AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #1 Skrevet 2. mai 2015 Har tidligere ikke hatt problemer med å bli gravid. Mitt første barn var et uhell, og andre gang ble vi raskt gravide (men hadde MA). Har siden da hatt to kjemiske graviditeter (svak strek, så blødning før ikm) på 4 måneder. Problemet er altså ikke manglende eggløsning eller dårlige svømmere, men at det ikke fester seg. Etter MA'en måtte jeg ha utskrapning - og jeg klarer ikke å la være å tenke at dette er årsaken til at egget ikke fester seg. Hva kan jeg gjøre for å bedre forholdene? Er det noen som har opplevd tilsvarende priblemer? Jeg er ung (midten av 20-årene), røyker ikke, normalt aktiv, tar kosttilskudd (men ingen svangerskapsrelatert helsekost ala wild yam), ingen faste medisiner, lever på lavkarbo, drikker sjelden alkohol. Altså helt normal. Jeg VET jeg ikke skal klage. Men tar imot råd og tips til hva jeg kan gjøre. Anonymous poster hash: c0ded...a29
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #2 Skrevet 2. mai 2015 Du kan ikke gjøre noe selv. Bare vær tålmodig Anonymous poster hash: 7076e...496 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #3 Skrevet 2. mai 2015 Du kan ikke gjøre noe selv. Bare vær tålmodigAnonymous poster hash: 7076e...496 Jeg tenkte kanskje at jeg hadde tynn livmorslimhinne? Da jeg tok utskrapningen sa de at det kunne skje. Er det ingenting jeg kan gjøre for å bedre den? Anonymous poster hash: c0ded...a29
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #4 Skrevet 2. mai 2015 Du lever jo allerede sunt, da er det ingenting du kan gjøre. Det er masse av alternativt man kan prøve ut, men det koster deg penger og gir deg ingenting. Du kan gå til en privat gynekolog å få tatt en UL for å se om endometriet er tykt nok til befruktning. Anonymous poster hash: 9169c...9d1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #5 Skrevet 3. mai 2015 Hvor lange er lutealfasene dine? Anonymous poster hash: 08133...53b
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #6 Skrevet 3. mai 2015 Hvor lange er lutealfasene dine?Anonymous poster hash: 08133...53b 12/13 dager. Anonymous poster hash: c0ded...a29
Biloba Skrevet 3. mai 2015 #7 Skrevet 3. mai 2015 Det er vel ca 75 % av befruktede egg som går til grunne før IKM, så det er ikke sikkert at det er noe galt i det hele tatt. Testene er så følsomme og man tester ofte flere dager før IKM, derfor vet mange om graviditeter som er over nesten før de har begynt. Å begrense kaffe og få i seg mye sunne fettsyrer og folat tror jeg på. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå