Gå til innhold

Hvordan vasker dere toalettet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vasker dere bare oppå sisternen, over og under dolokket og nedi skåla?

Eller vasker dere også hele greia?

Og hvilke vaskemidler bruker dere, til hva?

Anonymous poster hash: ca2c4...9ad
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vasker hver dag over og under dolokket + oppå sisternen. Bruker stort sett bare en eller annan såpe, vann og tørkepapir. Vasker også litt rundt hele doen et par ganger i uka, gjerne i forbindelse med at jeg går over gulvet. Så vasker jeg inni doen ved behov, evt grundig vask hver 14 dag. Da bruker jeg flytende spesial såpe for toaletter. Det hender også at jeg har i klorin som får stå og "godgjøre" seg litt nedi skåla, før jeg vasker med dobørsta.

Anonymous poster hash: 2963b...6c2
  • Liker 1
Skrevet

Jeg vasker hele greia. På baksiden og langs gulvet rundt. Syntes alt annet er ekkelt (men jeg er kanskje litt fin på det).

Tørker over toalettsetet og under hver dag, og vasker hele greia en gang i uken (bor alene, så det rekker aldri å bli skittent) :)

Har en sprayflaske som jeg blander klor og vann i :) Vasker alltid toalettet med klor, og resten av badet med jif :)

AnonymBruker
Skrevet

Hver dag seriøst? Jeg vasker min do hver 3 eller 4 uke. Bor alene da så er bare meg som bruker doen.
Da sprayer jeg Cilit bang eller Mr muscle nedi og på do ringen og toppen der man trekker ned, går over med papir evn en engangsklut på kanten og nedi skåla bruker jeg dobørste. Skyller ned med dobørsten nedi skåla så den også får skylt seg før jeg setter den på plassen sin igjen.

Anonymous poster hash: 34eed...83d
  • Liker 7
Skrevet

Ca 1 g i uken. Blå jif på utsiden, dolokk og doring. Bruker papir. Hvit jif nede i do mens jeg skurer med dokosten. Klorin nede i do vasker med dokost og lar dokost stå i doen i noen minutter. Innimellom vasker jeg hele doen med klorinvann.

AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at jeg spør om dere vasker hele greia er fordi toalettet mitt er inneklemt mellom vegg og servantskap, og derfor er det vanskelig å komme til og får aldri gjort helt rent bakom. Er leietaker.

Jeg vasker skåla etter behov, og oppå sisternen og dolokket ellers ca 1-2 ganger i uken. Bor alene :)

- TS

Anonymous poster hash: ca2c4...9ad
AnonymBruker
Skrevet

Hver dag seriøst? Jeg vasker min do hver 3 eller 4 uke. Bor alene da så er bare meg som bruker doen.

Da sprayer jeg Cilit bang eller Mr muscle nedi og på do ringen og toppen der man trekker ned, går over med papir evn en engangsklut på kanten og nedi skåla bruker jeg dobørste. Skyller ned med dobørsten nedi skåla så den også får skylt seg før jeg setter den på plassen sin igjen.

Anonymous poster hash: 34eed...83d

Vasker hver dag fordi jeg bor med mann og tre barn :) Hadde aldri gjort det hvis jeg hadde bodd alene...

Anonymous poster hash: 2963b...6c2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker hele greia. På baksiden og langs gulvet rundt. Syntes alt annet er ekkelt (men jeg er kanskje litt fin på det).

Tørker over toalettsetet og under hver dag, og vasker hele greia en gang i uken (bor alene, så det rekker aldri å bli skittent) :)

Har en sprayflaske som jeg blander klor og vann i :) Vasker alltid toalettet med klor, og resten av badet med jif :)

Hvorfor klor på selve toalettet? Er ikke Jiff sterkt nok til å fjerne det meste av skitt og smuss?

Anonymous poster hash: dc08a...3c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klor er det eneste som dreper bakterier, så derfor bruker jeg det på doringen, i doskåla og under doringen. Vasker oppå sisternen og rundt doet ellers med Jiff baderom.

Vakser doet ved behov. Dvs ofte.... to voskne og to barn i heimen.

Anonymous poster hash: c3f70...eb6
Skrevet

Vasker med klor (sprayflaske), inni, utenpå sisternen, og doringen (over og under). Vasker ca 3-4 ganger i uka.

Skrevet

Hvorfor klor på selve toalettet? Er ikke Jiff sterkt nok til å fjerne det meste av skitt og smuss?

Anonymous poster hash: dc08a...3c5

Fordi jeg føler ikke at det blir ordentlig rent ellers. (Er litt neat freak) Liker dessuten lukten av klor bedre enn jif. Føler jif gir en "offentlig toalett - følelse" :) Jeg er rar ;)

AnonymBruker
Skrevet

Vasker ved behov, men dere som vasker i sisternen med klorin go andre sterke saker, dere ødelegger hele nedspylingssystemet, skal jo ikke rote rundt nedi der? :forvirra:

Nedi selve porsgrund porselen bruker vi Zalo og donost ved behov.

Hele doen vaskes utvendig omlag en gang for måneden.

Anonymous poster hash: a76d2...3d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg vasker hele greia grundig 1 gang i uken, altså i alle kriker og kroker under. Ellers så vasker jeg av det som trengs etterhvert, vasker sikkert nedi skålen hver dag, og tørker over ringen og ellers når det trengs.

Anonymous poster hash: 35e89...e7e
Skrevet

Vasker ved behov, men dere som vasker i sisternen med klorin go andre sterke saker, dere ødelegger hele nedspylingssystemet, skal jo ikke rote rundt nedi der? :forvirra:

Nedi selve porsgrund porselen bruker vi Zalo og donost ved behov.

Hele doen vaskes utvendig omlag en gang for måneden.

Anonymous poster hash: a76d2...3d4

Ha brukt klor i do i årevis og aldri ødelagt noe nedspylingsystem.

AnonymBruker
Skrevet

Etter jeg så FBI programmet som det er linket til overforbi her, så bruker jeg nå microfiberkluter tørre eller fuktige. Domestos fresh i toalettet. Jeg liker det rent :)

Anonymous poster hash: 9b8d4...ea6
Skrevet

Hva gjøre dere med kluter og sånn uten engangservietter? Slenger dere det inn sammen med annen vask på høy temperatur. Som enslig blir det en stun mellom hver mulighet til oppsamling. Klarer ikke helt tanken på at kluten(e) blir liggende blant annet tøy og formere bakterier(mulig det er bare min selektive ocd som er overaktiv men...). Vurderer og ha en egen kurv til kluter, men liker heller ikke tanken på å blande eks vanlige støvkluter med toalettklutene. Tar man det på kokvask blir det vel rent men....

Sorry, for avsporingen ts. Kjenner til problemet ja. Mitt er inneklemt mellom veggen og dusjkabinettet. I tillegg til at det legger seg muggrenner i fugene som er omtrent umulig å få vekk, eller komme til. :(

Gjest Citronella
Skrevet

Vasker toalettet nedi samt sete og under nesten hver dag med klor og børste. Tørker over med engangskluter som vi kjøper på Biltema.

Vasker resten av toalettet 1 gang pr. uke. Det er vegghengt, så det går lett. Sprayflaske med klor, og disse engangsklutene.

Gjestetoalettene vasker jeg kun etter at de har vært i bruk, og tar en lett vask når vi har besøk.

Skrevet

Vasker hele badet en gang i uka. Bruker en eller annen baderomsspray på alt. Klorer den "en gang i skuddåret"

AnonymBruker
Skrevet

Vasker med klorinspray. Vasker alt på toalettet. Det er vegghengt. Men dessverre er jeg litt sløvere enn mange her, og vasker ikke oftere enn hver 2.-4. uke. Til tross for mann og et barn...

Anonymous poster hash: f9073...ee4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...