Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bring em on, sisters :)
Vi skal ha babyshower for vår bestevenninde men aner ikke hvordan man gjør det eller hva man kan gjøre av aktiviteter. Tenker at det er hyggelig å ha noen leker, og også noen "minneaktiviteter" som inkluderer bilder eller hendelser fra ungdomstiden vår. Det blir kake og bleiekake, og evn middag om det er vanlig å ha? På forhånd tusen takk for tips!

Anonymous poster hash: c28fa...e96
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt det slik:

Vi kommer før den gravide, roper suprise når hun kommer.

Spiser middag og har leker. Tips: ha babybilde av alle, den gravide skal gjette hvem det er, gjette navn/vekt/lengde/kjønn/dato på baby, adjektiv-historie, smelte div sjokolade i bleier og gjette hvilke som er hvilke...

Så spiser vi kake og åpner gaver:) har til nå vært i 6 babyshowers, ca samme opplegg hver gang :)

Anonymous poster hash: bc305...f7c

Skrevet

I mitt babyshower hadde vi følgende leker:

- gjette hvor mange bleier det var i bleiekaken

- gjette hvilke sjokoladetyper som lå i bleiene (kokt opp sjokolade og lagt i bleien)

- gjette bilder av kjendiser som barn

- se på babybilder av gjestene og gjette hvem som er hvem

Skrevet

I en babyshower jeg var med å arrangere hadde vi babybilder av alle, og så måtte hun gjette hvem som var hvem.

Vi hadde også laget kjeder med godteri og om noen sa 'baby' så kunne den som påpekte det stjele godteri fra den som sa det. Om å gjøre å ha mest godteri.

Vi hadde lunsj og gaver

AnonymBruker
Skrevet

Åherregud dette hørtes kjedelig ut... Hva med "funnybunny" leken, sette halen på grisen, piñata osv? ALT trenger jo ikke dreie seg om baby, baby får hun all over så fort hun har født.

AnonymBruker
Skrevet

Dytt!

Jeg skal også holde babydusj og trenger inspirasjon...

PS. Er det frekkt om jeg ber de andre om å ta med en rett hver? Litt slit å lage all maten til 15 personer, men føler meg litt frekk hvis jeg spør...

Anonymous poster hash: 4e46d...835
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dytt!

Jeg skal også holde babydusj og trenger inspirasjon...

PS. Er det frekkt om jeg ber de andre om å ta med en rett hver? Litt slit å lage all maten til 15 personer, men føler meg litt frekk hvis jeg spør...

Anonymous poster hash: 4e46d...835

Absolutt ikke frekt :)

AnonymBruker
Skrevet

Åherregud dette hørtes kjedelig ut... Hva med "funnybunny" leken, sette halen på grisen, piñata osv? ALT trenger jo ikke dreie seg om baby, baby får hun all over så fort hun har født.

Hvorfor spør du da hvis du har leker klare? Ja selvfølelig dreier det seg om baby når det er en BABYshower og hun er gravid!

AnonymBruker
Skrevet

Æsj, kødder dere. Smelte sjokolade i bleier? Simuleres spermen som skapte barnet også da? Noe kan man styre seg for, og jeg er for babyshower jeg.

Anbefaler å kjøpe bodyer i hvitt og pastell, ensfarget i 100% bomull og tekstilfarger og litt pensler og stempel og lar hver gjest dekorere en body. Stempler er fine, noen er litt redde for egne tegnekunster, men da blir alt litt lettere for alle. Og et fint brukbart minne, gjerne i tre forskjellige størrelser dersom mange gjester, så fem i 56, fem i 62 og fem i 68, feks.

Det er jo en lek som tar litt tid og er koselig.

Navnelek, dersom dere vet at babyen er et kjønn, bruk navn av det kjønnet. Det skal gå fort, og går I ring. En sier Anne, neste sier et navn på siste bokstaven.. Så Ellen.. Neste må si et på N.. Og tempo tempo tempo!

Anonymous poster hash: d7618...386

• Liker 3
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å lage et lappeteppe? Alle gjestene må da ta med seg en kvadratisk stoffbit (alle må ta med samme størrelse), og så ordner dere med stoffmaling, og lar alle gjestene dekorere sin bit. Settes etterpå sammen til et fint lappeteppe til babyen. Ellers mange tips her:

http://aktivitetstips.myiglo.com/babyshower/

Anonymous poster hash: 76b38...596

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...