AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #1 Skrevet 3. mai 2015 Hei! Vet noen her inne hvor lenge man kan oppbevare løvstek og kjøttdeig i fryseren? Jeg vet det har ligget der ganske så lenge... Men jeg har lite penger for tiden, og trenger å få spist opp det som ligger der! Anonymous poster hash: 183e3...455
Gjest Lille-pus Skrevet 3. mai 2015 #2 Skrevet 3. mai 2015 (endret) Løvbiff, slik jeg kjenner det, er kjøttdeigbasert, - så vi snakker om kjøttdeig der også. Kjøttdeig holder seg rimelig lenge i en god fryser, så det verste du kan oppleve er at det kan ha fått en litt harsk eller tørr smak. Sannsynligvis smaker det helt greit Hilsen hun som i en opprydning i en fryser fant en oksestek som hadde lurt seg unna og blitt liggende bortgjemt og bunnfrosset i 3 år. Den ble tint og stekt etter normal metode, og smakte helt fint - så jeg tipper det går godt jeg Endret 3. mai 2015 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #3 Skrevet 4. mai 2015 Åh kjære vene... Kom over dette i dag: http://www.matprat.no/matnyttig/pa-kjokkenet-ditt/oppbevaring/oppbevaring-i-fryser/ De må vel være helt på jordet? Eller?? Om dette stemmer, så kan jeg i hvertfall kaste all kjøttdeigen og løvbiffene mine! TS Anonymous poster hash: 183e3...455
Zzyzx Skrevet 4. mai 2015 #5 Skrevet 4. mai 2015 Åh kjære vene... Kom over dette i dag: http://www.matprat.no/matnyttig/pa-kjokkenet-ditt/oppbevaring/oppbevaring-i-fryser/ De må vel være helt på jordet? Eller?? Om dette stemmer, så kan jeg i hvertfall kaste all kjøttdeigen og løvbiffene mine! TS Anonymous poster hash: 183e3...455 Det der er ikke noe jeg bryr meg om iallfall. Det verste som kan skje med kjøttdeigen og løvbiffen er at fettet har harsknet eller at det ikke er godt nok pakket sånn at det blir "freezer burns" på det. Begge deler er nokså udelikat. Bakterier har nokså dårlige vekstvilkår i en fryser. Tin det, se på det og lukt på det, sannsynligvis er det helt ok.
Gjest Lille-pus Skrevet 4. mai 2015 #6 Skrevet 4. mai 2015 Åh kjære vene... Kom over dette i dag: http://www.matprat.no/matnyttig/pa-kjokkenet-ditt/oppbevaring/oppbevaring-i-fryser/ De må vel være helt på jordet? Eller?? Om dette stemmer, så kan jeg i hvertfall kaste all kjøttdeigen og løvbiffene mine! TS Anonymous poster hash: 183e3...455 Den refererer seg til det forbehold at den frosne varen skal smake like friskt som da den ble frosset ned, uten at noen form for smak har blitt redusert. Bakterier har veldig dårlige vekstforhold i en fryser med lav nok temeratur, så ta det rolig nå. Du sier du har veldig dårlig råd nå, og derfor er tiden glimrende til å gi matbudsjettet en rolig periode med å spise deg igjennom det du har i frysen. Ta opp en pakke, tin den i kjøleskap, du kan så lukte på den for å sikre dine egne nerver, og siden det med all sansynlighet ikke lukter råttent eller surt så lager du middag av den. Da vet du om det har blitt litt mindre smak i varene. Hvor lenge er det egentlig de har ligget der da? 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #7 Skrevet 4. mai 2015 Den refererer seg til det forbehold at den frosne varen skal smake like friskt som da den ble frosset ned, uten at noen form for smak har blitt redusert. Bakterier har veldig dårlige vekstforhold i en fryser med lav nok temeratur, så ta det rolig nå. Du sier du har veldig dårlig råd nå, og derfor er tiden glimrende til å gi matbudsjettet en rolig periode med å spise deg igjennom det du har i frysen. Ta opp en pakke, tin den i kjøleskap, du kan så lukte på den for å sikre dine egne nerver, og siden det med all sansynlighet ikke lukter råttent eller surt så lager du middag av den. Da vet du om det har blitt litt mindre smak i varene. Hvor lenge er det egentlig de har ligget der da? Ja, jeg får bare prøve :-) Det har vel ligget der et år ca. Skal teste litt i morgen jeg! Tusen hjertelig takk for gode svar! :-) Anonymous poster hash: 183e3...455
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå