Gå til innhold

Gråter.....Bursdags gaven fra mamma

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

- en brunkrem, 2 farger for mørk....

- får ikke lov å gå på vgs....fordi hun ikke har nok penger..

- må dele bursdagskake med lillebroren min (han har bursdag imorgen)

- Får ikke feire bursdagen min med venner (pga koster penger....)

- får mye kjeft fra stefaren min i hele dag...og jeg er kjempesyk

- Må betale selv for time hos legen (jeg har null kroner....)

- Får ikke penger innpå mobilen.....til å snakke med venner................................................................................................................................................................................eller hjelpe telefon for ungdommer........

Jeg gråter seriøst

Jeg har ventet så lenge på denne dagen.... Jeg har gledet meg til å bli 16 kjempe lenge!!!!!!!!!!!! Jeg har drømt om en 16års fest i mange år

Jeg fikk ikke ha konf....fordi jeg nesten ikke har familie,....venner.....og de har ikke penger.....

Anonymous poster hash: 3d001...bce
Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Klem.

Brunkremen kan byttes.

Var det virkelig slik at du ikke fikk vite om at du ikke fikk egen fest først i dag?

Det er sikkert ikke veldig kjekt for moren din å ha dårlig råd.

Hadde jeg vært din mor hadde jeg nok sagt omvendt: lillebror fikk feire sin dag sammen med 16 åringen siden det å bli 16 år er noe mer rund dag enn lillebrors.

Din mor har forsørgerplilt for deg, så legebesøk skal hun dekke. Jeg tror nok det er uenighet om behov for lege som gjør at du ikke får penger til det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk heller aldri ha egen bursdagsfest når jeg var på din alder. Konfirmasjon var helt uhørt, totalt uaktuelt både fordi vi ikke hadde noen penger og mamma ikke hadde tid og krefter til å styre med det. Hun hadde tre jobber for å greie å få mat på bordet, og har aldri fått kake jeg heller men hun stekte vaffler én gang og de andre gangene har jeg av og til fått en sånn ferdiglagd muffins til 17kr fra butikken. Sånn er det bare, ingen kan trylle fram masse penger. Og du tenker kanskje at jammen hun har jo råd til å ha bil og bensin, ja men det må hun ha for å komme seg til jobben å tjene penger til mat på bordet, dopapir, holde leiligheten/huset vedlike osv.
Brunkrem er dyrt, hun kan jo ikke gjette hvilken fargetone du bruker og denne kan du enkelt bytte eller selge til noen med den fargetonen. Forresten VGS er gratis å gå på, mener hun heller at du skal ha en fulltidsjobb for å hjelpe familien med inntekt?
Er jo flott at man har internett så man ikke trenger å bruke så mye penger på å snakke i telefonen med venner :) Skjønner at du er skuffa men moren din har helt klart ikke gjort dette for å være slem, hun har prøvd så godt hun kan!

Anonymous poster hash: 77955...17f
Skrevet

Kjære deg,

Gratulerer med dagen!!!! :skya: :hug: :duskedame:

Du kan gå på videregående. Du kan søke om stipender og støtteordninger.

Imorgen går du til helsesøster på skolen og forklarer saken, hun kan hjelpe deg videre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du er en dramaqueen som søker oppmersomhet her inne. Men ikke lag flere tråder nå. Det holder med alle de du har!

Anonymous poster hash: bb4e4...40c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...