Gå til innhold

Ny vaskemaskin, hvilken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi trenger ny vaskemaskin og da er spørsmålet, hvilken. Vi er en familie på 4 (to store barn) og vasker en del klær. Vi trenger en maskin som vasker rent og sentrifugerer bra. I tillegg er det viktig med et bra ullprogram, utsatt start og kortprogrammer. Vi vasker dessuten mye treningsklær som ofste ikke tåler mer enn 30 °C. Prisen er ikke det viktigste, men betyr jo litt. Jeg synes alltid at når det er snakk om vaskemaskiner så er det Miele som gjelder og slik har det vært i mange år, men er de virkelig så mye bedre enn de andre? Vi trenger ikke en maskin som varer i 20 år. De to maskinene vi har hatt har vært AEG. Den første var jeg fornøyd med, men den siste har jeg ikke vært så fornøyd med.

Håper at noen av dere har noen tips til hvilke maskiner som kan være verdt å kjøpe.

Anonymous poster hash: c3b9f...cb4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan på det sterkeste anbefale denne:

http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vaskemaskin/AQD1071D69EU/hotpoint-aqualtis-vask-tork-aqd-1071d-69-eu

Den tar altså 10 kg tøy.

Det tilsvarer en stor skittentøyskurv pluss toppen av neste!

I tillegg har de selvsagt tørketrommel i en og samme maskin.

Jeg har hatt min i 6 måneder og det er den beste jeg noen gang har hatt.

Anonymous poster hash: 0a0ac...2f5
  • Liker 1
Gjest morhjertegod
Skrevet

Vi trenger det samme i en maskin som dere, vi har prøvd dyrt og ikke så dyrt. Våres erfaring er at det ikke gir så stor forskjell. Sist kjøpte vi electrolux, super fornøyd med den. Den før der var veldig dyr, men røk rett etter garantien utløp.

Skrevet

Da jeg kjøpte min vaskemaskin fikk jeg anbefalt en Ariston Hotpoint. Dette merket var ikke kjent for meg, men jeg valgte å stole på selger (som også var en venn av familien). Jeg har vært strålende fornøyd. Jeg har ikke opplevd noen problemer med den og den har alle programmene du ønsker deg.

Det finnes billigere alternativer enn AB nevner over. Min kostet 4500 og jeg har hatt den i 5 år.

Uansett hva du går for vil jeg anbefale at du velger børsteløs maskin og at den har stor kapasitet på antall kilo. Børstene er ofte noe som ryker/må byttes ut, og jo mer kilo maskinen tåler dess mindre sjanse for at den blir ødelagt fordi du har "stappet den for fullt" :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg kjøpte min vaskemaskin fikk jeg anbefalt en Ariston Hotpoint. Dette merket var ikke kjent for meg, men jeg valgte å stole på selger (som også var en venn av familien). Jeg har vært strålende fornøyd. Jeg har ikke opplevd noen problemer med den og den har alle programmene du ønsker deg.

Det finnes billigere alternativer enn AB nevner over. Min kostet 4500 og jeg har hatt den i 5 år.

Uansett hva du går for vil jeg anbefale at du velger børsteløs maskin og at den har stor kapasitet på antall kilo. Børstene er ofte noe som ryker/må byttes ut, og jo mer kilo maskinen tåler dess mindre sjanse for at den blir ødelagt fordi du har "stappet den for fullt" :)

Oi. Kombimaskinen? Vask og integrert tørk? Jeg har den. Og må dessverre si det er en skikkelig drittmaskin. Så jeg har andre erfaringer enn deg. Det verste med maskinen er at klær og spesielt håndkle/sengetøy får brente flekker. På de programmene blir tydeligvis tommelen for varm. Da snakker jeg vask.. Åpenbart noe feil med maskinen. Så 60 graders vaskeprogram må jeg være forsiktig med. Spesielt klær. Ellers blir de ødelagt. Garanti gått ut så jeg må kjøpe ny.. Neste gang gidder jeg ikke spare. Blir å gå for dyre merker ala Miele og Electrolux.

Anonymous poster hash: 40628...27a

Skrevet

Oi. Kombimaskinen? Vask og integrert tørk? Jeg har den. Og må dessverre si det er en skikkelig drittmaskin. Så jeg har andre erfaringer enn deg. Det verste med maskinen er at klær og spesielt håndkle/sengetøy får brente flekker. På de programmene blir tydeligvis tommelen for varm. Da snakker jeg vask.. Åpenbart noe feil med maskinen. Så 60 graders vaskeprogram må jeg være forsiktig med. Spesielt klær. Ellers blir de ødelagt. Garanti gått ut så jeg må kjøpe ny.. Neste gang gidder jeg ikke spare. Blir å gå for dyre merker ala Miele og Electrolux.

Nei, det er ingen kombimaskin. Det ville jeg aldri i mitt liv hatt ;) Jeg kan bare ikke se for meg at det er like bra som en separat tørketrommel. Det er nok som TS skriver: veldig individuelt fra modell til modell. Selv innenfor samme merke.

Synd at garantien din har utløpt :( Det virker jo som det er noe feil med den siden det blir brente merker i tøyet :sjokkert: Har den alltid vært sånn?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ingen kombimaskin. Det ville jeg aldri i mitt liv hatt ;) Jeg kan bare ikke se for meg at det er like bra som en separat tørketrommel. Det er nok som TS skriver: veldig individuelt fra modell til modell. Selv innenfor samme merke.

Synd at garantien din har utløpt :( Det virker jo som det er noe feil med den siden det blir brente merker i tøyet :sjokkert: Har den alltid vært sånn?

Nei. Etter en 4,5 års tid. Burde gått med den som garantisak med en gang da.. Men ventet for lenge.

Skrevet

Vi har akkurat kjøpt oss denne, veldig fornøyd så langt. Veldig kjekt med hurtigprogram på 20 min, og at det er beholdere til vask/skyllemiddel.

Den er utrolig stillegående

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker min fra Electrolux. Den tar 7 kg, men de har noen som tar 9.

Det som er digg, er at man kan stille hvor lang tid den skal bruke trinnvis. En 40 grader vask kan ta så lite som 35 minutter (med 1600 omdreininger) eller den kan ta nesten 4 timer. Eller mange tider mellom de to. Jo lenger tid, dess mindre strøm. Helt perfekt :)

Min har også steamfunksjon, noe som gjør at jeg kan vaske klær som ikke tåler vann.

Anonymous poster hash: c96ee...a99

AnonymBruker
Skrevet

Miele - vasker rent, stillegående, masse valgmuligheter og laaaaang levetid :)

Anonymous poster hash: db750...725

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...