Gå til innhold

Klarer ikke å slutte å drikke pepsi max

Anbefalte innlegg

Gjest princess123
Skrevet

Hei!

Jeg er veeeldig glad i pepsi max, og drikker desverre alt for mye av det. Jeg er på slankern, og sliter litt med motivasjonen da jeg har et helt enormt søtsug, og er desverre alt for dårlig til å sette grenser for meg selv. Klarer ikke å legge av meg den vanen å ha hele tiden må ha noe godt, eller noe å knaske på... Men, i det siste har pepsi max blitt redningen.. Alltid vært glad i det og drukket ca. en stor en alene i helgene, men det har vært det. Nå i det siste har jeg drukket sykelig mye av det, siden det er så få kalorier og så sykt godt. Er snakk om under 10 kcal på en stor flaske liksom..

Jeg var syk i en uke, og på den uken drakk jeg 6 store flasker av det alene.. da tenkte jeg at det var for drøyt, og sa til meg selv at en stor i uken er nok. Deretter, litt over en uke etterpå så hadde rema 1000 tilbud, nemlig 8 store flasker for 100 kroner. Idiot som jeg er, kjøpte jeg det og tenkte at det var økonomisk, og at jeg skulle klare å posjonere de utover på 8 helger.. Borte på en uke. Kjæreste og venner drakk litt, men jeg drakk sikkert 5-6 av de selv på en uke... Det er faen meg helt sykt. Nå, klarer jeg ikke å slutte å tenke på det.. Drakk en stor på fredag, det var første denne uken. Jeg vil så sykt ha det, kroppen min suuger etter det liksom.. Noen som har vært i samme situasjon?

Går det an å bli avhengig? Jeg klarer jo å la være, det er bare å ikke gå på butikken. Har vært flink denne uken og bare drukket en stor. Men klarer ikke å slutte å tenke på det, og munnen lager den søte smaken noen ganger sånn at jeg får mer og mer lyst på det hahah..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å heller lage deg en juice (om du vil ha det søtt kan du ha oppi honningmelon f.eks og kullsyrevann om du vil ha det) i stedet for? :)

Anonymous poster hash: 88e0c...832
Skrevet

Jeg drikker en stor flaske hver dag :) Det er ikke noe problem å drikke så mye pepsi max - så hvorfor vil du stoppe? Irriterende å være avhengig?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du drikker et lite glass vann før hvert eneste glass du tar av Pepsi Max så vil du etter hvert venne kroppen din til at vann er en tørstedrikk og Pepsi Max er noe du drikker fordi det er godt. Det hjalp meg veldig for å slutte å drikke Cola, nå drikker jeg hovedsakelig vann eller juice, men det er null problem å kjøpe en stor flaske med Cola i helgen som jeg virkelig koser meg med i stedet for å drikke det av vane.

Anonymous poster hash: 7b7a5...1e4
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker en stor flaske hver dag :) Det er ikke noe problem å drikke så mye pepsi max - så hvorfor vil du stoppe? Irriterende å være avhengig?

Det er ikke særlig sunt. Mye bedre å drikke vann eller juice.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Ikke noe problem"? Tør ikke tenke på hvordan tennene dine vil se ut om noen år dersom du fortsetter slik.

Anonymous poster hash: e9a4f...56f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Istedenfor å slutte å drikke, kan du kanskje trappe ned? Man sprekker fort hvis det skal være en alt eller ingenting holdning. Prøv først og fremst å ikke kjøp inn så mye pepsi. Så kan du jo prøve å holde deg til så og så mange glass pr dag?

Anonymous poster hash: 58a80...053
AnonymBruker
Skrevet

Er jo kjekt å kunne ha tennene sine så lenge som mulig...

Anonymous poster hash: 22c67...968

AnonymBruker
Skrevet

Juice er omtrent like ille som brus. Det herper tennene dine og inneholder masse sukker.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Juice er omtrent like ille som brus. Det herper tennene dine og inneholder masse sukker. Anonymous poster hash: 22c67...968

Ikke hvis man lager juicen selv, da kan man jo lage juice uten sukker <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_wink.gif' alt=';)'>

Anonymous poster hash: 07bc4...32e

• Liker 1
Skrevet

For tennene er det like ille, og kalorimessig er juice mye værre enn pepsi max. (Bare se bak på kartongen)

Til TS:

Har faktisk lest om flere som har blitt avhengig av pepsi, tror de har noe rart oppi der. Prøv å tenk på hvor stygge tenner du kommer til å få, og ikke minst på den veldig stygge tannlegeregningen du får.

• Liker 3
Gjest morhjertegod
Skrevet

Det værste med denne avhengigheten, syns jeg er handlingen av denne brusen og panting av flasker. Man blir avhengig, jeg fikk vondt i hue så fort jeg ikke drakk Tab ekstra en dag. Men kaffe reddet meg, bare jeg fikk i meg litt koffein på dagen, så klarte jeg kutte ut brusen.

Light bris, ga meg mere søtsug, min følelse i allefall.

Lykke til :blomst:

AnonymBruker
Skrevet

For tennene er det like ille, og kalorimessig er juice mye værre enn pepsi max. (Bare se bak på kartongen)

Til TS:

Har faktisk lest om flere som har blitt avhengig av pepsi, tror de har noe rart oppi der. Prøv å tenk på hvor stygge tenner du kommer til å få, og ikke minst på den veldig stygge tannlegeregningen du får.

Juice er ikke ille. Hvis du lager juice hjemmefra er den ikke homogenisert og du kan lage av grønnsaker o.l i stedet for frukt.

Pepsi max inneholder ikke kcal. Grønnsaksjuice inneholder kcal, men kcal er ikke det samme som usunt. Hvis du spiser og drikker 500 kcal om dagen er du ikke sunnere enn noen som spiser og drikker 2000 kcal

Skrevet

Ikke hvis man lager juicen selv, da kan man jo lage juice uten sukker ;)

Anonymous poster hash: 07bc4...32e

Juice er per definisjon uten tilsatt sukker. Også den fra butikken. Fruktsukker oppfører seg dessverre likt som rafinert sukker i kroppen, og er ikke noe sunnere sånn sett. Den eneste grunnen til å drikke mer juice er hvis man får i seg for lite vitaminer ellers.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Juice er ikke ille. Hvis du lager juice hjemmefra er den ikke homogenisert og du kan lage av grønnsaker o.l i stedet for frukt.

Pepsi max inneholder ikke kcal. Grønnsaksjuice inneholder kcal, men kcal er ikke det samme som usunt. Hvis du spiser og drikker 500 kcal om dagen er du ikke sunnere enn noen som spiser og drikker 2000 kcal

Mente "pasturisert" :P gikk fort i svingene

Skrevet

Da er det fint at vi har mange produkter for å ta vare på tennene! Tannpuss og skyllevann funker fint - ingen tannlege har noen gang kommentert at det ser ut til å gå utover tennene mine, og jeg stoler mer på en utdannet enn jeg gjør på AB. ;)

Hvis målet hennes er å gå ned i vekt er ikke juice sunnere, da juice ofte inneholder en del kcal :-) Hva som er sunt for deg er ikke nødvendigvis sunt for alle.

AnonymBruker
Skrevet

Juice er per definisjon uten tilsatt sukker. Også den fra butikken. Fruktsukker oppfører seg dessverre likt som rafinert sukker i kroppen, og er ikke noe sunnere sånn sett. Den eneste grunnen til å drikke mer juice er hvis man får i seg for lite vitaminer ellers.

Har du hørt om grønnsaksjuice noen gang? ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da er det fint at vi har mange produkter for å ta vare på tennene! Tannpuss og skyllevann funker fint - ingen tannlege har noen gang kommentert at det ser ut til å gå utover tennene mine, og jeg stoler mer på en utdannet enn jeg gjør på AB. ;)

Hvis målet hennes er å gå ned i vekt er ikke juice sunnere, da juice ofte inneholder en del kcal :-) Hva som er sunt for deg er ikke nødvendigvis sunt for alle.

Kalorier er ikke det samme som usunt!!

• Liker 1
Skrevet

Tenkte ikke på grønnsaker :)

Enig der, men om hun drikker 1 liter juice om dagen går ikke det hånd i hånd med å slanke seg hvertfall. Alt med måte, så er det sunt. Er ideen om å bytte ut lettbrus med like mye juice jeg ikke er enig i.

AnonymBruker
Skrevet

AB jobber på tannlegekontor ;)

Ser syreskader hele tiden, regner med du er rimelig ung. Så du har ikke drukket en flaske om dagen særlig lenge, da er det ikke rart de fortsatt ser bra ut. Melk og vann er tingen, og må du ha noe søtt så er saft greit nok.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...