Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Merker at det irriterer meg litt :P

Ser på instagram, og der er det masse fokus på trening av rumpe og ser endel av det her også.

Men hva er greia? Tror folk at hvis de trener rumpa så vil de se ut som Kim kardashian?

Jeg er dame selv, og når jeg trener så er fokuset på å få en sterkere og strammere kropp. Tenker at en helhet er viktig.

Dessuten, hvor mye større rumpe kan man få? Greit nok at den blir litt større, men hvis man har ganske flat rumpe så blir den vel ikke så stor?

Anonymous poster hash: f430e...551

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Merker at det irriterer meg litt :P

Ser på instagram, og der er det masse fokus på trening av rumpe og ser endel av det her også.

Men hva er greia? Tror folk at hvis de trener rumpa så vil de se ut som Kim kardashian?

Jeg er dame selv, og når jeg trener så er fokuset på å få en sterkere og strammere kropp. Tenker at en helhet er viktig.

Dessuten, hvor mye større rumpe kan man få? Greit nok at den blir litt større, men hvis man har ganske flat rumpe så blir den vel ikke så stor?

Jeg syns også det tar av, men det er hovedsaklig i media/sosiale medier det er så svært rumpefokus. Folk som trener med svært fokus på rumpa holder ikke ut lenge i treningsverdenen - enten dropper de av, eller så endrer de til et mer balansert fokus etter hvert. Når jeg trener ser jeg heldigvis at de fleste jenter trener ganske balansert.

AnonymBruker
Skrevet

Det var det etter nyttår på senteret, fantes ikke ei jente som trente noe annet enn mage og rumpe, har heldigvis snudd nå.

Anonymous poster hash: 7e6d0...7d2
Skrevet (endret)

Jeg er ingen treningsekspert, men om du trener mye rumpe og har flat rumpe så kan rumpa blir gaanske stor. Det er jo en muskel, akkurat som om du trener armer så blir bicepsene store!
Setemuskelen er også den største muskelen, så den kan nok bli ganske stor.

Dessuten er stor rumpe kjempefint, skjønner godt at folk streber etter den mer enn noe annet.

Endret av Gwynevere
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En del rumpeøvelser går vel også på korsryggen, og det er jo kjempefint å ha sterk rygg.

Anonymous poster hash: 2186d...d49
AnonymBruker
Skrevet

Har vel en del å gjøre med gener om hvordan den blir seende ut. Jeg har en såkalt bubble-butt, men vil gjerne ha en som er fastere, så eneste måten å gjøre det på er jo å trene rumpe:P Men det er jeg for lat til :fnise:

Anonymous poster hash: 354ad...d2e
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ingen treningsekspert, men om du trener mye rumpe og har flat rumpe så kan rumpa blir gaanske stor. Det er jo en muskel, akkurat som om du trener armer så blir bicepsene store!

Setemuskelen er også den største muskelen, så den kan nok bli ganske stor.

Dessuten er stor rumpe kjempefint, skjønner godt at folk streber etter den mer enn noe annet.

Vel, jeg synes ikke det er spesielt pent med stor rumpe på alle. Noen kler det ikke.

Så jeg forstår det ikke.

Virker bare tåpelig å trene en kroppsdel så mye.

En helhet er viktig, og hvis man ikke bare tenker utseende så er det jo viktig å fokusere på andre kroppsdeler og ikke bare én for utseendets skyld. Virker ikke som man tar trening så seriøst om utseendet på én kroppsdel er hovedfokus, men det er bare det jeg tenker.

AnonymBruker
Skrevet

Har vel en del å gjøre med gener om hvordan den blir seende ut. Jeg har en såkalt bubble-butt, men vil gjerne ha en som er fastere, så eneste måten å gjøre det på er jo å trene rumpe:P Men det er jeg for lat til :fnise:

Anonymous poster hash: 354ad...d2e

Jeg har ganske flat rumpe, og trener hele kroppen så rumpa blir vel med der :)

Har bare lyst til at den og resten av kroppen skal bli fastere, men gidder ikke å bruke masse tid på rumpeøvelser.

Skrevet (endret)

Vel, jeg synes ikke det er spesielt pent med stor rumpe på alle. Noen kler det ikke.

Så jeg forstår det ikke.

Virker bare tåpelig å trene en kroppsdel så mye.

En helhet er viktig, og hvis man ikke bare tenker utseende så er det jo viktig å fokusere på andre kroppsdeler og ikke bare én for utseendets skyld. Virker ikke som man tar trening så seriøst om utseendet på én kroppsdel er hovedfokus, men det er bare det jeg tenker.

Og cluet her er 'du' syntes ikke. Det er tydeligvis mange som er uenig med deg.

Det er noen som nok kun trener kun for rumpen, og da gidder de jo ikke trene alt annet heller.

Men jeg ser hvor du kommer fra.

Endret av Gwynevere
Skrevet

Det er jo liksom "rumpe og pupper", men puppene går jo ikke ann å trene, så da står man igjen med stumpen. Jeg synes i hvert fall jeg ser finere ut med en spretten rumpe enn sixpack og store biceps. Så da fokuserer jeg mer på den. Men nå trener jeg hele kroppen uansett da, styrke ben/overkropp annenhver gang, og ellers jogging, sykling og svømming.

Men er helt enig i at det har tatt litt av, jeg begynner å bli så lei av alle som legger ut bilder i unaturlige positurer for at rumpa skal se best mulig ut, store oppslag hvor enn du snur deg om de beste rumpeøvelsene og alle buksene og treningstightsene som skal fremheve den.

Noen som blir med å starte en treningskampanje/landeplage hvor vi fokuserer på størst mulig leggmuskler? :icon_lol:

Skrevet

I mine øyne bør en ideell rumpe stå i stil med resten av kroppen, samt være stram pga. trening(eller naturlig såklart). Det ser litt merkelig ut på tynne jenter å ha en "gigantisk" sprettrumpe, samme med tynne jenter med for store silikonimplantater.

Selv er jeg "tynn", og ønsker litt mer muskler i rumpa. Men for meg holder det at jeg får en sprettrumpe som passer min kroppsstørrelse.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...