AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #1 Skrevet 3. mai 2015 Vel.. har i det siste begynt og trene igjen. Hadde i vinter nok en depresjon og angst. Orket nesten ikke utenfor leiligheten, hadde en jobb jeg ikke var fornøyd med (har samme jobben enda). Jeg har alltid slitt med konsentrasjon, jeg føler jeg er treig og dessuten er jeg sjenert..så jeg er ikke flink i small- talk og har ikke vært særlig sosial. Jeg sliter enkelt og greit, med at jeg ikke føler at jeg er god nok for noe(n). Når jeg ikke har vært på jobb, har jeg kanskje klart å tvinge meg på trening 3 ganger i mnd, resten har bestått av jobbing og pc (facebook, kg..ja) og det er vel ganske mye. dessuten sitter jeg på meg igjen skadene i ryggen..tror jeg! Men, når jeg trener, og får me styrke i kroppen igjen, så stiger humøret med en gang, jeg føler meg sterkere og konsetrasjonen bedres. har dette virkelig en sammenheng? Anonymous poster hash: ecce7...c89
Cata Skrevet 3. mai 2015 #2 Skrevet 3. mai 2015 Det sies så. Jeg har aldri merket den effekten, men det skal være dokumenterte sammenhenger mellom fysisk aktivitet og psyke har jeg lest, så jeg regner med det holder stikk for folk flest.
Wiggins Skrevet 3. mai 2015 #3 Skrevet 3. mai 2015 Det fins mange undersøkelser som viser at fysisk aktivitet hjelper mot depresjoner og generelt negative sinnstilstander. Det er ikke så veldig rart hvis man tenker etter egentlig: Vi mennesker er tilpasset et liv i bevegelse. Hvis vi ikke beveger oss får vi fort vondt forskjellige steder i kroppen, og det er ikke så rart at psyken også forfaller.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #4 Skrevet 3. mai 2015 Trening forebygger depresjon og angst, altså ikke nødvendigvis det å trene hardt 3 ganger i uka, men bare det å komme seg ut av huset å bevege seg. Å gå en tur daglig på morningen kan gjøre underverk på den psykiske helsa etter min erfaring. Anonymous poster hash: 93d6c...fce
Lillemø Skrevet 3. mai 2015 #5 Skrevet 3. mai 2015 Absolutt. Når du trener frigjør du endorfiner som er en nevrotransmitter som ofte kalles "kroppens lykkepille". Ved frigjøring av endorfiner gir du rett og slett deg selv litt gratis belønning. Trening kan absolutt ha en sammenheng med bedre humør og energi!
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #6 Skrevet 3. mai 2015 Blir du ofte deprimert om vinteren? Det kan isåfall ha en sammenheng med lavt d-vitamin.. Anonymous poster hash: a459b...d9d
Gjest The damned Skrevet 4. mai 2015 #7 Skrevet 4. mai 2015 Ja, jeg har angst og depresjon selv og jeg synes at trening hjelper. Merker forskjell på humør og at spenninger i kroppen forsvinner. Akkurat det med konsentrasjon har jeg ikke tenkt så mye over. Jeg var veldig stillesittende, så jeg merker stor forskjell etter at jeg begynte å trene. Har fått mer energi også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå