AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #1 Skrevet 3. mai 2015 Jeg har et ufattelig tørt og porøst hår etter og ha bleket det i 15 år. Alltid kun ettervekst og alltid hos frisør. Jeg har alltid blitt fortalt at det ikke finnes skadelig da frisøren kun farger ettervekst som er ubehandlet men jeg merker jo selv hvor tørt og flisete håret mitt er! Jeg har alltid beundret frisørens flotte blonde manke med en naturlig, kald blond farge, uten at håret hennes ser flisete og tørt ut. Spurte ved siste bleking om hun hadde spesielt sterkt hår siden det så så sunt ut etter all bkekingen og fikk til svar at hun aldri har bleket håret, hun farger det med lys farge! Jeg spurte om ikke vi kunne gjøre deg samme med mitt hår men jeg merket at hun dro på det, hun vilel liksom ikke, også begynner hun med den samme regla om at bleking ikke er skadelig etc... Hvorfor vil hun ikke FARGE håret mitt blondt istedenfor å bleke det? Vi har akkurat samme naturlige hårfarge også(lys kommunegrå) er det bedre business for frisører med bleking? Imøteser svar Anonymous poster hash: a4de5...698
Gjest Pheel Skrevet 3. mai 2015 #2 Skrevet 3. mai 2015 Skjønner virkelig ikke hvordan det er mulig å farge et hår lysere, da bleker man det jo. 2
Kjibba Skrevet 3. mai 2015 #3 Skrevet 3. mai 2015 Kva farge har du på det "naturlege" håret ditt? Eg stripa håret lysare (ja, tykkjer det var veldig rart, men det funka!), men så har eg ganske lyst hår i utgangspunktet. Om du har mellombrunt eller mørkare hår så trur eg ikkje det har noko effekt..
Fossekallen Skrevet 3. mai 2015 #4 Skrevet 3. mai 2015 Jeg har lyst kommunegrått hår naturlig. Ja, jeg ble også overrasket! Spurte frisøren om dette og hun sa det var en kald, blond farge. Ikke blekemiddel.
Fossekallen Skrevet 3. mai 2015 #5 Skrevet 3. mai 2015 Kva farge har du på det "naturlege" håret ditt? Eg stripa håret lysare (ja, tykkjer det var veldig rart, men det funka!), men så har eg ganske lyst hår i utgangspunktet. Om du har mellombrunt eller mørkare hår så trur eg ikkje det har noko effekt.. Så du striper håret med blond farge? Er det fortsatt sunt? Altså, slik at det henger naturlig og tungt ned? Mitt hår dr så tørt at når jeg løfter på det så blir det på en måte værende oppe, hvis du skjønner hva jeg mener..?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #6 Skrevet 3. mai 2015 Jeg farger også håret lyst. Men håret må være lyst for å i det hele tatt ha noen effekt. Anonymous poster hash: 0591b...0a6
Fossekallen Skrevet 3. mai 2015 #7 Skrevet 3. mai 2015 Jeg farger også håret lyst. Men håret må være lyst for å i det hele tatt ha noen effekt. Anonymous poster hash: 0591b...0a6 Mitt hår er en ganske lys og kommunegrå farge. Før jeg begynte å bleke det ble det nokså lyst i solen... Hvordan er ditt hår, synes du det føles sunt? Blir det langt? Mitt blir ikke lenger enn nedenfor skuldrene så begynner det å flise seg opp...
godtesyk Skrevet 3. mai 2015 #8 Skrevet 3. mai 2015 Jeg har kommunegrått hår og farger håret lyst, funker helt fint det Bleking skader ikke håret, men det tørker det ut. Men jeg ville absolutt gått over til farging, hvis jeg var deg
altflyter Skrevet 3. mai 2015 #9 Skrevet 3. mai 2015 Fargen vil vel ikke fungere med mindre håret er lysere enn fargen... Er i hvert fall det jeg har hørt... Tviler på at f.eks sort hår kan FARGES lysere... Da må vel blekingen til... 1
Fossekallen Skrevet 4. mai 2015 #10 Skrevet 4. mai 2015 Skal definitivt farge det neste gang! Takk for alle svar👍🏼
Kjibba Skrevet 4. mai 2015 #11 Skrevet 4. mai 2015 Så du striper håret med blond farge? Er det fortsatt sunt? Altså, slik at det henger naturlig og tungt ned? Mitt hår dr så tørt at når jeg løfter på det så blir det på en måte værende oppe, hvis du skjønner hva jeg mener..? Ja Håret følast sunt og sterkt! Heilt annan følelse enn bleika hår
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #12 Skrevet 4. mai 2015 Har man hår som heller mot lys blond kan man bruke farge. Har man brunt eller mørk blond må man bleke, da har farge ingen effekt. Anonymous poster hash: 63ea5...8df
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #13 Skrevet 5. mai 2015 Kan hun ha ment toning? Det går an å tone lyst hår enda lysere, men på mørkt hår blir det bare gult. Anonymous poster hash: a7447...13c
godtesyk Skrevet 5. mai 2015 #14 Skrevet 5. mai 2015 Kan hun ha ment toning? Det går an å tone lyst hår enda lysere, men på mørkt hår blir det bare gult. Anonymous poster hash: a7447...13c Hun har jo ikke mørkt hår...
FantasDick Skrevet 5. mai 2015 #15 Skrevet 5. mai 2015 Bare droddler litt her.. I denne videoen bruker hun en farge, sant? Men denne fargen inneholder litt bleking, samtidig som den kalles farge og ikke bleking. Kan det være noe sånt frisøren mener? Dette er jo et drugstore-produkt, da, men de har vel noe lignende frisørene også.
Kira-delta Skrevet 5. mai 2015 #16 Skrevet 5. mai 2015 Greit nok at håret ditt blir litt tørt og flisete av bleking, men det skader ikke så mye hvis du kun tar ettervekst. Hvordan er hårpleierutinene dine? Tilfører du håret fukt? Håret blitt ble ihjelbleka for et par år siden, så mye at det sleit seg av under ørene. Til og med da kunne jeg få håret mykt med riktige produkter..
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #17 Skrevet 5. mai 2015 Det er ikke noe som heter å "farve håret lysere". Det er bleking. Prosessen med å gjøre noe lysere er å bleke det. Akkurat som at man bleker en flekk eller noe blekes i sollys. Det sliter mer på håret ditt å gjøre det lysere enn å gjøre det mørkere. Det finnes selvsagt varianter som sliter mer eller mindre. Men det er likevel resultatet. De fleste vet dette, men håret ditt blir ikke mindre slitt ved at du formulerer prosessen som "farve det lysere" fremfor "bleke". For en mild bleking uten de hardeste kjemikaliene bruker noen det som heter "toner". Det er også bedre for håret å sørge for å ikke overlappe når man tar etterveksten. Utover det handler det om å ta vare på håret, bruke hårkur, spise sunt og klippe slitte tupper jevnlig. Anonymous poster hash: 33f15...d00
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #18 Skrevet 5. mai 2015 Prøv å stripe etterveksten isteden, det er også forskjell på å bruke hette og folie. Anonymous poster hash: eb683...341
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #19 Skrevet 6. mai 2015 En god proteinkur + masse fukt har hjulpet håret mitt etter bleking Anonymous poster hash: 70733...9de
Mona26 Skrevet 7. mai 2015 #20 Skrevet 7. mai 2015 Er det helt krise anbefaler jeg at du tar en keratin behandling. Eller en såkalt brazilian blowout. Håret blir silkemykt etterpå. bor du i Oslo så er dette en behandling som tilbys i mange salonger. Er dessverre litt dyrt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå