Gå til innhold

Å ikke bruke dokost etter toalettbesøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er greien med å ikke gjøre dette? Er det virkelig så vanskelig å bruke 20 sek på å rydde opp etter seg selv?

Blir helt sprø av alle gangene jeg har kommet inn på et toalett og møkka fortsatt henger igjen (så klart oftest offentlige toaletter, men det gjør ikke saken bedre).

DOKOSTEN ER DER FOR EN GRUNN!

Jeg diskuterte dette med en venn som sa at hun aldri brukte det, fordi "det er jo derfor vi vasker doen innimellom". Jeg håper virkelig ikke det er normalt å tenke sånn... er det det?

Puh. Måtte bare si det

Bruker dere alltid dokost?

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker dere alltid dokost?

Det er svært sjelden det henger noe igjen, så det er ytterst sjelden jeg rører dobørsten. Kan ikke huske sist det skjedde, selv om det skal nevnes at jeg ikke akkurat loggfører det. Men henger det igjen gjør jeg selvsagt rent etter meg, enten jeg er hjemme eller ute, og det selv om jeg er en ung mann som bor alene og ikke akkurat har vasketvang-tendenser.

Anonymous poster hash: 70e23...466

• Liker 4
Skrevet

Jeg bruker alltid dokost, bevares, jeg bor med min samboer, og vil ikke at det skal ligge dritt i doen når han kommer etter meg. Han var ikke flink på dokost før jeg flyttet inn haha, men det har han virkelig lært seg, så jeg er strålende fornøyd :D Trodde dette var vanlig blant kvinner, men da jeg hadde besøk av en venninne en gang merket jeg at hun ikke hadde brukt dokost, det gjelder også kompiser av samboer og broren hans... Jeg synes det er skikkelig ekkelt.

• Liker 5
Gjest O.G.
Skrevet

Ja, den må brukes etter hver gang man har begått dimmelimm.

Skrevet

Nei. Foretrekker å bruke en skvett varmt vann, om jeg har tilgang til det. I alle fall hjemme, for da holder jeg dobørsten ren og pen til den skal brukes på ordinær klor-dovask.

• Liker 1
Skrevet

Å bruke "noen skal vaske doen" som unnskyldning for å ikke gidde å bruke kost, er jo helt på trynet. Bare fordi noen etterhvert skal vaske toalettet, så betyr ikke det at de skal måtte ta restene etter folk som er for late til å gjøre det selv. Det er ikke mye til folkeskikk eller hensyn til andre å ikke fjerne avføringsrestene etter seg.

Hva man gjør hjemme hos seg selv får nå være en sak, men det er ganske utbredt å ikke gjøre det på offentlige toaletter. Det vet jo alle som har brukt et.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker omtrent aldri dokost for det henger omtrent aldri noe igjen. Eller, jeg bruker den en gang i uken når jeg vasker bad og do, men det er ikke fordi det er bæsjerester der. Kan ikke huske at jeg har bæsjet på et offentlig toalett.

Anonymous poster hash: 5caae...0ae
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alltid hjemme eller på besøk hos folk. Er ikke alltid jeg gidder på offentlig toalett, da deg gjerne er så skittent der før jeg kommer at jeg ikke gidder å vaske opp etter andre i tillegg.....

Anonymous poster hash: ab5aa...5b7
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det store spørsmålet:

Vil du ha dritten min i kloakken, eller på dokosten din?

(Hva er så sinnsykt vanskelig med å legge papir i dass før man driter, forresten? Problem løst, trenger ikke den særdeles uhygieniske dokosten som alle elsker)

Anonymous poster hash: ac0b2...a2a

AnonymBruker
Skrevet

Bruker omtrent aldri dokost for det henger omtrent aldri noe igjen. Eller, jeg bruker den en gang i uken når jeg vasker bad og do, men det er ikke fordi det er bæsjerester der. Kan ikke huske at jeg har bæsjet på et offentlig toalett.

Anonymous poster hash: 5caae...0ae

Her og :). Får grundig vask 1 til 2 ganger i uka, vi er to :).

Anonymous poster hash: d9734...364

Skrevet

Har også stusset på dette. Jeg opplever i blant på offentlig toalett (og til og med noen ganger på besøk hos folk) at det henger igjen rester i toalettet. Lurer virkelig på hvem disse menneskene er. :sjokkert: Jeg ville aldri risikert at noen kommer inn etter meg til et skittent toalett!

AnonymBruker
Skrevet

Har også stusset på dette. Jeg opplever i blant på offentlig toalett (og til og med noen ganger på besøk hos folk) at det henger igjen rester i toalettet. Lurer virkelig på hvem disse menneskene er. :sjokkert: Jeg ville aldri risikert at noen kommer inn etter meg til et skittent toalett!

Slap off, tipper de offentlige toalettene ikke blir renere av din rosa cupcakesbæsj

Anonymous poster hash: ac0b2...a2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg et litt rar og bruker sjelden eller aldri dobørste. Synes det er så ekkelt. For hva skjer når du har brukt den? Kosten får bæsjerester på seg og når du setter den på plass i beholderen..så drypper det og godgjør seg nedi koppen. Slik at det etterhvert ligger en brun ekkel dam igjen i dobeholderen. Ekkelt!

Anonymous poster hash: 491bb...968

• Liker 1
Skrevet

Jeg et litt rar og bruker sjelden eller aldri dobørste. Synes det er så ekkelt. For hva skjer når du har brukt den? Kosten får bæsjerester på seg og når du setter den på plass i beholderen..så drypper det og godgjør seg nedi koppen. Slik at det etterhvert ligger en brun ekkel dam igjen i dobeholderen. Ekkelt!

Men man vasker vel dokosten? Jeg er i hvert fall obs på alltid å skylle av den etter bruk (altså at man trekker i snoren slik at vannet i klosettet renner gjennom kosten). Når jeg vasker badet pleier jeg dessuten alltid å tømme skålen dobørsten står i, og helle oppi kokende vann med litt klor. Det står kosten en liten stund og godgjør seg, slik at den og skålen blir ren(ere).

AnonymBruker
Skrevet

Bruker det etter å ha vært i Bæsjelona :)

Skjønner meg ikke på de som IKKE gjør det. Særlig de som er på besøk hos folk. Skamme seg!

Anonymous poster hash: 7f8d8...e96

AnonymBruker
Skrevet

Men man vasker vel dokosten? Jeg er i hvert fall obs på alltid å skylle av den etter bruk (altså at man trekker i snoren slik at vannet i klosettet renner gjennom kosten). Når jeg vasker badet pleier jeg dessuten alltid å tømme skålen dobørsten står i, og helle oppi kokende vann med litt klor. Det står kosten en liten stund og godgjør seg, slik at den og skålen blir ren(ere).

Joda, det går somregel bra å skylle noen ekstra ganger med dobørsten nedi. Men noen ganger skjer det at bæsjen er vanskelig og viklet seg inn i børsten for mye. Diverse frø, maiskorn etc.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker den om det er synlig dritt i doskålen. Legger nedi litt papir på forhånd, så det blir omtrent aldri noe nedi. Om jeg bruker dokosten, så er det som regel når jeg rengjør skålen for en av de små, eller fordi jeg holder på å rengjøre på toalettet "generelt".

Anonymous poster hash: 50540...ad1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet som stuepike i mine yngre dager, og jeg må si at det med å bruke dobørste ikke er allment utbredt. Iallefall ikke der noen andre til slutt skal vaske opp etter deg.

Har kommet over så skitne do at jeg virkelig har blitt kvalm. Jeg fatter ikke hva folk spiser for å få til slike do. Når det står å tørker lenge så er det jo vanskeligere å få bort også. Om man vil ha lavere hotellpriser hjelper det ikke å grise mest mulig, for det koster at noen må bruke 10min på å vaske en do til forskjell fra 1 min.

Hjemme vasker jeg doen 1-2 ganger i uken med dokost, og setter den i klor som skiftes ut. Det henger ingenting igjen til meg så har ikke behov for å skure etter hver vask.

Anonymous poster hash: d0635...0b7
AnonymBruker
Skrevet

Sjelden jeg ser dokoster på offentlige toalett, men på private toalett hender det jeg bruker den - dog sjelden da jeg heller unngår problemet ved å legge i litt papir først.

Anonymous poster hash: 31e1f...e25

AnonymBruker
Skrevet

Bruker den om det er synlig dritt i doskålen. Legger nedi litt papir på forhånd, så det blir omtrent aldri noe nedi. Om jeg bruker dokosten, så er det som regel når jeg rengjør skålen for en av de små, eller fordi jeg holder på å rengjøre på toalettet "generelt".

Anonymous poster hash: 50540...ad1

Hvor mye dopapir legger du nedi skåla da og hvor langt opp langs kantene? Det er jo bæsjflekkene oppetter kantene som er problemet for de forsvinner ikke når man skyller ned. Jeg fjerner alltid eventuelle flekker som sitter igjen over vannnivå i skåla. Jeg hater å finne andres inntørkede bæsjkladder i doskåla, ikke bare er det ekkelt men den som skal vaske doen senere må jo gnikke og gnu noe veldig for å få dritten bort. Eventuelle bæsjrester i dokosten kan man klore bort og man skyller jo uansett kosten i vannet under nedskyll. Skåla til dokosten er også fullt mulig å vaske. Hvis dokosten blir ekstra ekkel kaster man den og kjøper ny.

En annen ting er at alle bæsjkladder over vann-nivå stinker mer enn eventuelle bæsjrester nedi vannet, så det finnes ingen unnskyldninger for å ikke gidde å bruke dokosten etter seg.

Anonymous poster hash: 36c22...acf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...