Gå til innhold

Hvordan kle seg finere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i utgangspunktet litt mer "guttejente", syns klesstilen er helt ok, men kunne gjerne tenkt meg noe som er finere/mer feminint. Jeg er veldig høy, noe som gjør at jeg føler jeg ikke kler enkelte plagg, sånn som skjørt og kjole.. Syns derfor det er veldig vanskelig.

Noen som har noen forslag?

Anonymous poster hash: 0b22f...28a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor høy er du?

Er 175 og har vanligvis en ganske hverdagslig/guttete stil selv. Føler ofte at skjørt eller kjole blir litt mye (i hvert fall her jeg bor). Prøver å kompensere med å bruke feminine, litt trange jeans og fine pensko/ankelstøvletter og en pen bluse, topp eller genser når jeg skal pynte meg. Synes det er fint at overdelen er litt løs i snittet hvis buksa eller skjørtet er trangt.

For å "kutte" høyden optisk funker det fint å bruke ulike stoff eller farger på overdel og underdel også. Evt en litt mer hverdagslig kort jakke/kort blazer over kjoler. Elsker olajakker og korte skinnjakker, de er fine til alt, i hvert fall nå som sommeren er på vei!

AnonymBruker
Skrevet

TS Her!

Jeg er ca 180 :)

Liker tanken bak korte jakker også videre, det skal jeg hvertfall legge på minnet. Tusen takk!

Her jeg bor er det mye casual stil. Mye hverdagslige kjoler og skjørt med cardigan til.

Problemet er bare at jeg føler meg så maskulin med høyden, som jeg har komplekser for, dessverre.

Og med det "maskuline" føler jeg meg ikke vell i skjørt og kjoler.. Noe jeg absolutt burde gjort for å bli mer feminin

Anonymous poster hash: 0b22f...28a

AnonymBruker
Skrevet

TS Her!

Jeg er ca 180 :)

Liker tanken bak korte jakker også videre, det skal jeg hvertfall legge på minnet. Tusen takk!

Her jeg bor er det mye casual stil. Mye hverdagslige kjoler og skjørt med cardigan til.

Problemet er bare at jeg føler meg så maskulin med høyden, som jeg har komplekser for, dessverre.

Og med det "maskuline" føler jeg meg ikke vell i skjørt og kjoler.. Noe jeg absolutt burde gjort for å bli mer feminin Anonymous poster hash: 0b22f...28a

Jeg var slik før. Er selv 181 og følte meg rett og slett stor som et troll. Jeg bestemte meg for å prøve ut skjørt og kjoler i hverdagen for å få en finere stil. Følte meg ukomfortabel i starten, men så fikk jeg plutselig så mange komplimenter på hvor fin jeg var osv. Jeg ble tilslutt komfortabel med å kle meg finere, og det er jeg utrolig glad for den dag i dag. Selvtilliten har gradvis økt.

Anonymous poster hash: 54d51...411

Skrevet

Jeg var slik før. Er selv 181 og følte meg rett og slett stor som et troll. Jeg bestemte meg for å prøve ut skjørt og kjoler i hverdagen for å få en finere stil. Følte meg ukomfortabel i starten, men så fikk jeg plutselig så mange komplimenter på hvor fin jeg var osv. Jeg ble tilslutt komfortabel med å kle meg finere, og det er jeg utrolig glad for den dag i dag. Selvtilliten har gradvis økt.

Anonymous poster hash: 54d51...411

Dette!

For å finne en stil, kan det være lurt å prøve ting som en til vanlig styrer unna. For min del var det i sin tid farger :P Begynte i det små med små elementer, for deretter å bygge videre på dette. Forøvrig synes jeg dette er et antrekk som passer alle høyder egentlig, men fordelen dersom du er høy er jakker som kutter litt i livet, i tillegg til kjoler til knærne. Det gir et visuelt penere uttrykk. Det finnes ikke noe flottere enn damer som skrider frem med stolthet, uavhengig av høyde.

6d89ca48292a606ae6abc0b05978db65.jpg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...