Gå til innhold

30 000 i fastlønn pr. mnd. Hva ....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har altså 30 000 i fastlønn hver måned. I mitt hode blir det 360 000 i året. Sjefen mener jeg har mer og har visst da inkl. feriepenger.

Mitt spørsmål er da hvordan årslønn og månedslønn oppgis vanligvis.

Hva mener du er min årslønn?

Anonymous poster hash: 218e6...0f9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I praksis blir det litt mer pga. feriepenger, men det er 360 000 som er årslønnen din. Feriepenger skal ikke taes med i årslønnen.

Anonymous poster hash: 6f597...ec9
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

30.000x12=360.000 i årslønn ja. Helt korrekt.

Anonymous poster hash: 26a28...704
AnonymBruker
Skrevet

Det var det jeg trodde. Ble litt lang i maska da jeg fikk lønnsslippen.

Noen som vet om det står noen steder om dette? Skjønner at jeg må ha litt skyss i neste lønnsforhandlinger. 360 000 er ikke akseptabel lønn innen mitt fagfelt.

Gjest Stinky
Skrevet

Noen som vet om det står noen steder om dette? Skjønner at jeg må ha litt skyss i neste lønnsforhandlinger. 360 000 er ikke akseptabel lønn innen mitt fagfelt.

Buhu, stakkars seg som bare har 30 000

Skrevet

Buhu, stakkars seg som bare har 30 000

Herlighet for en teit kommentar. At du tjener dårlig betyr jo ikke at TS må tjene dårlig. Du vet jo heller ikke hvilken jobb h*n gjør. Det er teit om TS tjener mindre enn han skal.

Spydighet er skjeldent nødvendig, men her er det veldig unødvendig.

• Liker 13
Gjest Stinky
Skrevet

Herlighet for en teit kommentar. At du tjener dårlig betyr jo ikke at TS må tjene dårlig. Du vet jo heller ikke hvilken jobb h*n gjør. Det er teit om TS tjener mindre enn han skal.

Spydighet er skjeldent nødvendig, men her er det veldig unødvendig.

Haha, "bare fordi du tjener dårlig"? Legg bort hersketeknikkene. Har minstelønn som ts jeg.

• Liker 1
Skrevet

Men i alle dager... Har du ikke forhandlet/fått vite lønn før du takket ja til stillingen? En arbeidskontrakt hvor lønnen er oppgitt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Det er litt mer komplisert enn så. Ikke lønn da, men forløpet. Fra praksisplass til 60% stilling til 100. Jeg var ikke i en posisjon hvor jeg kunne være hard på lønn før jeg sa ja. Må legge til at jobben krever fagkunnskap på høgskolenivå så dette er ikke en ufaglært jobb.

Jeg la inn saken her fordi jeg ville vite hva som er normalen.

AnonymBruker
Skrevet

Min arbeidskontrakt gjelder 59%. Skal omgjøres ved neste lønnsforhandlinger. Har jobbet full stilling i nesten et år.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan normalt ikke gange månedslønnen din med 12 for å finne årslønnen, da årslønnen vanligvis også inneholder feriepenger.

Husker jeg riktig blir vanlig utregning av årslønn ved 5 uker ferie noe slik

(30000*10.8)*1.12 =362880NOK

4+1 ferie

(30000*11.2)*1.108 =372288NOK

Ofte kan det være like greit å forhandle på månedslønn for å få det riktig og forutsigbart,

Anonymous poster hash: 9e259...b3e
Skrevet

Min arbeidskontrakt gjelder 59%. Skal omgjøres ved neste lønnsforhandlinger. Har jobbet full stilling i nesten et år.

Men om den inneholder lønn for 59 % er det jo ikke noe problem å vite hva som er lønnen i full stilling, med mindre dere har blitt enige om en endret lønn. Så hva er års- eller månedslønnen i 59 % stilling?

Skrevet

Du kan normalt ikke gange månedslønnen din med 12 for å finne årslønnen, da årslønnen vanligvis også inneholder feriepenger.

Husker jeg riktig blir vanlig utregning av årslønn ved 5 uker ferie noe slik

(30000*10.8)*1.12 =362880NOK

4+1 ferie

(30000*11.2)*1.108 =372288NOK

Ofte kan det være like greit å forhandle på månedslønn for å få det riktig og forutsigbart,

Anonymous poster hash: 9e259...b3e

Jo, man skal gange månedslønnen med 12 for å finne årslønnen. Årslønn oppgis uten feriepenger, men som om man jobber 12 mnd i året. Det vil si at det som angis som årslønn aldri er akkurat det du vil tjene det aktuelle året, men det er likevel slik man korrekt angir årslønn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags utdannelse har du?

Anonymous poster hash: 7feca...a2e
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lever av 14 000 i måndenen. Om noen har rett til å klage så er det meg.

Anonymous poster hash: 2cb1a...caf
Gjest Castielz
Skrevet

Jeg lever av 14 000 i måndenen. Om noen har rett til å klage så er det meg. Anonymous poster hash: 2cb1a...caf

Egentlig ikke, alle jobber er en tilgjengelige for dem som ønsker.

Har du fysiske begrensninger er det en annen sak, men finnes muligheter der og for dem som ønsker!

Skrevet

Skjønner ikke hvordan sjefen din kan mene noe annet. Det er jo enkel matte. Kanskje h*n ikke burde vært sjef ;p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...