AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #1 Skrevet 3. mai 2015 Hei, jente på 13 år. Jeg har et stort rom, som jeg bruker ofte, og liker veldig mye! men jeg ønsker meg veldig et skrivebord/pult, ikke sånn alt for stort, men bare et jeg kan gjøre lekser på, sitte på dataen etc. Jeg må alltid gjøre leksene mine i senga eller på gulvet, og dataen i sengen, opplever ryggsmerter og nakkesmerter dagen etter og det holder på i kanskje dager. det skjer en del, og det gjør utrolig vondt. Har spurt moren min, men hun sier det bare vil bli for mye rot, og ta masse av rommet mitt, som det ikke vil, fordi jeg er ikke så rotete nå lenger, hun sier også at storebroren min hadde en sånn en gang, og at den ble rotete, men han var 8 da! Jeg syns dette er litt urettferdig, jeg er jo 13, og ikke en gutt på 7! Storebroren min har et skatoll eller noe sånt, han bruker som en pult. Jeg har masse plass på rommet mitt, og da mener jeg masse, men mamma vil bare ikke. Noen som har tips? Takk på forhånd Anonymous poster hash: b1ee5...3ca
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #2 Skrevet 3. mai 2015 Du får søke opp noen pulter som du kan tenke deg å ha på rommet ditt, enten på IKEA, Bohus, Skeidar, eller noen brukte på finn.no/torget. Så får du lese målene og måle hvor store de pultenen blir på rommet ditt. Da kan du bedre argumentere med de voksne hjemme. Om det er fordi en pult koster penger, får du og finne ut av. Pulter erdet mange som gir bort gratis på finn.no/torget - gis bort. Synes ikke du skal bruke senga, gulvet eller andre uegnede steder til lekser, lengre. Anonymous poster hash: 78437...594 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #3 Skrevet 3. mai 2015 FORRESTEN! Jeg har forklart med ryggen min og det til mamma, hun sier "det kan jeg skjønne, men det vil bare bli rotete" .-. Anonymous poster hash: b1ee5...3ca
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #4 Skrevet 3. mai 2015 Spør moren din om hvorfor det blir mer rot av å gjøre lekser på en pult i stedet for i senga. Spør henne også om hun ønsker at datteren hennes skal ha ryggproblemer før hun fyller tjue. Så må du begynne å gjøre lekser på kjøkkenet eller stua, helst der det vil være mest forstyrrende for moren din at du sprer bøker og papirer utover bordet. Rydd sammen og ta med på rommet hver kveld når du er ferdig med leksene, men ikke før. Om moren din ber deg rydde bort mens du er midt i en oppgave må du si at du er midt i en oppgave. Når moren din klager over at du sprer deg slik utover bordet må du spørre hvor du ellers skal gjøre leksene, på gulvet? Etter noen uker med dette vil moren din forstå at det er et reelt behov for et skrivebord til å gjøre lekser på. Når du får lov til å skaffe et må du prøve å holde det ryddig. Det finnes forresten sammenleggbare bord som kan brukes som pult. Hvis det blir trangt er det bare å rydde det og slå det sammen, så slipper du både rot og at det tar opp plass. Anonymous poster hash: a8451...e60 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #5 Skrevet 3. mai 2015 Du får ta utskrift av tråden her og vise moren din! Anonymous poster hash: 78437...594
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #6 Skrevet 3. mai 2015 Kjøkkenbord? Anonymous poster hash: 57a60...1a1
Jeane Skrevet 3. mai 2015 #7 Skrevet 3. mai 2015 Siden rygg allerede har blitt nevnt av flere, så skriver jeg heller om skole. Alle barn (og ungdommer) trenger et egnet sted å gjøre leksene sine. Du er tenåring, og det vil bare bli mer lekser på deg i årene fremover, ikke mindre! At små barn gjerne sitter på kjøkkenet hvor de får hjelp fra foreldrene sine er ganske vanlig, men en tenåring trenger fred og ro. På ungdomsskolen og videregående er det mye pugging og store oppgaver som må gjøres hjemme. Dine prestasjoner i årene fremover er grunnmuren du skal bygge voksenlivet ditt på. Det kan godt hende det blir rot på skrivebordet ditt! Sånt hører med når man har barn og ungdom i hus, men det finnes gode løsninger som også vil gi deg oppbevaringsplass i tillegg til å være et godt arbeidsbord. Hvis det er snakk om penger, så er det som sagt ikke så vanskelig å finne gratis eller billige skrivebord på finn.no, akkurat som andre har foreslått. PS: Husk at du også trenger en god stol og godt arbeidslys, uansett hvor du sitter å jobber. Det er snakk om din helse og din fremtid, så jeg håper virkelig at din mor skaffer deg et egnet sted å arbeide. 1
Cordelia Skrevet 4. mai 2015 #8 Skrevet 4. mai 2015 Det med rot er bare et stort tulleargument. Du som går på skole bør ha et skikkelig og rolig sted å gjøre skolearbeid på. IKEA blant annet, har flere bord som kan klappes opp mot veggen eller lignende når ikke i bruk. Du som såpass ung skal ikke slite med rygg- og nakkeproblemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå