Gå til innhold

Hjelp til valg av sykkel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe sykkel. Har lyst på en sykkel som kan brukes både i skog og by. Vil bli brukt til og fra jobb, og noen ganger på skogsveier når jeg skal trene. Fant derfor ut at en hybridsykkel sikkert vil være mest passende?

Så var det type sykkel da... Jeg har ikke mye peiling, og håpte at det var noen mer sykkelvandte personer her inne som kunne hjelpe meg? :)

Har sett litt på denne fra XXL:

http://www.xxl.no/sykkel/sykler/hybridsykkel/merida-crossway-striker-lady-15-hybridsykkel-dame/p/1109232_1_style

Anonymous poster hash: 0e096...1b2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykkelen ser ikke så ille ut, men det er sikkert lurt om noen som kan dette bedre vurderer delene.

Butikken er det verre med. Du må ha flaks om du skal få god service på xxl, og om du er uheldig ender du opp med å snakke med noen som egentlig ikke kan sykkel, og stjeler skjermene dine.

Hvis du har 5 km til jobb er det ikke så farlig, men om det er lengre bør du vurdere å finne en sykkelbutikk med en lidenskapelig sykkelmekaniker på verkstedet. Lidenskapelige syklister kan og ønsker å gi deg en god sykkelopplevelse slik at du også blir frelst.

Uansett må du prøvesykle sykkelen, helst ute.

AnonymBruker
Skrevet

Til prisen er det max en helt grei sykkel. Mye utdatert og billig utstyr. Avhenger av hvor mye du har tenkt å bruke sykkelen. Skal du sykle til jobb hver dag og noen treningsturer per uke/helg anbefaler jeg å gå et nivå opp på kvaliteten.

Vil dog anbefale en sykkel med rett overrør, som på en herresykkel. Du får da en lettere og stivere ramme. Hvis du tenker på grusstier/-veier er hybridsykkel et godt valg.

Du sier ikke noe om hvor mye du er villig til å betale. Det er ingen grense for hvor mye penger du kan bruke på sykkel.

Anbefaler å handle i en sykkelbutikk. Der har de normalt bedre kunnskap og bedre mulighet for å prøve sykkelen, noe som er kritisk for å finne rett størrelse.

Anonymous poster hash: 09cc3...b2b
AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar! :)

Sykkelen vil nok bli brukt til og fra jobb/skole et par ganger i uken ser jeg for meg. Og deretter litt på skogsveier/grus/sti på fritiden. Er helt "ny" på sykkel og samtidig student, så ser ikke for meg å bruke så altfor mye på den. Rundt 5-7000 kanskje?

Har også kikket litt inne på disse sidene. Noen dere vil anbefale av disse kanskje? Har som sagt ikke så mye peiling, så vet ikke helt hva jeg skal se etter... :)

http://bikeshop.no/Sykkel/Komplette-sykler/Hybridsykkel---Dame

http://www.oslosportslager.no/produktkategori/hybridsykkel-tur-bysykkel-4-5985.aspx?sort=1&selected=0

TS

Anonymous poster hash: 0e096...1b2
Skrevet

Du burde ta en titt på Nakamura Nitro 3.0 :) Veldig god sykkel til asfalt, itillegg er den utstyrt med enkel støtdempere for enkle terrengløyper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...