Gå til innhold

Hva synes dere om å veie 42 ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske feit og ønsker å bli tynnere. Er 167 btw. Lurer bare på hva som er en normal vekt, men at man likevel ikke ser for tynn ut. :)

Anonymous poster hash: d695f...b3a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

42 er LITE.

Anonymous poster hash: 19a2d...40e
  • Liker 7
Gjest Lille-pus
Skrevet

Vet du hva du veier i dag? Alltid mye lettere å gi noen råd utifra det :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 156 og 42 kg og ser ut som ett beinrangel

Anonymous poster hash: 93a3b...e48

• Liker 3
Skrevet

Hvis man vil se ut som en 12-åring er det muligens passe?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du bør veie rundt 55 til 65 kg

Anonymous poster hash: bee48...ea7
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For det første: Vekten kommer helt an på kroppstype og fasong. Og på om du er trent eller ikke.

42 er uansett altfor lite hvis du er 1,67 høy. Du bør minst legge til 10 kilo for å ikke se syk ut (hvis du har en normal kroppstype/fasong).

Jeg er 5 cm høyere enn deg, og veide 50 kilo en periode da jeg var rundt 20 år. Da var jeg tynn. Kragebena stakk ut, og hoftebena også.

Men som sagt: Mye kommer an på kroppstype. Jeg har en venninne som er like høy som meg. Vi er begge ganske slanke/normalvektige og bruker samme størresle, men veier veldig forskjellig.

Anonymous poster hash: 4f28b...5fa
Skrevet (endret)

Jeg er ganske feit og ønsker å bli tynnere. Er 167 btw. Lurer bare på hva som er en normal vekt, men at man likevel ikke ser for tynn ut. :)

Til info kan jeg opplyse at jeg veide nettopp 42 kg i hele mitt voksne liv, fra jeg var rundt 18 til jeg var 40. Jeg er 160 cm.

Og det gikk vel knapt en dag uten at noen følte seg kallet til å fortelle meg hvor mager og "skrapet" jeg så ut. "Har du anorexia eller?" kunne folk finne på å spørre. "Du er så tynn du, at jeg fatter ikke åssen du skal greie å amme den ungen din" eller "Du er så mager du, at rompa di henger bare på ei krok". "Du er så tynn at du ser nesten ut som en narkoman".

Alt dette er et lite utvalg av kommentarer jeg fikk fra folk rundt meg, arbeidskolleger, venner, familie, ja alle. Ingen følte seg for god til å kritisere vekten min.

Jeg spiste normalt, selv om jeg skippet frokost. Jeg unnet meg stadig kaloririke ting, i forsøk på å få opp antall kcal pr dag. Jeg valgte alltid fullvarianten, ikke light-varianten av ting, som f.eks. melk og dressing. Først når jeg møtte mannen min i en alder av 30 begynte jeg å drikke lettmelk, fordi det var enklest å kjøpe bare en type (han drakk kun det).

Jeg tror ikke du, som er hele 7 cm høyere enn meg, hadde sett helt frisk ut med en vekt på 42. Det hadde vært skremmende tynt, og du hadde sett ut som et beinrangel. Det gjorde jeg, og jeg er bare 160. Lårene var innhule og møtte ikke på midten, det var en åpning mellom beina mine når jeg sto med føttene samlet. Feminine former og kurver? Glem det. Hadde ikke noe sånt.

Det er noe med innlegget ditt som får meg til å mistenke at du faktisk går med planer om å slanke eller sulte deg ned til den skinnmagre vekten 42.... Hør på en som har vært der; IKKE gjør det. Jeg veide 42 ufrivillig i mange, mange år, og folk er ikke særlig barmhjertige i kommentarene sine. Dessuten, i etterpåklokskapens lys, kan jeg se at jeg var mye sykere i de årene jeg var så tynn. Ikke særlig til immunforsvar. Forkjølelser og infeksjoner hele tiden.

Etter jeg fyllte 40, skjedde det en endring i kroppen min. Eller to faktisk. Da jeg fyllte 40, begynte det såkalte "alderstillegget" å komme krypende. En kilo her, en kilo der. Så sluttet jeg å røyke i en alder av 43, og DA skjedde det no....boom! I dag veier jeg 59-60 kg og ser for første gang i mitt liv normal ut :)

Jeg anbefaler deg å sikte deg inn på en litt mer normal vekt!

Endret av Million
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er 168. og har optimal vekt på minimum 55-60kg.

Hadde anoreksi tidligere og ble innlagt med vekt på 40 kg. Så antar du skjønner.. :)

Anonymous poster hash: 36587...eb6
Skrevet

Hvis du er 167 og veier 42 må du oppsøke lege hvis du mener at du er feit. Du er ikke feit, du er syk.

• Liker 2
Skrevet

Det er forresten en grunn til at det andre innlegget ditt ble låst..

• Liker 1
Skrevet

Da vil du ha en BMI på 15, og med andre ord være veldig undervektig og se svært tynn ut. Vanskelig å si hva du bør veie- det er veldig indiduelt, men normalvekt er som regel et bra utgangspunkt.

Skrevet

Jeg er 168 og veier ca 53 kg, jeg er frisk og trives godt med den vekten. Har veid 42 kg med samme høyde - da var jeg syk, jeg så syk ut og kroppen fungerte ikke.

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Jeg veide kanskje 42 kg da jeg var 11-12 år....det sier seg selv at det er alt for lav vekt for en voksen kvinne.

AnonymBruker
Skrevet

Det er umulig å si hvilken vekt du bør ha. Hvilken vekt som passer deg kommer an

på lengde, kroppsbygning osv. Selv er jeg 1.69 og veier 52 kg. Jeg slanker meg ikke,

spiser sunt (og usunt i helger) og spiser absolutt ikke lite. Men jeg klarer ikke å legge på

meg dessverre. For på meg er 52 kg alt for lite. Absolutt alle kommenterer at jeg ser for

tynn ut, lurer på om jeg slanker meg, føler at de har retten til å slenge til meg at jeg bør

"se til å spise litt" osv osv. Det er rett og slett plagsomt, og jeg skulle gjerne lagt på meg

bare for å slippe alle kommentarene. Men jeg har en sykt høy forbrenning og en sykdom

som gjør at jeg ikke legger på meg. Så jeg må si at 42 kg høres utrolig lite ut. Selv ville

jeg nok sett ut som beinrangel hvis jeg hadde veid så lite. Anbefaler deg absolutt til å

revurdere det, hvis du trenger å gå ned i vekt er det aller beste å spise sunt og normalt,

og trene mer.

Anonymous poster hash: 681eb...bb7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 154 cm og veier 42 kilo. Er 27 år og får ofte høre at jeg er veldig tynn så du vil nok ikke se sunn ut med 42 kilo.

Anonymous poster hash: d79ce...28f

AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva du veier i dag? Alltid mye lettere å gi noen råd utifra det :)

Jeg veide meg nå, er 51 kg :)

Skrevet

Det er greit å veie 42 kg hvis man er under 1,50 høy.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg veide meg nå, er 51 kg :)

Tuller du nå eller? Da har du jo allerede en BMI som sier at du er undervektig.

Anonymous poster hash: 12039...d64

• Liker 4
Skrevet

Trener du?

Jeg er 167 også og veier mellom 50-52kg (alt avhenger hvor jeg ligger i syklusen)
Jeg føler meg altfor tynn, men sliter med å gå opp i vekt, samtidig som jeg føler at kroppen min er " slapp fordi jeg ikke trener så ofte som jeg bør gjøre :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...