Marimba Skrevet 16. januar 2017 #341 Del Skrevet 16. januar 2017 Å så bra! Men altså, hvordan kompetanse er det egentlig den sjefen din har når vedkommende tror man kan si nei til tilrettelegging ved graviditet? godt nav er oppdatert da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 16. januar 2017 Forfatter #342 Del Skrevet 16. januar 2017 4 minutter siden, Marimba skrev: Å så bra! Men altså, hvordan kompetanse er det egentlig den sjefen din har når vedkommende tror man kan si nei til tilrettelegging ved graviditet? godt nav er oppdatert da Hun mente at jeg ikke har krav på det fordi jeg "bare" er vikar Etter at jeg presset henne litt sjekket hun endelig opp i det. Fikk egentlig litt inntrykk av at hun helst ville at jeg jobbet til jeg ble lei sånn at bedriften slapp å bruke noen kostnader på å tilrettelegge for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 16. januar 2017 Forfatter #343 Del Skrevet 16. januar 2017 (endret) Uke 30 Termin: 6. April! På vei: 29+0 (altså, nå går det nesten litt for raskt her) Igjen til termin: 79 dager igjen ifølge appen. Kjønn: Neste kontroll: Hos jordmor om to uker. Føler jeg akkurat var der jo Ultralyd: det blir ingen flere. Mannen har satt foten ned og sagt at de pengene bruker vi heller på noe annet. Liv i magen: Nå synes jeg at jeg kjenner henne nesten hele tiden, men hun er spesielt aktiv på morgenen og kvelden. Hun elsker å ha fest inni der når mammaen helst vil legge seg Vektøkning: Det var vel +8,5 kilo sist jeg veide meg Plager: Hovne ankler etter jobb, men det har blitt mye bedre etter at jeg skaffet meg støttestrømper. Ellers sliter jeg litt med vondt i korsryggen, spesielt på kvelden. Til slutt (TMI advarsel ) har jeg i det siste begynt å slite med forstoppelse og hemeroider igjen. Veldig irriterende! Cravings: Appelsiner er veldig godt om dagen! Søvn: Det er vanskelig å finne en komfortabel sovestilling om dagen. Når jeg først finner den har enten baby våknet for fullt i magen eller så må jeg tisse. Sover ikke helt sammenhengende, men legger meg tidlig nok til at det går. Humør: Tror det har stabilisert seg nå til mannens store glede Utålmodig: Ja og nei Innkjøp: Vi mangler bare sengen nå, tror jeg.. Får se om jeg gidder å oppdatere utstyrslisten i nærmeste fremtid. Barnerom: Hun skal sove inne med oss. Sykehusbagen: Har så smått begynt å tenke på den, men venter til jeg er høygravid før jeg begynner å pakke. Tanker om fødselen: Jeg er vel en naiv førstegangsfødende, men jeg gleder meg! Håper jeg får føde i vann. Endret 16. januar 2017 av Sapphira Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 16. januar 2017 #344 Del Skrevet 16. januar 2017 Tenk det a! Uke 30!! Jammen har tida gått fort! Ja til oppdatert utstyrsliste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 17. januar 2017 #345 Del Skrevet 17. januar 2017 15 timer siden, Sapphira skrev: Wihoo, snakket med sjefen idag og det ser ut til at jeg får en eller annen form for tilrettelegging. Hun sa egentlig nei i utgangspunktet, men ringte likevel til NAV og dobbeltsjekket. De hadde visst sagt at jeg hadde krav på det og at jobben er pliktig til å gi meg det. Så nå er jeg rimelig letta og håper at jeg kan holde meg i jobb til permisjonsstart Hurra Så bra da. Det hjelper ofte å sjekke opp i ting selv. Er nok en noen sjefer som prøver å lure seg unna når folk er gravide Bra du ringte nav Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sille4 Skrevet 17. januar 2017 #346 Del Skrevet 17. januar 2017 Så godt du får tilrettelegging på jobben, men pass fortsatt på å ikke slit deg ut da! Fin instilling til fødselen, Sapphira. Jeg gledet meg også, og det gjør jeg også til neste fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 18. januar 2017 #347 Del Skrevet 18. januar 2017 Jeg var også en naiv førstegangsfødende. Gledet meg! Jeg er også ekstremt nysgjerrig, så jeg gledet meg både til å få baby og finne ut hvordan en fødsel egentlig var, ikke bare det som er klippet til på TV. Og det er jeg så glad for! Fødsel var selvsagt slitsomt og vondt og bla bla, det vet jo alle Men jeg ble ikke skremt i det hele tatt. Skulle gjerne gjort det igjen! Det var jo så spennende! Og uke 30! Gudhjelpes Anbefaler forresten linfrø mot forstoppelse. Jeg hadde to spiseskjeer i yoghurt eller havregrøt. Funker som fy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 18. januar 2017 #348 Del Skrevet 18. januar 2017 Så bra du gleder deg til fødsel Som andregangs vet jeg hva jeg går til, og gleder meg bare enda mer Anbefaler også linfrø! Jeg har vært plaget med forstoppelse hele svangerskapet, helt til jeg begynte å lage vafler med linfrø. Da gikk det seg til med en gang Du får mer utbytte av de gode stoffene i linfrø hvis de er hakket. Pass også på å ikke spise mer enn to spiseskjeer daglig da de inneholder et stoff som kan være giftig i større mengder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 19. januar 2017 Forfatter #349 Del Skrevet 19. januar 2017 Takk for tips om linfrø! Må huske det neste gang jeg handler Nå om dagene føler jeg meg så innmari gravid. Magen har plutselig dukket opp for fullt og alle skal kommentere og helst også ta på den. Gravidmager er virkelig en magnet, hjelp. Helt OK at svigermor klapper litt på i blant, men er alt for mye når folk jeg så vidt kjenner skal gjøre det Hva sier en til sånt, egentlig? I tillegg tror jeg at mitt aller første strekkmerke har dukket frem. Det er ikke så veldig stort/synlig, men siden jeg smører meg hver dag la jeg fort merke til det. Jeg var sånn halvveis fascinert og resten skrekkslagen da jeg så det, men må vel bare venne meg til det Magen vokser raskt og føles som et stort, hardt skall om dere forstår. Huden, som har vært finere enn noen gang de siste månedene, begynner å bli uren og jeg er varm HELE TIDEN. Jeg går vel tilbake til å være frysepinne etter babyen er født Møtte forresten på ei dame jeg kjenner i 90-årene her om dagen og hun ga meg tidenes kompliment. "Du blir bare penere og penere for hver dag jeg ser deg. Jeg tror nok du må gå gravid for alltid" Jeg bare: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 19. januar 2017 #350 Del Skrevet 19. januar 2017 Altså.. Fremmede folk ja. Jeg har ikke blitt plukket på av fremmede faktisk Kanskje jeg ser så skummel ut at de ikke tørr? Er du tøff nok kan du jo bare klappe de på magen tilbake igjen Så utrolig koselig sagt av hun gamle dama da Åååå jeg er sååå misunnelig på deg som skal føde Det er jo så gøy. Missforstå meg rett, det var jævlig vondt.. Men såå verdt det. Med førstemann gikk jeg rundt på barsel stolt som en hane. Kunne ikke skjønne hvorfor ikke ALLE gratulerte meg for en enorm innsats Totalt rusa på adrenalin Det beste tipset jeg fikk av ei venninne er å tenke: Det er vondt, jævlig vondt, men det er IKKE farlig!! Klarer man å unngå panikken så går ting så utrolig mye bedre. Med nr to klarte jeg styre unna panikken med å slenge fra meg diverse stygge gloser når det trengtes Og jeg føder lett igjen. Synes det er litt vemodig at jeg bare kommer til å gjøre det en gang til Er hekta på fødeserier og sitter her og presser sammen med damene på tv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 19. januar 2017 #351 Del Skrevet 19. januar 2017 Må være frustrerende med sånne fremmede folk. Har hørt at et godt triks skal være å prøve å ta dem på magen tilbake igjen, men vet ikke helt om jeg kommer nok til å være tøff nok til det selv For all del, ikke google gravid og strekkmerker. Det gjorde jeg her om dagen, og jeg blir fortsatt sjokkert når jeg tenker over de bildene . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 31. januar 2017 Forfatter #352 Del Skrevet 31. januar 2017 (endret) Uke 32 Termin: 6. April! På vei: 31+1 Igjen til termin: 65 dager igjen ifølge appen Kjønn: Neste kontroll: Hos jordmor på torsdag. Føler jeg nettopp var der jo Ultralyd: Jeg har så lyst på 3D, men vi er enige om å bruke pengene på noe annet. Nå er det ikke lenge igjen til vi får se henne uansett. Liv i magen: Det sto i appen at nå kom jeg til å kjenne henne mindre, men jeg synes nesten hun er mer aktiv enn før. Nå kjenner jeg mye hikking også Vektøkning: +10,5 kg Plager: Det begynner å bli tungt nå. Det er vanskelig å bøye seg og jeg sliter med vondt i ryggen. Jeg må nok innom legen en dag og se om jeg blir sykemeldt, selv om det føles som et nederlag Cravings: Alt som er kaldt! Vann, frukt, is.. Og nå har jeg fått avsmak på junk food, veldig greit! Spiste nok av det de tre første månedene Søvn: Våkner 2-3 ganger om natten for å tisse, klarer som regel å sovne igjen etter det. Humør: Det er litt opp/ned. Skal veldig lite til for at tårene renner! Utålmodig: Ja og nei Innkjøp: Vi mangler stellebord, seng og kanskje litt ulltøy. Barnerom: Hun skal sove inne med oss. Sykehusbagen: Har laget en liste over hva jeg vil ta med, men pakker ikke helt enda Tanker om fødselen: Jeg gleder meg! Føler meg veldig rolig mtp det som skal skje og er takknemlig for det. Man kan jo ikke forutse hvordan det skal gå uansett. Jeg har så vidt begynt å skrive ned punkter (er det dette de kaller fødebrev? ) til hva jeg ønsker meg for fødselen og det er en fin måte å gå gjennom ting med mannen også. Ellers: Legger til et nytt punkt jeg Nå går tiden virkelig fort og magen vokser som bare det. Den siste uken synes jeg at den har fått skikkelig kuleform! Den står liksom mer ut og er mer definert hvis dere skjønner hva jeg mener. Appetitten har stabilisert seg veldig og jeg spiser mer normalt enn jeg har på lenge. Tror også vi begynner å nærme oss navn nå, selv om jeg er redd for å få kalde føtter Mannen har VELDIG sterke meninger og det har tatt oss lang tid å i det hele tatt lage en liste. Det endelige navnet blir nok ikke bestemt før vi ser henne, selv om mannen allerede kaller henne for ett av dem. Jeg føler smaken min er så skiftende; den ene dagen synes jeg Maja er fint, dagen etter digger jeg Sigrid liksom Dessuten har jeg gått veldig inn i "nestingmodus" de siste dagene. Strikketøyet, som ikke hadde blitt rørt siden før jeg ble gravid, er nå tatt opp igjen og jeg strikker som bare juling Jeg er også ekstremt opptatt av at huset skal være ryddig og rent - normalt er jeg en skikkelig rotekopp. Nå venter jeg bare på at bakemanien skal slå til slik at jeg får lagret masse godsaker i fryseren Endret 2. februar 2017 av Sapphira Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fridr Skrevet 31. januar 2017 #353 Del Skrevet 31. januar 2017 Tiden går då fort! Nå er det ikke lenge igjen Etter uke 20 synes jeg tida har rast avgårde her og. Det blir så spennende å se hvordan de ser ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 31. januar 2017 #354 Del Skrevet 31. januar 2017 Håper du får et skikkelig bakekick! Jeg hadde store planer om pizzahorn, men kom aldri så langt Anbefaler virkelig å lage noe som er kjapt å gjøre spiseklart. Fylte horn eller noe. Jeg var (er) elendig til å få i meg mat. Baby tar en haug med tid så det lønner seg å spise mat med lite styr, liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 31. januar 2017 #355 Del Skrevet 31. januar 2017 Så hyggelig oppdatering. Virker som du har det veldig bra og begynner å få ting på plass, med unntak av den ryggen da. Enig i at det føles som et nederlag med sykemelding (er der selv) men du får prøve å si til deg selv som jeg gjør at nå er tiden inne for å sette seg selv og minien først, og man gjør ingen noen tjeneste om man presser seg for hardt. Er forresten veldig interessert i den lista til sykehusabagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 31. januar 2017 #356 Del Skrevet 31. januar 2017 Så koselig med oppdatering Så gøy med nesting også. Den siste ventetiden er veldig spesiell altså. Nesten så jeg savner det selv Er noe med det når man skal vaske babytøy og begynne å gjøre klart til den lille Ikke ta det som nederlag å sykemeldes. Man vet aldri hvordan formen blir og du skal gjennom et maraton på slutten og også være klar til å ta vare på lille. Og man vet jo aldri når ho kommer. Plutselig kommer ho 3 uker før tiden og du har ikke fått noe hvile Jeg er kanskje litt vel mye "ja til sykemelding for gravide" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 31. januar 2017 Forfatter #357 Del Skrevet 31. januar 2017 (endret) Bonus: bilde av magen! Vennligst ikke siter Endret 16. januar 2018 av Sapphira 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 31. januar 2017 Forfatter #358 Del Skrevet 31. januar 2017 4 timer siden, fridr skrev: Tiden går då fort! Nå er det ikke lenge igjen Etter uke 20 synes jeg tida har rast avgårde her og. Det blir så spennende å se hvordan de ser ut Ja, den går ufattelig fort nå! Jeg prøvde å finne frem utstyrslista mi og rett ovenfor var en update jeg postet i uke 22. Da hadde jeg 135 dager igjen, mer enn halvparten så mye av det jeg har nå 3 timer siden, Weebs skrev: Håper du får et skikkelig bakekick! Jeg hadde store planer om pizzahorn, men kom aldri så langt Anbefaler virkelig å lage noe som er kjapt å gjøre spiseklart. Fylte horn eller noe. Jeg var (er) elendig til å få i meg mat. Baby tar en haug med tid så det lønner seg å spise mat med lite styr, liksom Det håper jeg også, hadde vært veldig greit med et lager i fryseren.. Om eg ikke ender opp med å spise det først da Tenkte på fylte horn, rundstykker, kanelsnurrer, eplekake og andre ting som er greit å ha liggende. Tar gjerne i mot forslag 3 timer siden, Marimba skrev: Så hyggelig oppdatering. Virker som du har det veldig bra og begynner å få ting på plass, med unntak av den ryggen da. Enig i at det føles som et nederlag med sykemelding (er der selv) men du får prøve å si til deg selv som jeg gjør at nå er tiden inne for å sette seg selv og minien først, og man gjør ingen noen tjeneste om man presser seg for hardt. Er forresten veldig interessert i den lista til sykehusabagen Ja, det går egentlig veldig fint om dagene! Synes det er veldig koselig å være gravid nå Tror du har rett i det du sier, det er ingen som kommer til å takke meg om jeg jobber meg i hjel liksom.. Liste kommer 2 timer siden, Kakaoen skrev: Så koselig med oppdatering Så gøy med nesting også. Den siste ventetiden er veldig spesiell altså. Nesten så jeg savner det selv Er noe med det når man skal vaske babytøy og begynne å gjøre klart til den lille Ikke ta det som nederlag å sykemeldes. Man vet aldri hvordan formen blir og du skal gjennom et maraton på slutten og også være klar til å ta vare på lille. Og man vet jo aldri når ho kommer. Plutselig kommer ho 3 uker før tiden og du har ikke fått noe hvile Jeg er kanskje litt vel mye "ja til sykemelding for gravide" Ja, veldig gøy (og greit ) med nesting. Føler jeg får gjort mye mer enn jeg har gjort i svangerskapet så langt. Takk for støttende ord! Håper legen er enig med meg i hva jeg må gjøre fremover. På jobben blir de vel ikke fornøyd, men akkurat det kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Synes de har vært veldig lite hjelpsomme så langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 1. februar 2017 Forfatter #359 Del Skrevet 1. februar 2017 Jeg har fått time hos fastlegen i ettermiddag, så nå er jeg spent på hva han sier. Er vel egentlig mest redd for at jeg ikke får sykemelding, selv om jeg føler meg som en pyse som tenker sånn. Jeg vet jo at jeg trenger det. Håper han synes det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 1. februar 2017 #360 Del Skrevet 1. februar 2017 Åååh så fin gravidmage! Lykke til hos legen Bare vær ærlig så går det nok helt fint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå