Gå til innhold

Trestjerners gulvlakk til spisebord - halvblank eller silkematt?

Anbefalte innlegg

Gjest Sobril
Skrevet

Har erfaring med trestjerners halvblank fra tidligere (vannbasert).

Nå har jeg imidlertid pusset ned et gammelt spisebord. Det var MØRKbeiset eik. Har kostet på litt Lady interiørbeis i fargen "drivved", og skal nå lakke.

Kan jeg bruke silkematt lakk, eller er ikke det særlig heldig på spisebord som skal vaskes og tørkes nå og da?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde valgt sm for da kommer beisfargen og spillet i treverket best fram.

Har du mer enn 1 strøk interiørbeis så la den tørke mangefasettert før du lakker.

Har hørt om flere tilfeller der det har blitt klebrig.

Anonymous poster hash: 8680f...fb7

AnonymBruker
Skrevet

*mange dager

Anonymous poster hash: 8680f...fb7

Gjest Sobril
Skrevet (endret)

Hehe. "Mangefasettert" faktisk :P

Har beiset kjøkkenbordet mitt med det samme (lady interiørbeis drivved), og med halvblank, vannbasert trestjerners. Ser veldig bra ut, men det er et eller annet med dette bordet jeg har nå som gjør at jeg kanskje ikke vil ha noe "skinn" der. Det skinner for øvrig ikke så veldig av bordet jeg har malt før i halvblank heller (mener det er flammebjerk).

Legger ved før/etter bilde. Stolene skal for øvrig VEKK. Aner ikke hvilken tidsperiode det er i fra, men tipper 80-tallet engang. Veldig cowboy-preg på disse stolene :)

Mulig det ser LITT annerledes ut nå. Lakkerte nemlig i går, men det ble masse striper i bordet. Fant ut at lakken var tre år gammel, så var nok derfor :( Brukte flere timer i dag på å pusse bort alt igjen, og ny beis. Jaja...

Edit; glemte bildet.

post-31231-0-33548400-1430682507_thumb.j

Endret av Sobril

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...