AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #1 Skrevet 3. mai 2015 Jeg sliter med at jeg kommer i perioder der hvor jeg spiser mer usunt og trener mindre. Sett bort i fra disse periodene trener jeg variert og spiser sunt. Nå er jeg i en sånn periode. Blir så frustrert, fordi jeg tenkte jeg skulle bli mer fit til sommeren. Nå føler jeg meg mer som ei oppblåst høne som ligger på sofaen! Har vært en periode med sykdom, mye skole/jobb og har dermed stressa en del. Da sklir hele greia ut og jeg spiser mye mer godteri enn jeg trenger..Dette fører til søtsug ganske ofte. Hjelper fint lite med frukt og yogurt når jeg vil ha noe søtt. Noen som vil dele sine tips for å unngå dette? Gode oppskrifter, motivasjonstips eller lignende? Anonymous poster hash: 5b275...86b
Gjest Runforit Skrevet 3. mai 2015 #2 Skrevet 3. mai 2015 For min del så bruker jeg joggingen som terapi mot alt. Om jeg er glad, sint, stresset eller rastløs så snører jeg på joggeskoene og kjører på med høy musikk og drukner verden og tanker mens jeg forsvinner inn i måneden boble mens jeg løper. I tillegg spiser jeg moderat lavkarbo med fokus på mye proteiner og fett som metter lenge og holdet blodsukkeret stabilt. Da får jeg ikke svingende blodsukker og behov for å "skeie" ut med masse drittmat. Men jeg koser meg alltid med noe ekstra i helgene som litt mørk sjokolade, hjemmebakst eller kokosis/soyais, men da i moderate mengder da magen og psyken allerede er tilfredsstilt med nok og næringsrik mat. Jeg har funnet mye inspirasjon til gode oppskrifter ved å Google på matblogger. lavkarbogjortenkelt.net er en favoritt. Trines matblogg, foodbyvictoria, passion for baking etc gir også mye inspirasjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå