AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #1 Skrevet 2. mai 2015 hei alle dere damer Anonymous poster hash: c327c...784
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #2 Skrevet 2. mai 2015 hei alle dere damer Anonymous poster hash: c327c...784 hmm...var litt kjapp der. Vi er en familie på 6 , 2 voksne , 3 barn og en stor hund . Vi sliter med regninger og jeg har hovedansvaret (..) Vi har ca 30000 kr. i inntekt , + litt mer enn dette. Men jeg sliter liksom med å få en oversikt over inntektene, vi har flere utbetalinger i måneden hver. Så får "små summer" Kjæresten min betaler lånet på huset vårt.Å regninger resten pluss "personlige tinger" Jeg betaler mat, SFO, og andre regninger. Vi ligger alltid i minus og jeg trenger råd for å snu dette. F.eks betaler vi lånet i slutten av hver måned.Jeg kunne ønske vi kunne flytte dagen til den 6 (ca) for da er vi garantert at vi har til lånet. Jeg tenkte å sende mail til banken men jeg er litt nervøs ang dette, for da må vi kanskje betale 2 avdrag på samme uke ? Jeg synes også det er vanskelig med matopplegg, jeg har vært endel syk i det siste pluss at jeg jobber 100 %. Så det er ikke hver eneste dag jeg orker å lage mat.Samboeren min er uføretrygdet så jeg kan ikke belage meg så veldig på han. Men , vist jeg da ikke har laget middag å han blir sulten er det veldig lett å bestille mat ( som igjen er kjempe dyrt) Vi bruker ikke penger på noe spesielt, men det går endel penger til mat .Vi må ha litt spesiell mat (grunnen sykdom) noen som kan hjelpe meg ? Komme med litt ideer ? Vi skal jo i teorien klare oss fint . mvh Sofie Anonymous poster hash: 6f198...a72
Marwel Skrevet 2. mai 2015 #3 Skrevet 2. mai 2015 1. Du må få oversikt over alle inntekter og faste utgifter. Gå i nettbanken og sjekke. Husk å ta med utgifter som ikke kommer hver måned som feks lisens, årsavgift på bil ol slik at det ikke kommer overaskende på dere. 2. Ha separat regningskonto og brukskonto. Når dere får inn penger føres det over til regningskonto slik at det ikke står tilgjengelig til bruk. Om det er vanskelig å få til på grunn av flere inntekter så regn ut prosentsats av hvor mye av hver inntekt som skal på regningskonto. 3. Finn ut hvor mye dere bruker på mat, og evt begynn å handle en gang i uka og få med tilbud. Om man renner inn og ut av butikken hver dag går det ofte med mere penger enn man hadde regnet med. 4. Lag middager som kan fryses og som kan taes opp ved behov slik at dere ikke bruker unødvendig på ferdigmat. Mye gryter og slikt som kan fryses og enkelt varme i ovn/kasserolle. 5. Se på Luksusfellen på tv3play.no der er det mange gode økonomiske tips. Men igjen, det viktigste er at du/dere får en oversikt, om dere ikke vet hvor mye penger dere kan bruke så er det umulig å holde kontroll. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #4 Skrevet 3. mai 2015 hei alle dere damer Anonymous poster hash: c327c...784 Hehei! Neida.... prøv denne som utgangspunkt http://kalkulator.referansebudsjett.no/php/standard.php Boutgift/husleie og strøm kommer i tillegg, hvor mye betaler dere for det? Anonymous poster hash: 715c6...fef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå