Gå til innhold

Ånei, noen er allergiske mot hunden min :( de hater den!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Neida, men nå klikket du deg inn her i allefall :) Et fåtalls personer har ytret at de er allergiske mot min hund. "Ok, skal gjøre mitt ytterste for å unngå at du reagerer allergisk" - tenker jeg da. Om det så innebærer at jeg ikke kan la de sove i en seng full av min hunds hundehår og må vaske sengetøyet 3 ganger og gå over med hårrull etterpå ;) eller kjøpe nytt sengetøy bikkja ikke får håre ned! Hadde ikke tenkt: "din forbaskade dust, vil du jeg skal avlive bikkja? Hvorfor hater du hunden min???" - som noen jeg kjenner reagerte...

Hellu, er det ikke lov å si på en pen måte at: "du, jeg er kjempeallergisk mot hunden din. Jeg reagerer allergisk på de 980 hundehårene som er på hele sengetøyet i gjestesengen din" (på en penere måte såklart :) ) uten at folk skal klikke i vinkel og tro at det er en skjult beskjed om at man må avlive hunden og at det er hakket før man ringer et vaskefirma?

Når folk er så frekke å servere gjestene en gjesteseng som har blitt brukt som hundekurv og gjestene reagerer med å nyse hele natta og få rennende, kløende øyne, er det vel lov å si ifra? Særlig når det er sagt på en pen og innpakket måte. Skjønner ikke hvorfor noen skal være så sinnsykt paranoide og tenke det verste.

Hva hadde du tenkt hvis noen sa at de reagerte allergisk på hunden din?

Anonymous poster hash: d20bb...46a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det må da være mulig å kommunisere som voksne folk.

Men siden vi har en liten leilighet og hunden har tilgang til hele leiligheten hadde jeg nok ikke tilbudt en som var alvorlig allergisk å sove her, det er rett og slett praktisk vanskelig. Den gang jeg eventuelt kjøper større bolig med minst ett gjesterom skal vi nok klare å tilby et relativt allergivennlig soverom.

Å gi gjestene rent sengetøy bør dog alltid være en selvfølge.

Anonymous poster hash: 55f67...9ab

• Liker 1
Skrevet

Hadde tilrettelagt for deg, ikke trodd du ville ha hunden min død. Man kan ikke noe for allergi.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg

Men har også to hunder med lang pels. Det er helt umulig å ferdes her uten å få hår på seg.

Skulle en allergiker våge seg til å sove over her vil jeg selvsagt støvsuge og vaske grundigere enn jeg pleier.

Og rent sengetøy som er fritt for hundehår får gjester uansett. Allergiker eller ei

Anonymous poster hash: 1ec0e...70c

• Liker 1
Gjest Eiss
Skrevet (endret)

Dere høres særdeles fornuftige ut alle sammen jo ! :) jeg hadde selvsagt vasket pg støvsuget

Gjestfrihet er mye verdt.

Endret av Eiss
AnonymBruker
Skrevet

Rent sengetøy til gjester er et must, enten man har hund eller ikke! Samtidig så er det sånn at i mitt hus lever det en hund, så selv i rent sengetøy kan det være hundehår, og det er hår og allergener i lufta i hele leiligheten, også i de rommene hvor hunden min ikke får oppholde seg. Har jeg en venn som er veldig allergisk, så må vi nesten heller avtale å møtes en annen plass enn i mitt og hundens hjem, og overnatting er en risiko som de må ta på egen kappe.

Anonymous poster hash: 50d5d...a06
  • Liker 1
Skrevet

Nå har ikke vi ekstra soverom til gjester, men jeg støvsuger og vasker alltid godt før gjester uansett. Likevel er det venner jeg har som er så allergiske at det blir ubehagelig for dem uansett (siden hunden jo også er i rommet). Så da møtes vi som regel andre steder.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hus med gjesterom i kjelleren. Hunden er aldri i kjelleren, så det er en hundefri sone, men hundeår har det med å komme overalt uansett. Spesielt i de verste røyteperiodene.

Rent sengetøy er en selvfølge når man får gjester. Og det er vel heller ikke helt vanlig folkeskikk å la hunden rulle seg i gjestesenga. Det er vel også ganske vanlig å støvsuge og vaske når man får gjester, i allefall er det her i huset.

Men hvis noe mener at jeg skal avlive hunden min, fordi de er allergiske, da trenger de ikke å komme hit. Mest sannsynlig hadde jeg ikke orket å omgåes slike folk, med slike holdninger, i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: 91c87...085
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...