Gå til innhold

Tør du jogge alene i skogen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har jo vært mange overgrepssaker, både voldtekter og drap, i norske skoger. Tør du å legge ut på joggetur alene?

Anonymous poster hash: 22513...19a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lol, ja, men velger ikke den skumleste og mørkeste skogen akkurat. Jogger i et populært jogge- og turområde, så tror ikke det kommer til å skje så mye der heldigvis!

Skrevet

Ja, gjort det før, og blir å gjøre det igjen.

Kan jo kanskje være greit å holde seg på turområder da, om en er skeptisk :)

Skrevet

Ja, men så bor jeg i et skrint befolket område uten noen slike saker.

Det er ikke sikkert at jeg ville jogget alene i skogen om jeg bodde i Oslo eller Bergen,

AnonymBruker
Skrevet

Går ikke tur med hunden engang. Ei som blei voldtatt i skogen her (andre siden dog), men uansett NEI. Alene altså :) Blir pepperspray lovlig skal jeg gladelig løpe inn i skogen.

Anonymous poster hash: f6dda...7db

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Føler meg faktisk tryggere jo lengre ute i skogen jeg er.

• Liker 5
Skrevet

Går og jogger mye i skogen. Er ikke redd for å bli voldtatt. Selv om det for 2 år siden, var en dame som ble forsøkt voldtatt av en mann i skogen her. Hun klarte å løpe fra han.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

nei, men det er fordi jeg er redd for elg, ikke voldtektsmenn.

Anonymous poster hash: e4463...0d3
  • Liker 6
Skrevet

Mer redd i byområder enn i marka

• Liker 1
Skrevet

Jeg jogger ikke, men går mye tur i skog og mark. Hadde ikke ramlet meg inn å være redd, jeg oppsøker skogen for å komme bort fra folk og være i fred.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

nei, men det er fordi jeg er redd for elg, ikke voldtektsmenn.

Anonymous poster hash: e4463...0d3

Jeg og.

Anonymous poster hash: 93a5c...f4e

• Liker 1
Skrevet

Ja, gjør det flere ganger i uken. Det har faktisk hendt at jeg har blitt redd, men det var fordi det var så mørkt og stille, ikke fordi en skummel mann løp bak meg.

Med andre ord er jeg vel mer redd for "spøkelser" enn voldtekt :fnise:

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ja, jogger mye i skogen. Men jogger gjerne også etter 23 om kvelden, og da holder jeg meg unna, vet ikke helt om det er mest i frykt for mennesker eller dyr, på det tidspunktet er jeg ganske nervøs for begge deler.

Endret av Ananas.
Gjest earlgrey
Skrevet

Når det er lyst er det ikke noe problem i det hele tatt :) på kvelden kan man jo dra i lysløyper, men synes egentlig det er litt creepy :P liker uansett å jogge på morgenen best uansett!:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg rusler meg tur i skogen alene hver kveld, finnes ikke friere og mer avslappende følelse!
Aldri møtt på noe skummelt, og tenker det som min bestefar sa når jeg var liten; når du ikke kan se hva som er i mørket, så kan heller ingen i mørket se deg! Føler meg veldig trygg i skogen :)

Anonymous poster hash: 648be...074
AnonymBruker
Skrevet

Det har jo vært mange overgrepssaker, både voldtekter og drap, i norske skoger. Tør du å legge ut på joggetur alene?

Anonymous poster hash: 22513...19a

MANGE? Hvor mange blir voldtatt og drept på joggetur i skogen? Kilder, vær så snill.

Anonymous poster hash: b65a2...42b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja men ikke når det er mørkt.

Elsker skogen på dagtid. Føler meg alltid trygg, har bodd i Oslo i 3 år, eneste gangen jeg har følt meg utrygg var når jeg måtte ringe politiet pga naboen vegg i vegg var dopet, gal og voldelig mot damen.

Sjansen for å bli voldtatt er mindre enn å bli påkjørt på vei til skogen. Men jeg har prøvd i mørket og det er litt skummelt :P

Anonymous poster hash: 0a74c...c79
Skrevet

Her er det så mye folk i skogen at det ikke har falt meg inn å være redd.

Skrevet

Ble skitredd en gang jeg la ut på en gåtur der jeg feilberegna tiden. Var tidlig og høst og mørket begynte å falle på,var vel ca 5km til bebyggelse. Husker det blåste mer og mer og kom noen regndråper samtidig som mørket kom snikende...ble redd ja(for mørket ikke for menn)så jogga så mye jeg orket mot bebyggelse..skumle greier med skogen,er noe annet i lysløyper da feks frognersetern-sognsvann,der møter du jo alltid på noen.(seriøst,alltid)

Skrevet

Både går og jogger i Oslomarka, men foretrekker dagslys - mest fordi jeg er litt redd for å rote meg bort, ikke fordi jeg er redd for folk.

Jeg har ingen tro på at antall overfallsvoldtekter/drap på joggere og turgåere er spesielt høyt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...