AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #1 Skrevet 3. mai 2015 Jeg har en kastrert hannkatt på ganske nøyaktig ett år, som nå trenger å begynne på et nytt fôr. Han skal nå straks få begynne å være utekatt, etter hvert som situasjonen begynner å bli klar for det. Han er ganske aktiv, men matglad og maser hele tiden på noe godt. I det siste har han kastet opp i gjennomsnittet daglig, og via kontakt med Dyrebeskyttelsen (som jeg har adoptert han fra) og dyrlege, så klarer vi ikke finne ut hva det kommer av. Jeg har begynt å tenke på at det må være fôret, ettersom han ble bedre i den perioden han gikk på et spesialfôr som Dyrebeskyttelsen hadde (Hill's d/d, noen som vet hvor man kan få tak i dette uten at det er svindyrt?). Det må være noe i det han spiser nå (Royal Canin sterilised kitten - som er tilpasset kattunger opptil ett år) som han ikke tåler. Jeg er student, så veldig god råd har jeg ikke (gjør meg absolutt ikke til noen uegnet dyreeier - jeg kan tilby pus alt han måtte behøve utenfor det jeg selv kan betale, via støtte fra både Dyrebeskyttelsen og familie), men om det er sånn at han er nødt å ha spesialfôr så er det noe jeg må ta med i beregningen. Men hadde det vært ett for som ikke er så dyrt, som er bra for han, så hadde jo det selvsagt fått endene til å møtes bedre for alle parter. Og nei, jeg kan ikke få fôr gratis fra Dyrebeskyttelsen, da jeg har adoptert pusen og han er mitt ansvar Altså, i korte trekk - kastrert hannkatt, aktiv men matglad, kanskje intoleranse overfor enkelte innholdsstoffer i noen fôrtyper. Noen tips til et fôr som kan være bra, og ikke nødvendigvis, men gjerne ikke så alt for dyrt? Anonymous poster hash: 948b0...b80
Aurora M. Skrevet 3. mai 2015 #2 Skrevet 3. mai 2015 Jeg har selv en pus med svært sensitiv mage og kan varmt anbefale Royal Canin Sensible som hovedfor. Egentlig trenger de ikke våtfor, men jeg gir Pusina mi et par spiseskjeer Royal Canin Digest Sensitive daglig for kosens skyld. Jeg har prøvd ulike typer for til henne, også andre typer R.C, men dette er pr. i dag det eneste foret hun tåler. Jeg ville også ha vært svært restriktiv med godbiter utenom dette. Det eneste jeg gir Pusina utenom foret hennes, er litt kokt sei innimellom. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #3 Skrevet 4. mai 2015 Jeg har selv en pus med svært sensitiv mage og kan varmt anbefale Royal Canin Sensible som hovedfor. Egentlig trenger de ikke våtfor, men jeg gir Pusina mi et par spiseskjeer Royal Canin Digest Sensitive daglig for kosens skyld. Jeg har prøvd ulike typer for til henne, også andre typer R.C, men dette er pr. i dag det eneste foret hun tåler. Jeg ville også ha vært svært restriktiv med godbiter utenom dette. Det eneste jeg gir Pusina utenom foret hennes, er litt kokt sei innimellom. Takk for tips! ser også at dette ikke er av den aller dyreste sorten. Men hvordan er det med tanke på at han er kastrert? Trodde jeg måtte ha fôr som er tilpasset kastrerte/steriliserte katter Anonymous poster hash: 948b0...b80
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #4 Skrevet 4. mai 2015 Jeg har selv en pus med svært sensitiv mage og kan varmt anbefale Royal Canin Sensible som hovedfor. Egentlig trenger de ikke våtfor, men jeg gir Pusina mi et par spiseskjeer Royal Canin Digest Sensitive daglig for kosens skyld. Jeg har prøvd ulike typer for til henne, også andre typer R.C, men dette er pr. i dag det eneste foret hun tåler. Jeg ville også ha vært svært restriktiv med godbiter utenom dette. Det eneste jeg gir Pusina utenom foret hennes, er litt kokt sei innimellom. Og hva mener du med at du bruker det som hovedfor? Blander du ut med billigere for, eller hva gjør du? - tsAnonymous poster hash: 948b0...b80
Tvist Skrevet 4. mai 2015 #5 Skrevet 4. mai 2015 Med hovedfor menes at det er maten katten spiser mest av, som er tilgjengelig hele tiden. Så får hun litt vårfor og snop i tillegg vanligvis. Han trenger ikke nødvendivis for for kastrerte katter. Det finnes veldig mange fortyper for forskjellige katter med forskjellige problemer. Mine fikk RC outdoor tidligere, men så la den ene på seg, så nå får de light + Dental (pga at de har lett for tannproblemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå