AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #1 Skrevet 2. mai 2015 Er hundeeiere i Oslo blåst? Svært ofte må jeg rope etter eieren av stygge/sinte hunder: "hei, kan du passe på hunden din?!!" :ofte løper hunder fritt rundt og vi som går/jogger forbi blir regelrett overfalt av hunder som ikke er i bånd! Vi som er ute og går og jogger har rett til å få ferdes fritt i det offentlige rom! Hundeeiere derimot plikter å ha sine hunder i bånd og passe på sine hunder og ikke la de være ubevoktet der folk ferdes i offentlige rom! Politiet burde ha skrevet ut bøter til alle de sløve hundeeierne som ikke passer på hundene sine som skremmer folk! 😠😁😒Anonymous poster hash: 5ea50...663
Christiania_Oslo Skrevet 3. mai 2015 #2 Skrevet 3. mai 2015 Har ikke jeg opplevd mye til, og jeg er ute i Oslos gater hver eneste dager. Er faktisk mer irritert over syklister som plutselig dukker opp fra ingensteds eller disse bimboene som jogger NEDOVER akerselva med en stank av parfyme etter seg.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #3 Skrevet 3. mai 2015 Møter hunder overalt og eierne er helt fraværende - fysisk og i hodene sine. Hundene løper fritt rundt klar til å angripe enhver som går forbi. Hundeeiere burde arresteres og hunder burde vært forbudt!!!Anonymous poster hash: 5ea50...663
Sugerøret Skrevet 3. mai 2015 #4 Skrevet 3. mai 2015 hmm jeg bor i Oslo og har hund..Men min gjør ikke sånt..så kanskje ikke alle hundeiere i Oslo - TS ?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #5 Skrevet 4. mai 2015 hmm jeg bor i Oslo og har hund..Men min gjør ikke sånt..så kanskje ikke alle hundeiere i Oslo - TS ? Alt for mange - menn all ære til deg for at du har hunden i bånd og passer på at den ikke fysisk går løs på andre.Anonymous poster hash: 5ea50...663
MiniMjau Skrevet 4. mai 2015 #6 Skrevet 4. mai 2015 (endret) Jeg går endel i Østmarka(fra Bøler) og der kan det virke som om båndtvangen kun gjelder når noen ser de. Hver dag ser jeg løse hunder som eier tar i bånd når de møter folk(ihvertfall når se møter meg og barna). andee lar bare hundene løpe løse og det er veldig veldig utrivelig jeg er redd hunder og det er mange andre som er det også. Båndtvangen(som skal beskytte andre dyr) må håndheves. Det burde alltid vært båndtvang der folk ferdes mye, feks mye brukte veier/stier i marka. Endret 4. mai 2015 av MiniMjau 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #7 Skrevet 4. mai 2015 Har ikke jeg opplevd mye til, og jeg er ute i Oslos gater hver eneste dager. Er faktisk mer irritert over syklister som plutselig dukker opp fra ingensteds eller disse bimboene som jogger NEDOVER akerselva med en stank av parfyme etter seg. Jo, men det finnes folk som også er redde for hunder. Anonymous poster hash: 94f12...942
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #8 Skrevet 4. mai 2015 Jeg går endel i Østmarka(fra Bøler) og der kan det virke som om båndtvangen kun gjelder når noen ser de. Hver dag ser jeg løse hunder som eier tar i bånd når de møter folk(ihvertfall når se møter meg og barna). andee lar bare hundene løpe løse og det er veldig veldig utrivelig jeg er redd hunder og det er mange andre som er det også. Båndtvangen(som skal beskytte andre dyr) må håndheves. Det burde alltid vært båndtvang der folk ferdes mye, feks mye brukte veier/stier i marka. I Hundeloven, som jeg mistenker svært få hundeeiere faktisk setter seg inn i, står det: § 3.Generelt aktsomhetskrav En hundeholder skal vise aktsomhet for å unngå at hunden volder skade på folk, dyr, eiendom eller ting. Hundeholderen skal sørge for at hunden eller hundeholdet ikke er til urimelig ulempe for folk, miljø eller andre interesser. Blant annet skal hundeholderen søke å avverge at hunden eller hundeholdet skaper utrygghet for andre. Den som er berørt, kan kreve overfor hundeholderen at en varig tilstand eller varige forhold som ikke gir tilstrekkelig sikkerhet, eller som volder urimelig ulempe, blir rettet. § 4. Alminnelige regler om sikring av hund. Vilkår for å la hund være løs Hunder kan være løse bare når de a) blir fulgt og kontrollert på aktsom måte, eller b) er forsvarlig inngjerdet på et sted som ikke er åpent for allmenn ferdsel. Den som holder en hund i bånd, skal være i stand til å ha kontroll med hunden, hvis de ikke blir ledsaget av noen som har slik kontroll. Hundeholderen skal påse at hunden ikke farer mot, hopper på, forfølger eller stiller seg i veien for folk som ikke godtar dette. Har en hund dette for vane, skal den bli holdt i bånd på steder som er åpne for allmenn ferdsel. Hundeholderen skal vise særlig aktsomhet der det er barn, for å hindre slik kontakt mellom hund og barn som barnet eller voksne som følger barnet, ikke inviterer til, og for å forebygge at barn blir skremt. Om nødvendig skal hunden bli satt i bånd eller holdt tett inntil hundeholderen. Hunder skal alltid holdes under slikt tilsyn at de så vidt mulig hindres i å drive eller forfølge vilt, jf. likevel § 9 tredje ledd. Du kan sitere Hundeloven til tydeligvis uvitende hundeeiere neste gang. Anonymous poster hash: 94f12...942
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #9 Skrevet 4. mai 2015 Jeg har hund selv og har han alltid i bånd. Jeg har trent så utrolig mye på passering av andre hunder siden han har vært utrolig høylydt før. Nå er han endelig blitt mye bedre, og da blir jeg så forbanna når løse hunder aktivt følger etter han og hisser han opp. Jeg blåser i om hunden din er snill som et lam, ha den i bånd!! Anonymous poster hash: 590a5...316
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #10 Skrevet 4. mai 2015 Har ikke jeg opplevd mye til, og jeg er ute i Oslos gater hver eneste dager. Er faktisk mer irritert over syklister som plutselig dukker opp fra ingensteds eller disse bimboene som jogger NEDOVER akerselva med en stank av parfyme etter seg. Tar de banen oppover? Anonymous poster hash: fe1aa...549
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #11 Skrevet 4. mai 2015 Jeg rusler opp og ned akerselva nesten hver dag og jeg har aldri opplevd ubehagelige episoder med noen hunder. Lukter du katt? Anonymous poster hash: fe1aa...549 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #12 Skrevet 4. mai 2015 Møter hunder overalt og eierne er helt fraværende - fysisk og i hodene sine. Hundene løper fritt rundt klar til å angripe enhver som går forbi. Hundeeiere burde arresteres og hunder burde vært forbudt!!!Anonymous poster hash: 5ea50...663 Ja, la oss forby alt som alle har noe imot. Hvorfor bare hunder? Katter, fugler, hamstere kaniner.. God ide! Men for å svare Ts, jeg har en liten hund som går rett i hælen på meg uansett om hun er i bånd eller ei. Jeg har hun for det meste i bånd. Alltid nå under båndtvangen. Syns det er trist at uansvarlige hundeeiere skal ødelegge for de som tar ansvar, men sånn vil det alltid være. Anonymous poster hash: 3814e...a3a 1
Christiania_Oslo Skrevet 4. mai 2015 #13 Skrevet 4. mai 2015 Tar de banen oppover? Anonymous poster hash: fe1aa...549 Poenget var litt sarkatisk rettet mot disse #workout #selfie #fit bertene som jogger to eller tre sammen i rosa el turkisk overdel og sorte 2xu tights, masse sminke og parfyme. De som "trener",men egentlig ikke vil bli svette fordi da blir de røde i ansiktet og issssjjjjj det er jo så turn off da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå