Gå til innhold

Seremonier i regi av HEF

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gifter oss i desember og skal ha utendørs seremoni i regi av HEF.

Det jeg lurer på er andres erfaringer med dette, hvordan dere opplevde det - tips og råd mottas gjerne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
HEF???*Tenker så det knaker....*

Human-Etisk Forbund.

Skrevet

:oops:

*Løøper for å hente meg iskaffe....."litt" på bærtur i dag...*

Skrevet

Vi fikk mye fin hjelp av HEF i forbindelse med vårt bryllup, og jeg har sikkert noen råd og tanker å dele med deg. Er litt opptatt akkurat nå, så jeg får ikke skrevet et langt innlegg om "alt som er lurt", men send meg en PM du, så kan du spørre om det du lurer på og jeg kan komme med de tipsene vi har :)

Skrevet

Vi fikk mye god hjelp fra HEF til vår sermoni. Har ikke så god tid akkurat nå, men kan du ikke skrive litt i dagboka så svarer jeg senere i dag eller i morgen ?

Evt kan du jo også sende meg en PM :)

Skrevet

Skal også gifte meg ute, men ikke i regi av hef.. Fint hvis dere som allerede har giftet dere ut e kan komme med noen tips til innslag i vielsen...

Skrevet

Der var jeg ferdig med jobb for denne uka :kul:

-Ha et alternativ som er under tak. Det er ikke alltid værgudene er like med gjørlige. Heldigvis var de det med oss :wink:

-Tenk igjennom om gjestene i hovedsak skal stå eller sitte. Om dere velger stå, ha en del stoler til de med behov for dette (dårlige ben/rygg etc).

-Ikke ha en alt for lang vielse/sermoni. Det blir fort kaldt når man står/sitter stille ute om vinteren. Om sommeren kan det fort bli lenge med solsteiken og mysende øyne.

-Gjør det slik dere vil ha det. Da blir det mest personlig, og dere vil føle dere komfortable og fornøyde med de valgene dere har tatt.

Tror det var rådene i bryllupsdagboka mi står det om dagen. Les der, og du finner kanskje flere tips/idéer?

For oss var sermonien med HEF en veldig positiv opplevelse. Vi skrev kjærlighetsbrev til hverandre som vigselstaleren fikk. (Hun ga oss noen stikkord). Ut fra disse brevene og en samtale vi hadde laget hun talen sin til oss. Etterpå fikk vi både talen og kjærlighetsbrevene. Brevene har vi gjemt, og har planer om å ta de frem når en de skikkelig grå-svarte dagene kommer. Når nå enn det blir :wink:

Sermonien er som regel på 20-30 min, litt avhengig av om dere skal ha soloinnslag, ringsermoni,

"rosesermoni" eller annet.

Ønsker dere LYKKE TIL! Og som sagt kommer du på mer du lurer på,- send meg en pm eller skriv litt i i skribleriene mine. Så kan jeg sikkert svare både deg, Vienn og lene :)

Skrevet

Bare lurer, utendørs i desember...?

Blir ikke det småkjølig...?

Skrevet

Godt å høre at andre har god erfaring med HEF. Selv skal vi snart ha første "samtale".

Desember kan selvsagt bli kaldt, men ikke nødvendigvis.. Det viktigste er at vi får det slik vi ønsker mht seremonien. Tror gjestene får en opplevelse ved dette også. En halv times seremoni ute bør de kunne klare.. - ser ikke problemet, så sant det ikke er 30 blå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...