AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #1 Skrevet 2. mai 2015 Han har datteren vår i helgen (annenhver helg) og vi bruker å sende hverandre snap for å få et lite innblikk i hva barnet gjør osv. Han sendte meg en snap av at de var i byen og jeg kunne klart se at datteren min hadde på seg bleie. hun er tre år og vært bleiefri i over ett år så jeg skjønte ingenting. ringte han og spurte hvorfor, han sa at det var enklere å ha på hu bleie enn å ta hu med på do. jeg sa at det er bare tull, ta av hu bleia.. han sa nei og noen flere unnskyldninger som at doene er skitne. da sa jeg at jeg kommer å henter hu. det ble til at han tok av hu bleia. senere idag kom han på døra (jenta vår var hos hans foreldre) og var illsint. jeg skjønte ingenting men forsto jo at det var pga bleia.... jeg hadde ingenting å si når hu er hos han. hvem har rett? veldig teit alt det her, huffAnonymous poster hash: a839d...68a
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #2 Skrevet 2. mai 2015 Du har ikke noe du skulle ha sagt om hans barneoppdragelse, selv om jeg forstår frustrasjonen din godt i akkurat den situasjonen. Anonymous poster hash: fa95d...63a 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #3 Skrevet 2. mai 2015 Hvorfor ønsker han å holde henne tilbake i utvikliklingen? For en latsekk!! Klar du kan si noe når far med vilje stagnerer henne og holder henne tilbake. Anonymous poster hash: 3f075...55c 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #4 Skrevet 2. mai 2015 Du har ikke noe du skulle ha sagt om hans barneoppdragelse, selv om jeg forstår frustrasjonen din godt i akkurat den situasjonen. Anonymous poster hash: fa95d...63a Klart hun har når det går utover barnet. Vil tro det er rimelig ydmykende for et tørt barn å måtte bruke bleie igjen. Far får bare surmule. Anonymous poster hash: 3f075...55c 8
Ulrikke Skrevet 2. mai 2015 #5 Skrevet 2. mai 2015 Kanskje han som far synes det er ekkelt å skulle ta med ungen på et offentlig herretoalett. Det sa ihvertfall gubben her, at han foretrakk at jeg tok med datteren vår på do når vi var ute, fordi han syntes herredoene ofte var skikkelig ekle og var glad han kunne stå..... Det kan jo ikke en treåring.... Når det er sagt, så har du ingenting du skulle ha sagt når hun er hos ham. Skjønner at du stussa, men jeg ville holdt munn der og da og heller stilt et åpent spørsmål til uka, istedenfor å tenne på alle plugger.... Jeg er ikke enig i måten han løste dette på, og kanskje litt overrasket over at jentungen godtok å få på bleie igjen (de fleste nekter jo plent når de har slutta), men bortsett fra det: pust med magen.... I det store og hele er det en bagatell, du burde holdt munn der og da, og heller hjulpet ham med tips etterpå om hvordan han evt kan fikse dette med toalettbesøk "ute".... 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #6 Skrevet 2. mai 2015 takk for svar ja, jeg syntes det er veldig trist for datteren vår at han tok på hun bleie. de var sammen med hans søster så hun kunne blitt med barnet på do også er det handikappet do som ikke er like skitten som herredoen regner jeg med! følte meg veldig dum og helt ute av det når han kom hitt, derfor lurte jeg på om jeg var helt på jordet når jeg ba han gjøre noe annerledes. vurderer å bestille en time på familievernkontoret for kommunikasjonen vår er tydeligivs helt elendig. Anonymous poster hash: a839d...68a 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #7 Skrevet 2. mai 2015 helsikes fedre altså...!! me me me me me me me me me ME ME me me ME me me me me ME ME MEEEEE argh Anonymous poster hash: bfbe2...b3a 1
Peter007 Skrevet 2. mai 2015 #8 Skrevet 2. mai 2015 Hehe ikke rart det blir krig. Kan mor gjøre så mye her umiddelbart? Det er nok bare kort tid før datteren deres ikke vil ha på bleien selv, Ikke ødelegge forholdet til barnets far pga. dette. Innse Ts. at du ikke kan styre far her. Han har ansvar for barnet under samvær samme hva du sier. Blir barnet mishandlet eller lign. kan du kontakte barnevernet. Det er en grunn til at dere ikke bor sammen som foreldre så ikke forvent deg noe. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #9 Skrevet 2. mai 2015 For en latsabb! Ungen har vært bleiefri et år, da tar man ikke på ungen bleie igjen fordi man er lat / doene er skitne. Hva skal han gjøre videre da? Ta med en potte hver gang de går ut? Eller putte på henne bleie til hun er 18? Tosk. Anonymous poster hash: 5a0d0...498 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #10 Skrevet 2. mai 2015 Jeg syns du overreagerer. Pappa sin helg - pappa sine valg.Anonymous poster hash: 34148...e88 1
makkapakka Skrevet 2. mai 2015 #11 Skrevet 2. mai 2015 det der skjønner jeg veldig godt. Jeg hadde gjort akkurat som deg, og jeg hadde fått svar av BF akkurat slik du gjorde. Her er den vi har snart 10 år, han blir påkledd av faren, han får brødskive oppskjært i små firkanter uten skorpe, han må spise grøt hver kveld som han omhyggelig har kjølt ned i vannbad, og det er et jævla under at han får ligge i senga uten bleie, han har da vokseseng i tillegg da. "alt er så mye enklere når han gjør det sånn" får jeg til svar.
Pinkee Skrevet 2. mai 2015 #12 Skrevet 2. mai 2015 Tror du skal ta en ny prat med far jeg. Forklare at du ble litt sjokkert av å se ungen med bleie, og at du overreagerte. Så kan du jo tipse om HC-toalett er renere, evnt at søsteren kan ta med jenta på do. Ikke sikkert at far har tenkt på slike løsninger. Skjønner godt du ble frustrert, men du burde ikke kjefte/krangle om det, der og da. Men, ta opp saken på nytt, rolig og saklig. Burde ikke være nødvendig med Fv-kontoret for dette, men mulig det er mer som skurrer? 1
MissPierce Skrevet 2. mai 2015 #13 Skrevet 2. mai 2015 Det er jo ydmyende for ett barn som er 3år, og få på bleie igjen når det har sluttet helt. Det burde jo far forstå også. Hva med å tenke på barnet, og ikke seg selv. Maken til latskap!!
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #14 Skrevet 2. mai 2015 Du har ikke noe du skulle ha sagt om hans barneoppdragelse, selv om jeg forstår frustrasjonen din godt i akkurat den situasjonen. Anonymous poster hash: fa95d...63a Er du sprø? Selvsagt har mor OG far alltid noe de skulle ha sagt om deres barns oppdragelse, Jeezz...Anonymous poster hash: 7e791...96e 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #15 Skrevet 2. mai 2015 Og jeg tror TS har fritidsproblemer og har lyst til å lage en sak her inne som lørdagsunderholdning.Anonymous poster hash: 63415...2cd
Peter007 Skrevet 2. mai 2015 #16 Skrevet 2. mai 2015 Tror du skal ta en ny prat med far jeg. Forklare at du ble litt sjokkert av å se ungen med bleie, og at du overreagerte. Så kan du jo tipse om HC-toalett er renere, evnt at søsteren kan ta med jenta på do. Ikke sikkert at far har tenkt på slike løsninger. Skjønner godt du ble frustrert, men du burde ikke kjefte/krangle om det, der og da. Men, ta opp saken på nytt, rolig og saklig. Burde ikke være nødvendig med Fv-kontoret for dette, men mulig det er mer som skurrer? Egentlig et fint svar.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #17 Skrevet 2. mai 2015 Han har datteren vår i helgen (annenhver helg) og vi bruker å sende hverandre snap for å få et lite innblikk i hva barnet gjør osv. Han sendte meg en snap av at de var i byen og jeg kunne klart se at datteren min hadde på seg bleie. hun er tre år og vært bleiefri i over ett år så jeg skjønte ingenting. ringte han og spurte hvorfor, han sa at det var enklere å ha på hu bleie enn å ta hu med på do. jeg sa at det er bare tull, ta av hu bleia.. han sa nei og noen flere unnskyldninger som at doene er skitne. da sa jeg at jeg kommer å henter hu. det ble til at han tok av hu bleia. senere idag kom han på døra (jenta vår var hos hans foreldre) og var illsint. jeg skjønte ingenting men forsto jo at det var pga bleia.... jeg hadde ingenting å si når hu er hos han. hvem har rett? veldig teit alt det her, huffAnonymous poster hash: a839d...68a Jeg tror at skilte foreldre i dag har at for mye med hverandre å gjøre og blander seg litt for i hva som skjer når den andre parten har barna. Om min unge hadde bleie, smokk eller sånn og sånne klær det hadde jeg ingen mulighet til å følge med på. Og jeg hadde uansett ikke laget så mye oppstyr rundt en slik sak, men tatt det opp med far ved en passende anledning. Jeg forstår din frustrasjon, det er ikke det, men det er tross alt hans som har ungen. Jeg hadde klikket i vater om far skulle ha påpekt hver minste ting når jeg hadde ungen. Jeg la meg aldri opp i hva han gjorde, og han ikke i hva jeg gjorde. Vi stolte rett og slett å hverandre og at vi begge gjorde det som var best for ungen. Og en bleie er ikke noe å lage et så stort nummer ut av at du truer med å hente ungen. Anonymous poster hash: eece9...c73
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #18 Skrevet 2. mai 2015 Er du sprø? Selvsagt har mor OG far alltid noe de skulle ha sagt om deres barns oppdragelse, Jeezz...Anonymous poster hash: 7e791...96e Ja, jeg er kanskje sprø, men står for det jeg sa. Når far har ansvaret så har han ansvaret. Som du sikkert la merke til så skrev jeg også at jeg forstod frustrasjonen, så jeg er ikke helt på bærtur. Det finnes derimot bedre måter å ta opp utfordringer på en å klikke der og da. Ta det opp på en rolig måte i ettertid for. eks. Anonymous poster hash: fa95d...63a
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #19 Skrevet 3. mai 2015 Jeg tror at skilte foreldre i dag har at for mye med hverandre å gjøre og blander seg litt for i hva som skjer når den andre parten har barna. Om min unge hadde bleie, smokk eller sånn og sånne klær det hadde jeg ingen mulighet til å følge med på. Og jeg hadde uansett ikke laget så mye oppstyr rundt en slik sak, men tatt det opp med far ved en passende anledning. Jeg forstår din frustrasjon, det er ikke det, men det er tross alt hans som har ungen. Jeg hadde klikket i vater om far skulle ha påpekt hver minste ting når jeg hadde ungen. Jeg la meg aldri opp i hva han gjorde, og han ikke i hva jeg gjorde. Vi stolte rett og slett å hverandre og at vi begge gjorde det som var best for ungen. Og en bleie er ikke noe å lage et så stort nummer ut av at du truer med å hente ungen.Anonymous poster hash: eece9...c73 Jeg tror foreldre med "delt bosted og 50/50" burde ha MER med hverandre å gjøre. Et dialogforum for de to foreldrene om nettopp slike ting TS tar opp og annet for å forebygge konflikter: f.eks to ganger i måneden eller etter hver uke (4gng/måneden). Anonymous poster hash: 7e791...96e
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #20 Skrevet 3. mai 2015 Jeg tror foreldre med "delt bosted og 50/50" burde ha MER med hverandre å gjøre. Et dialogforum for de to foreldrene om nettopp slike ting TS tar opp og annet for å forebygge konflikter: f.eks to ganger i måneden eller etter hver uke (4gng/måneden).Anonymous poster hash: 7e791...96e Hvis man skal ha slik kontroll på hverandre og hverandres liv, så kan de like godt flytte sammen igjen. Anonymous poster hash: eece9...c73 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå