AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #1 Skrevet 4. mai 2015 Har en samboer som jobber mye ute i all slags vær, og da blir hendene hans veldig tørre og sprukne. Det er visst vondt og tsr lang tid før det forsvinner. Har prøvd å kjøpe diverse kremer, men de hjelper ikke så mye. Er det noe som kan lindre og beskytte mot dette? Anonymous poster hash: 3f0e4...c50
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #3 Skrevet 4. mai 2015 Drit i sånt apotektull, det er dyrt og funker ikke. Det som fungerer er Würth håndkremAnonymous poster hash: eb451...838 2
halo Skrevet 4. mai 2015 #4 Skrevet 4. mai 2015 Drit i sånt apotektull, det er dyrt og funker ikke. Det som fungerer er Würth håndkremAnonymous poster hash: eb451...838 Carbaderm er ikke noe "tull", det er en ordentlig urea-hudkrem. Mye bedre enn allskens "fine" kremer.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #5 Skrevet 4. mai 2015 Sliter med det samme, men ble veldig mye bedre når vi begynte å kjøpe såper som folk lager hjemme. Bruker helst dem som heter noe med olivenolje, de er oftest best. Fant ut at kjøpesåpe gjør det verre. Ja, det er veldig ubehagelig med stadige blødende sår på hendene. Anonymous poster hash: 9a467...9cd
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #6 Skrevet 4. mai 2015 Carbaderm er ikke noe "tull", det er en ordentlig urea-hudkrem. Mye bedre enn allskens "fine" kremer. Jeg har prøvd alt mulig, med lovord om både det ene og det andre. Siste var " verdens beste håndkrem" Loccitane eller noe. Bare tull, sved som søren og fikk like tørr hud. Würt er vidundermiddel for hendene mine, kan anbefale det på det varmeste. Ikke lukter det noe hellerAnonymous poster hash: eb451...838
Kaffejenta30 Skrevet 4. mai 2015 #8 Skrevet 4. mai 2015 A-derma fra apoteket gjør underverker. Styr klar fra alle "vanlige" håndkremer hvert fall, de gjør sjeldent mye bra i lengden, men kan selvsagt føles gode der og da. Å bytte ut håndsåpen til en uten SLS kan også hjelpe godt. Hos oss var det redningen for kjæresten i vinter.
Tirkes Skrevet 4. mai 2015 #9 Skrevet 4. mai 2015 Mannen her i huset sliter også med dette. Han bruker Helosan. Fås på apoteket, men de har litt større flasker gjennom jobben, de kjøper inn i bulk. Han har også blitt litt flinkere til å bruke hansker foran å måtte vaske hendene i sterke såper etter skitne jobber. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #10 Skrevet 4. mai 2015 Ok, da skal jeg ha meg en tur på apoteket og kjøpe noe til han Han er lite flink til å bruke hansker, så da blir det vel sånn. Har såpe uten sls hjemme, men tipper at han ikke har det på jobb. Anonymous poster hash: 3f0e4...c50
Gjest Gemini7 Skrevet 4. mai 2015 #11 Skrevet 4. mai 2015 A-derma funker dårlig for mine tørre hender. Det som funker er Locobase eller Locobase repair (veldig tykk), fra apoteket- evt A-krem. Har du lett eksem, prøv også Mildison eller hydrokortison 1 % fra apotek. Videre synes jeg Mary kay sin håndkrem er veldig myk og god (uparfymert). Var skeptisk, men den har en deilig konsistens, veldig myk men ikke fetende. dessverre selges ikke den separat, men i et sett med andre parfymerte produkter, men jeg har hørt at den kanskje skal bli solgt separat fremover.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #12 Skrevet 4. mai 2015 A-derma funker dårlig for mine tørre hender. Det som funker er Locobase eller Locobase repair (veldig tykk), fra apoteket- evt A-krem. Har du lett eksem, prøv også Mildison eller hydrokortison 1 % fra apotek. Videre synes jeg Mary kay sin håndkrem er veldig myk og god (uparfymert). Var skeptisk, men den har en deilig konsistens, veldig myk men ikke fetende. dessverre selges ikke den separat, men i et sett med andre parfymerte produkter, men jeg har hørt at den kanskje skal bli solgt separat fremover. Locobase repair er fantastisk. Var i ulykke og kuttet opp fingrene mine helt inn til beinet. Locobase repair hjalp noe enormt på groprossessen! Anonymous poster hash: 63c11...7b3
Savannah87 Skrevet 4. mai 2015 #13 Skrevet 4. mai 2015 Jeg bruker hemp håndkrem fra The Body Shop. Den er veldig god
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #14 Skrevet 4. mai 2015 Ble til at jeg kjøpte Helosan. De hadde den på Europris til 50 kroner, så da håper jeg at samboeren min synes den er bra. Men kanskje jeg også skal kjøpe Locobase repair. Hørtes ut som det kunne være noe også Anonymous poster hash: 3f0e4...c50
Pampusse Skrevet 4. mai 2015 #15 Skrevet 4. mai 2015 Sliter med det samme, men ble veldig mye bedre når vi begynte å kjøpe såper som folk lager hjemme. Bruker helst dem som heter noe med olivenolje, de er oftest best. Fant ut at kjøpesåpe gjør det verre. Ja, det er veldig ubehagelig med stadige blødende sår på hendene. Anonymous poster hash: 9a467...9cd Dette forebygger, er renest og billigst
Kaffejenta30 Skrevet 4. mai 2015 #16 Skrevet 4. mai 2015 A-derma funker dårlig for mine tørre hender. Det som funker er Locobase eller Locobase repair (veldig tykk), fra apoteket- evt A-krem. Har du lett eksem, prøv også Mildison eller hydrokortison 1 % fra apotek. Videre synes jeg Mary kay sin håndkrem er veldig myk og god (uparfymert). Var skeptisk, men den har en deilig konsistens, veldig myk men ikke fetende. dessverre selges ikke den separat, men i et sett med andre parfymerte produkter, men jeg har hørt at den kanskje skal bli solgt separat fremover. Det som gjør det så vanskelig med denne produltjungelen er jo at alle reagerer forskjellig, selv har jeg locobase stående men den gjør ingenting for meg annet enn å lage fettflekker på akt jeg tar på.... Men hydrokortison er et godt tips, og dét tror jeg de fleste av oss har god og samme erfaring med
Advocatus diaboli Skrevet 4. mai 2015 #17 Skrevet 4. mai 2015 Canoderm fra apoteket er gull! Fikk den anbefalt av ei som slet virkelig med eksem på hendene, og den hjelper til og med for ho.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #18 Skrevet 4. mai 2015 Noe som funker veldig bra for meg, er å gni hendene godt med en blanding av kaffegrut og flytende såpe. Det gir en god peeling- effekt, og kaffen inneholder olje som smører hendene. Etterpå smører jeg hendene godt inn med Cavilon barrierekrem. Jeg fikk anbefalt det på apotek, og det er det eneste som hjelper når mine hender blir tørre og såre. Cavilon vaskes ikke av, så man trenger ikke å smøre så ofte. Cavilon barrierekrem gir en langvarig, pustende beskyttelse mot kroppsvæsker samtidig som den tilfører huden ny fuktighet. Barrierekremen smøres på hel hud og beskytter mot hudskader. Anonymous poster hash: ad1e5...509
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå