Gå til innhold

Privat bidrag og bidrag fra nav

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, min mann har siden jeg har møtt han betalt bidrag for sitt barn gjennom en privat avtale, ca 3000kr i mnd, dette har de en skriftlig avtale. For noen dager siden fikk vi brev i posten fra nav om at han skylder nav penger på grunn av at de har betalt ut bidrag til mor. Det var snakk om at vi skal betale rundt 2000 kr i mnd til nav og en svimmlende sum på 8000kr for hunderholdningsbidrag fordi nav ikke hadde noe informasjon om at min mann hadde noe form for samvær, som er feil.

Mor ble selvfølgelig i kontaktet, og hun sier at hun ikke visste at hun fikk penger fra nav. Så da sitter vi her med en regning på 10 000 kr, når vi nesten ikke har penger selv til å få det til å gå rundt. Vi har prøvd å klage til nav, uten noe hell i og med at dette er penger min mann skylder.

Er det noen som har noen tips til hva vi skal gjøre? Dette er ganske håpløst.

Anonymous poster hash: 3f0cd...f41
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei, min mann har siden jeg har møtt han betalt bidrag for sitt barn gjennom en privat avtale, ca 3000kr i mnd, dette har de en skriftlig avtale. For noen dager siden fikk vi brev i posten fra nav om at han skylder nav penger på grunn av at de har betalt ut bidrag til mor. Det var snakk om at vi skal betale rundt 2000 kr i mnd til nav og en svimmlende sum på 8000kr for hunderholdningsbidrag fordi nav ikke hadde noe informasjon om at min mann hadde noe form for samvær, som er feil. Mor ble selvfølgelig i kontaktet, og hun sier at hun ikke visste at hun fikk penger fra nav. Så da sitter vi her med en regning på 10 000 kr, når vi nesten ikke har penger selv til å få det til å gå rundt. Vi har prøvd å klage til nav, uten noe hell i og med at dette er penger min mann skylder. Er det noen som har noen tips til hva vi skal gjøre? Dette er ganske håpløst. Anonymous poster hash: 3f0cd...f41

Mannen din får jo ringe nav i morgen og høre da.

Anonymous poster hash: d8e7c...945

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen din får jo ringe nav i morgen og høre da.

Anonymous poster hash: d8e7c...945

Vi har prøvd å klage, som jeg skrev i sted. Men de sier vi uansett må betale.

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at det ikke er snakk om et annet barn da? Tviler på at mor ikke vet at hun får penger fra nav

Anonymous poster hash: 3aea1...d7e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at det ikke er snakk om et annet barn da? Tviler på at mor ikke vet at hun får penger fra nav

Anonymous poster hash: 3aea1...d7e

Jeg tror hun vet, men at hun latet som at hun ikke visste det. Nav er ikke pliktig til å melde om a mor får bidrag fra de, med mindre han spør om det konkret mener jeg å ha hørt, uten å si noe sikkert da.

Kan vi kreve at hun betaler disse regningene?

Skrevet

Det er dessverre sånn at mor kan "glemme" i si i fra til NAV om at hun har en privat avtale med far. Da dukker det opp sånne regninger fra NAV og far sitter med skjegget i postkassen.

Dette er selvfølgelig utrolig dårlig og smålig gjort av mor. Om dere kommer noen vei med NAV vet jeg ikke, men jeg ville selvfølgelig klagd på det.

Derfor skal far (eller den som betaler) alltid ringe NAV å sjekke om ting er registrert når man inngår en privat avtale eller går fra en NAV avtale og over til en privat avtale.

Jeg håper dere får fikset opp i dette!

AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre sånn at mor kan "glemme" i si i fra til NAV om at hun har en privat avtale med far. Da dukker det opp sånne regninger fra NAV og far sitter med skjegget i postkassen.

Dette er selvfølgelig utrolig dårlig og smålig gjort av mor. Om dere kommer noen vei med NAV vet jeg ikke, men jeg ville selvfølgelig klagd på det.

Derfor skal far (eller den som betaler) alltid ringe NAV å sjekke om ting er registrert når man inngår en privat avtale eller går fra en NAV avtale og over til en privat avtale.

Jeg håper dere får fikset opp i dette!

Takk for svar, ja vi prøver å fikse opp i denne røra, og mannen min skal ned på kontoret i morgen for å snakke med de. Heldigvis har vi den private samværsavtalen og private avtalen om bidrag her hjemme med hennes og hans signatur på så det er kanskje håp.

AnonymBruker
Skrevet

Finn frem den skriftlige avtalen mellom barnemor og barnefar.

Finn kontoutskrifter som viser at far har betalt penger til mor.

Ta kopi og send til NAV.

Barnemor må da ofså kunne vise til ar hun har mottatt penger?

Hjelper ikke dette, får dere få hjelp av en advokat.

Anonymous poster hash: 08e2e...d44

Skrevet

Vært gjennom det der.

Du må betale mens de behandler saken, INGENTING å gjøre noe med.

Er mor lur bruker hun ikke de 10.000,-, for om det du sier stemmer vil hun måtte betale tilbake den dagen NAV behandler saken og klagen går gjennom.

Husk at klagen gjelder kun fra dagen den sendes inn.

Forresten er det tull at mor ikke vet at hun får penger, med mindre hun er ubrukelig økonomisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...