AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #1 Skrevet 3. mai 2015 Jeg spiser ca. 1500 kalorier hver dag, noe som er ca. min BMR. Mer på de dagene jeg er aktiv (i form av lange gåturer, jogging og sykling). Jeg har satt "stillesittende" som aktivitetsnivå i myfitnesspal - selv om jeg er normalt aktiv i hverdagen. Er det slik at det er det samme om jeg legger inn treningen manuelt, som hvis jeg setter aktivitetsnivået høyere enn stillestittende? Jeg synes det fungerer fint å legge til treningen underveis, ettersom jeg har enkelte dager hvor jeg ikke er fullt så aktiv (prolaps i ryggen). Jeg går sakte, men sikkert ned i vekt, men likevel så er jeg usikker på om jeg har skjønt dette eller ikke. Anonymous poster hash: 8a768...838
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #2 Skrevet 3. mai 2015 Når det fungerer for deg, så synes jeg du skal fortsette med det. Det er helt greit å gjøre det på den måten. Det kan være greit å være obs på at slike estimater av hva man bruker ved trening kan bli ganske unøyaktige, men så lenge du går ned i vekt, så er det jo uansett det som teller, og ikke hva myfitnesspal sier. Anonymous poster hash: d11bd...deb
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #3 Skrevet 3. mai 2015 Når det fungerer for deg, så synes jeg du skal fortsette med det. Det er helt greit å gjøre det på den måten. Det kan være greit å være obs på at slike estimater av hva man bruker ved trening kan bli ganske unøyaktige, men så lenge du går ned i vekt, så er det jo uansett det som teller, og ikke hva myfitnesspal sier. Anonymous poster hash: d11bd...deb Takk for svar Ja, dette med at man kan legge inn flere kalorier ved trening har jeg fått med meg - jeg legger derfor alltid inn mindre trening enn det jeg egentlig har gjort - slik at jeg ikke står i fare for å spise opp hele underskuddet Anonymous poster hash: 8a768...838
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #4 Skrevet 3. mai 2015 Da høres det ut som om du har alt under kontroll! Lykke til videre. Anonymous poster hash: d11bd...deb
Pringle Skrevet 3. mai 2015 #5 Skrevet 3. mai 2015 Jeg har aldri lagt inn trening i MFP, syntes det ville blitt for vanskelig med kalorier opp og ned sånn Bare justerte kaloriinntaket innimellom etter vektnedgang og appetitt.
Cata Skrevet 3. mai 2015 #6 Skrevet 3. mai 2015 Jeg spiser ca. 1500 kalorier hver dag, noe som er ca. min BMR. Mer på de dagene jeg er aktiv (i form av lange gåturer, jogging og sykling). Jeg har satt "stillesittende" som aktivitetsnivå i myfitnesspal - selv om jeg er normalt aktiv i hverdagen. Er det slik at det er det samme om jeg legger inn treningen manuelt, som hvis jeg setter aktivitetsnivået høyere enn stillestittende? Jeg synes det fungerer fint å legge til treningen underveis, ettersom jeg har enkelte dager hvor jeg ikke er fullt så aktiv (prolaps i ryggen). Jeg går sakte, men sikkert ned i vekt, men likevel så er jeg usikker på om jeg har skjønt dette eller ikke. Anonymous poster hash: 8a768...838 Om det er rett eller ikke vet jeg ikke, men jeg gjør det samme. Jeg er rett og slett dørge lat, så for meg fungerer det å registrere treningskalorier som et spark bak til faktisk å trene. Jeg får mer synlig hvor mye det utgjør. Hadde jeg satt den opp med kaloriinnhold for moderat aktiv, som vel er det jeg er i dag, så tror jeg jeg lettere hadde lurt meg selv.
TheLibrarian Skrevet 3. mai 2015 #7 Skrevet 3. mai 2015 Om det er rett eller ikke vet jeg ikke, men jeg gjør det samme. Jeg er rett og slett dørge lat, så for meg fungerer det å registrere treningskalorier som et spark bak til faktisk å trene. Jeg får mer synlig hvor mye det utgjør. Hadde jeg satt den opp med kaloriinnhold for moderat aktiv, som vel er det jeg er i dag, så tror jeg jeg lettere hadde lurt meg selv. Enig! Jeg synes det fungerer veldig greit selv Men man blir jo usikker likevel, på om man gjør det riktig. Av en eller annen grunn
Cata Skrevet 3. mai 2015 #8 Skrevet 3. mai 2015 Enig! Jeg synes det fungerer veldig greit selv Men man blir jo usikker likevel, på om man gjør det riktig. Av en eller annen grunn Så lenge du går ned så er det i allfall ikke galt. Jeg driver nå og kvitter meg med et par feriekilo og da lar jeg for det meste være å spise treningskaloriene. Tror kanskje ikke det hadde blitt gjort om jeg hadde hatt dem i det daglige normale kaloriforbruket. Bruker for øvrig Endomondo til å registrere trening og har koplet den mot MFP.
TheLibrarian Skrevet 3. mai 2015 #9 Skrevet 3. mai 2015 Så lenge du går ned så er det i allfall ikke galt. Jeg driver nå og kvitter meg med et par feriekilo og da lar jeg for det meste være å spise treningskaloriene. Tror kanskje ikke det hadde blitt gjort om jeg hadde hatt dem i det daglige normale kaloriforbruket. Bruker for øvrig Endomondo til å registrere trening og har koplet den mot MFP. Men hvis man forbrenner rundt 7-800 kalorier på en økt så kommer man jo langt under BMR hvis man lar være å spise de kaloriene. Jeg sier ikke at man skal spise opp alle treningskaloriene, selv om man kommer i underskudd likevel, men det kan vel ikke være helt bra å gå så langt under det kroppen faktisk trenger for å holde seg gående?
Cata Skrevet 3. mai 2015 #10 Skrevet 3. mai 2015 (endret) Men hvis man forbrenner rundt 7-800 kalorier på en økt så kommer man jo langt under BMR hvis man lar være å spise de kaloriene. Jeg sier ikke at man skal spise opp alle treningskaloriene, selv om man kommer i underskudd likevel, men det kan vel ikke være helt bra å gå så langt under det kroppen faktisk trenger for å holde seg gående? Det tror ikke jeg heller, men for det første forbrenner jeg mer typisk 300-400, og for det annet så har min MFP plassert meg over min BMR selv med liten aktivitet. Min BMR ligger på rundt 1450 som var ca. det jeg lå på da jeg slanket meg aktivt, mens anbefalingen nå når jeg egentlig skal holde vekta er 1710. Dermed blir det til at jeg legger meg på sånn ca. 1300 - 1400 etter fratrekk av treningskalorier nå når jeg bare skal finjustere tilbake et par kilo. Endret 3. mai 2015 av Cata
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå