Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver gang når jeg begynner å tenke på okkulte, religiøse, eller filosofiske (som handler om døden og livet etterpå) tema så får jeg disse gåsehud-lignende følelser i kroppen min. Jeg blir litt kaldere, hårene på kroppen stikker ut, og jeg ender opp med en veldig rar indre følelse. Denne "endringen" varer fra 1-4 minutter som regel.

Er det noen andre som merker lignende ting? Jeg ser på meg selv som ikke-troende, men ting som dette gjør at jeg ikke er så sikker lenger. Hva kan dette skyldtes av?

Anonymous poster hash: 691d9...c5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Disse fysiske endringene i kroppen kommer av at diverse områder i følelesesenteret i hjernen din blir overstimulert. Det trenger ikke være noe annet enn at du synes temaet er spennende :)

AnonymBruker
Skrevet

Sånn får jeg og. Når jeg ser skrekkfilmer f.eks.

Anonymous poster hash: a28c6...8d7
AnonymBruker
Skrevet

Hver gang når jeg begynner å tenke på okkulte, religiøse, eller filosofiske (som handler om døden og livet etterpå) tema så får jeg disse gåsehud-lignende følelser i kroppen min. Jeg blir litt kaldere, hårene på kroppen stikker ut, og jeg ender opp med en veldig rar indre følelse. Denne "endringen" varer fra 1-4 minutter som regel.

Er det noen andre som merker lignende ting? Jeg ser på meg selv som ikke-troende, men ting som dette gjør at jeg ikke er så sikker lenger. Hva kan dette skyldtes av?

Det fins et ord for det: Redsel.

Anonymous poster hash: e3175...96d

AnonymBruker
Skrevet

Det fins et ord for det: Redsel. Anonymous poster hash: e3175...96d

Jeg tenkte også at det kunne være det. Men når det hender HVER gang jeg tenker på det, så er jeg ikke så sikker. Jeg kan liksom sitte på bussen og plutselig begynne å tenke på noe religiøst/okkult, og da får jeg disse følelsene. Jeg tenker ikke bevisst at jeg er redd heller, det er en veldig rar følelse.

AnonymBruker
Skrevet

Har dette av og til og det er nok fordi at døden er en ubehagelig ting du VET kommer til slutt. Og grunnen til at du har dette er vel også pga at du har tenkt endel rundt temaet døden om hvordan det vil føles rett før osv.

Jeg skal innrømme at døden føles skremmende men at det også, iallefall hvis vi ser vitenskapen bak den, ikke er noen følelser, hendelser eller tanker etter at den har inntruffet.

Du vil altså ikke vite at du er død pga at du er død. Men følelsen før, etter hva bekjente som har fått hjertet restartet o/l sier så dovner man rett og slett bort og husker ingenting.

Kanskje ikke et greit svar, men det er hva det er...

Anonymous poster hash: 7812c...c55

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke redsel, jeg vet godt hva du snakker om og det er "atomene" i kroppen din og dnaet som forteller det at dette er riktig vei og riktig tanke, det oppgraderer dnaet i lengden så vil anbefale deg å lese og lære deg mer om disse temaene så vil du oppleve ting du før ikke trodde var mulig og forstå at det finnes magi på jorda :)

Det kan sammenlignes litt med når man går et hellig sted, enten det er en kirke eller en pyramide eller et offringssted i skogen og man kjenner energiene som "snakker til en"

Anonymous poster hash: 80c12...6ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...