AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #1 Skrevet 3. mai 2015 Vi har ei tispe som lever litt i sin egen verden, hun hører overhode ikke på oss! Når hun slippes fritt stikker hun av og lukker ørene for all innkalling og go biter. Vi har prøvd med kurs og langline, pølsebiter og ostepop, men ørene lukker seg. hun hører godt da vi har sjekket hørselen hos veterinær. Det ville vært fantastisk om hun kunne gått løs i hagen uten å få los på noe for så å setter fart! Vi har stor tomt og det vil koste skjorta med inngjering, naboens hund går ikke utenfor tomta selvom den ikke er inngjerdet.. Hvordan får man til sånt? var ute å jobbet i hagen og satt hun i langline med sele, vips hadde hun fått øye på en bil og røk selen tvert av- det kunne jo hende det var kjentfolk på vei! når det gjelder aktivitet ellers i hverdagen er den ganske høy, vi er friluftmennesker og er mye ute på tur, så ofte vi kan. Går også på nybegynner kurs aguilty, hun løper gjennom tunneler og hinder som hun ikke har gjort annet- hører å er veldig tilstede- halen går og hun bryr seg fint lite om de andre hundene...hun elsker dette og vi kommer til å fortsette med denne aktiviteten en gang pr uke. Tips til innkalling?Anonymous poster hash: 1a349...c48
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #2 Skrevet 3. mai 2015 Hvor mye mental stimuli får hun? Min hund var også sånn, frem til jeg begynte med mental stimuli..Anonymous poster hash: e1fe2...092
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #3 Skrevet 3. mai 2015 Hvor mye mental stimuli får hun? Min hund var også sånn, frem til jeg begynte med mental stimuli..Anonymous poster hash: e1fe2...092 Utover agilytien r det søk og diverse leker fra dyrebutikken... Hva slags trening endret hunden din? Øyner håp😊Anonymous poster hash: 1a349...c48
Tabris Skrevet 3. mai 2015 #4 Skrevet 3. mai 2015 Her ville jeg fokusert på flere ting: 1. Gi henne godt med mental aktivisering (f.eks søk og spor) og fokusere på aktiviteter som roer ned. 2. Bygge opp kontakt mellom dere og hunden, samt øke hundens forventning til dere. 3. Trene innkalling Å gå inn på detaljer på disse tre punktene kan bli lange innlegg, men les deg gjerne opp om disse tingene. Kan anbefale boka Control Unleashed, f.eks. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå