Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Sengepost for anoreksi (RASP intensivenhet på Ullevål)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfaring med innleggelse på RASP intensivenheten? Skal innlegges der om kort tid og er veldig nervøs for hva som venter meg der. Har overhodet ikke motivasjon til det men føler det er siste utvei nå. Er det ekstremt mye mat og er det mye aktiviteter utenom måltider? Er det mye behandling utover det å spise og legge på seg? Får man hjelp til å takle det? Er det vektoppgang på over 1,5kilo i uka? Hvor ofte veies man? Er det en låst avdeling? Hvordan er måltidene der og er middagsporsjonene store? Er maten ok?

Har vært innlagt tidligere, men ikke på den avdelingen. Og er derfor litt usikker på hvordan ting fungerer der.

Anonymous poster hash: 1a10c...835

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært på intensiven, men jeg er pasient på rasp. Vektoppgang for min del er 1-1,5 kg i uken, og veiing to faste dager i uken. Du må følge grunnmenyen og eventuelle økninger mtp vektoppgang. I starten trapper man opp kostlisten for å unngå reernæringssyndrom. Alt kommer an på deg og din situasjon egentlig.

For min del er hvertfall jeg hittil veldig fornøyd med rasp. Du får ikke utgang hvis somatisk/ psykiatrisk helsetilstand er for dårlig, og rasp har lov til å sette tvangsvedtak.

Lykke til. Håper du bruker tiden din på rasp godt. Det er ikke meningen at det skal være lett.

Anonymous poster hash: 711c3...a9f

Skrevet

Kan dessverre ikke svare på noen av spørsmålene dine (annet enn at nei, det er ikke "ekstremt mye mat", det er normale mengder mat), men vil bare si at jeg har inntrykk av at de vet hva de driver med der, og de fleste innleggelser blir hva man gjør det til... Ønske deg lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...