva andre mennesker gjør med sitt liv har ikke omverdenen noe med - så det å ringe politiet som en lenger opp her foreslår er jo helt bak mål! Så lenge han ikke skader noen så er han ingen trussel for noen, og playere finnes det nok av andre - også norske gutter, som er , det er visst sånn man får status av nå til dags, og er ikke ulovlig. Skjønner at du vil skjerme datteren din men det beste er å la henne få oppleve og lære selv, jo mer du prøver å kontrollere hun, jo mer opprør vil hun gjøre. Kanskje nettopp din kjefting inspirerer henne til å røyke hasj i rein streik? Jeg vil si at det lureste du kan gjøre er å få et tettere forhold med datteren din, slik at dere kan snakke om "gutter og sånn" uten at det blir ubehagelig for henne og derifra dele det at du vil råde henne til å kjenne guttene lenge før hun får følelser for de, fordi å få et knust hjerte er noe av det værste som finnes. Her må du gå litt inn i venninderollen som støttende, og ikke i mammarollen som dømmende og kontrollerende. Syntes også du kan si til de vennene dine som sladrer til deg om denne gutten kan bry seg mer om sitt eget liv og ikke dømme personer de ikke kjenner. I mine ungdomsår hadde moren min hørt lignende ting om en venninde av meg, og alle fordømte hun, men dette var den beste og viktigste venninden for meg, som var den eneste jenta på skolen som forsvarte meg når andre var stygge mot meg og oppførte seg kjempe rettferdig, ryktene om hun var ikke sanne men de gikk utover oss som var venn med henne også fordi for mange voksne hadde latt denne snøballen vokse og ville leke moralens voktere. Hilsen kvinne 29 Anonymous poster hash: dd195...52c 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #13 Skrevet 5. mai 2015 familien har utenlandsk opprinnelse og selvfølgelig en kollektiv kriminell bakgrunn, sier du? Ååå så det var det hun skrev? Takk! Kverulant.Anonymous poster hash: 4fdde...c12
Gjest Castielz Skrevet 5. mai 2015 #14 Skrevet 5. mai 2015 Hasj er mindre skadelig enn alkohol, og man har hele tiden kontroll. Man kan dø av alkoholoverdose, lykke til med å ta overdose av THC!
Chizue Skrevet 5. mai 2015 #15 Skrevet 5. mai 2015 Meh, som ei sa over, hasj er blitt mye vanligere i ungdomsmiljøer... Gutten kunne like gjerne vært Norsk, for du vet vel at norske gutter kan også utnytte jenter? Hadde han vært norsk, hadde du brydt deg da at han røyker litt hasj? Klart, hasj er jo ulovlig, men folk gjør dette likevel, enten ofte eller en og annen gang. 3
hjelpenmoteløsgutt Skrevet 6. mai 2015 #16 Skrevet 6. mai 2015 Nei, det er ikke vanlig med normale mennesker. Kanskje der du vanker, men. TS: datteren din burde få seg en skikkelig leksjon i konsekvensene det kan ha å rote seg borti narkomiljøer. Det er grusomt for de som havner i slike miljøer uten at de selv ønsker det selv, men er så naive at de blir sammen med folk som vanker i det. Og så og si umulig å komme seg ut av. Hun er under 18 år så du kan få henne vekk fra slike ting og så kan du f.eks få henne til å snakke med noen som jobber med instutisjoner i barnevernet og så kan hun få høre hvordan det er å møte barn som er avhengige av narkotika og allerede driver med kriminalitet. Politiet har sikkert også en god peiling og kan ta seg en prat med henne. Det er synd så mange unge mennesker er så naive og ikke skjønner alvorligheten i det før det er for sent. Har selv en venninne som har gjort akkurat det samme som datteren din gjorde og hun har det ikke særlig bra selv om hun kom seg ut. Anonymous poster hash: e3dbc...158 Jo det er vanlig, spesielt i de store byene. Om du bor der og ikke har merket det så må du være helt fjern. Hasj er bortimot tilstedet på hver bidige ungdomsfest (da mener jeg fest), det betyr ikke at alle bruker det, men det er tilstedet. VELDIG mange ungdommer prøver hasj, og du må gjerne tro det er bare tapere og idioter med moopeden på ryggen som tar seg et rev, men sånn er det ikke lenger. Syntes det var interessant at du angrep meg med engang jeg sa min erfaring av saken, at det må være noe i veien med meg som legger merke til det. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #17 Skrevet 6. mai 2015 familien har utenlandsk opprinnelse og selvfølgelig en kollektiv kriminell bakgrunn, sier du? Les før du svarer, for himmelens skyld! Denne utenlandske familien er kriminelt belastet, hun sier ikke at alle utenlandske familier i landet er i samme bås. Var det så vanskelig, eller vrangleser du med vilje? Anonymous poster hash: e5b56...d40
Chizue Skrevet 6. mai 2015 #18 Skrevet 6. mai 2015 Les før du svarer, for himmelens skyld! Denne utenlandske familien er kriminelt belastet, hun sier ikke at alle utenlandske familier i landet er i samme bås. Var det så vanskelig, eller vrangleser du med vilje? Anonymous poster hash: e5b56...d40 Det var kanskje heller det at ts måtte skrive at familien var utenlandsk. Det finnes jo norske gutter også som er kriminelle, som røyker hasj (ja til og med sniffer diverse annet) OG sist men ikke minst utnytter jenter... Så hvorfor da føye til at gutten er av utenlandsk opprinnelse, er det for å dramatisere tråden enda mer? Det er ikke viktig om han er norsk, eller utenlandsk, det viktigste i tråden er jo at dette er om en mann som utnytter jenter og bruker narkotika. 2
minister-mio Skrevet 6. mai 2015 #19 Skrevet 6. mai 2015 Les før du svarer, for himmelens skyld! Denne utenlandske familien er kriminelt belastet, hun sier ikke at alle utenlandske familier i landet er i samme bås. Var det så vanskelig, eller vrangleser du med vilje? Anonymous poster hash: e5b56...d40 Les det jeg skrev. Hvor har jeg skrevet at ts sa alle utenlandske familier er kriminelt belastet?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #20 Skrevet 6. mai 2015 Jo det er vanlig, spesielt i de store byene. Om du bor der og ikke har merket det så må du være helt fjern. Hasj er bortimot tilstedet på hver bidige ungdomsfest (da mener jeg fest), det betyr ikke at alle bruker det, men det er tilstedet. VELDIG mange ungdommer prøver hasj, og du må gjerne tro det er bare tapere og idioter med moopeden på ryggen som tar seg et rev, men sånn er det ikke lenger. Syntes det var interessant at du angrep meg med engang jeg sa min erfaring av saken, at det må være noe i veien med meg som legger merke til det. Trenger ikke dra til de store byene heller. Jeg vokste opp i en av mjøsbyene, og når jeg var 17/18 år, for snart 10 år siden så var det helt vanlig å røyke hasj. De aller fleste jeg noen gang har kjent i den byen har prøvd det. Var ikke i noe spesielt dårlig miljø heller, helt normale, hyggelige og oppegående tenråinger som gjør det bra i dag. Anonymous poster hash: 1eb8a...0f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå