Gå til innhold

Vi går alle rundt å tror vi er et godt menneske med gode verdier!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men stemmer det?

Etter ti minutter på denne siden, kan man lese om folk som er beinharde, surmaga, baksnakker, dømmer, er frekke, usympatiske, sjalu, misunnelig osv osv..

Er det sånn det er?

Finnes det ikke lengre mennesker som er tvers igjennom gode?

Anonymous poster hash: 68e1d...e79

Videoannonse
Annonse
Gjest O.G.
Skrevet

Ingen er tvers igjennom gode, det er noe grusomt i oss alle.

AnonymBruker
Skrevet

De få menneskene som har klart å være gode mennesker har startet religioner eller store bevegelser. Sist jeg sjekket er det svært få som har klart å bli skikkelig gode mennesker i den kategorien.

Jeg er et godt menneske selv om jeg kan mene ting som er negative. Jeg stiller opp for de som trenger meg og jeg er aldri slem. Mine verdier er gode, selv om mine meninger kanskje kan være kontroversielle eller provoserende.

Anonymous poster hash: 71295...ae2

Gjest Jean Valjean
Skrevet

Det er 5 ting som definerer et menneske

Egoisme

Hykleri\Dobbel moral

Godhet

Ondskap

Likegyldighet

AnonymBruker
Skrevet

Vi går alle rundt å tror vi er et godt menneske med gode verdier!

Men hvis vi garantert at vi ikke kunne bli tatt, så hadde vi vært tyver og mordere. Opportunistiske tyver, hvis muligheten bød seg alså, og muligens morder om man som mor ser en forgripe seg på ditt barn/myrde ditt barn.

Anonymous poster hash: 90d5d...45f

AnonymBruker
Skrevet

Mennesker synder, ingen er perfekte som sådan. Men husk at mange slemme på Kvinneguiden svarer i mange tråder, det kan være samme personen som går igjen i trådene så ikke la det inntrykket prege deg alt for mye.

Jeg tror ikke jeg er et godt menneske, jeg ønsker bare å være det og gjør mitt beste for å være det. Man tar hver dag valg man selv mener er til det beste, noen velger utelukkende fordi man vil seg selv best, andre fordi man vil andre best.

Du skal være mot andre som du vil at andre skal være mot deg, det er en fin regel. Men like man ondskap, må du selv tåle det tilbake.

Anonymous poster hash: a11a3...294

Skrevet

Men stemmer det?

Etter ti minutter på denne siden, kan man lese om folk som er beinharde, surmaga, baksnakker, dømmer, er frekke, usympatiske, sjalu, misunnelig osv osv..

Er det sånn det er?

Finnes det ikke lengre mennesker som er tvers igjennom gode?

Anonymous poster hash: 68e1d...e79

Vi er jævler alle sammen. Hvis man innser det, jobber aktivt med egen væremåte og streber etter å forstå, ikke dømme, kan man nok være et rimelig bra menneske likevel. Hvis man behandler alle slik som man behandler venna sine.

Men å være "et godt menneske med gode verdier" er et livslangt prosjekt. Ikke noe man passivt bare er.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ser bort i fra stygge kommentarere, er det svært mange som gir av seg selv her inne. Det er brukere som kommer med gode råd, oppmuntringer, omtanke osv. Ikke la de med en dårlig dag, ødelegge for alle de gode menneskene her inne :)

Anonymous poster hash: 1583b...157
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at jeg stort sett er et veldig godt menneske. Jeg vil ingen mennesker vondt, bortsett fra de som faktisk gjør meg vondt. Det er humant. Ingen er perfekte, alle har visse trekk som gjerne kunne vært forbedret. Ondt menneske er man når de onde sidene overskygger de gode. Godt menneske er man om man vil andre godt, de gode sidene overskygger de onde, og de få onde sidene man har faktisk kan tilgis. At de onde sidene egentlig ikke er noen big deal.

Anonymous poster hash: 35815...162

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...