Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å gå ned 3kg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har alltid vært ei aktiv jente med sunt kosthold, men etter 3mnd på jorda rundt reise har jeg fått med meg litt ekstra hjem. Hvor fort kan jeg forvente at 3kg går vekk? Jeg skal ut på byen til helgen, og skjønner det vil sette en bremser. Men, hvor lang tid burde det ta?

Anonymous poster hash: 2d797...8d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du fortsetter med å spise slik som du gjorde FØR turen din, så burde vekten gå tilbake til det normale.

Uansett, hvis du vil ned så gjelder kalorier inn vs kalorier ut. Men siden det er snakk om så lite, ville jeg hvertfall ikke lagt meg på mer enn 200-300 kalorier underskudd.

Anonymous poster hash: c3bf6...69e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er bare at jeg vil ned ganske raskt da jeg føler ukomfortabel. 3 kg på 1,5 mnd? Er det realistisk?

AnonymBruker
Skrevet

Er bare at jeg vil ned ganske raskt da jeg føler ukomfortabel. 3 kg på 1,5 mnd? Er det realistisk?

Jeg vet ganske lite om sånt, men ja, det går :P

Anonymous poster hash: f0990...d81

Skrevet

Ja du kan fint klare det så lenge du er flink med kosthold og aktivitet. 500 g i uka er passelig tempo på vektnedgangen. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har alltid vært ei aktiv jente med sunt kosthold, men etter 3mnd på jorda rundt reise har jeg fått med meg litt ekstra hjem. Hvor fort kan jeg forvente at 3kg går vekk? Jeg skal ut på byen til helgen, og skjønner det vil sette en bremser. Men, hvor lang tid burde det ta?

Hei. Du kan f.eks bruke 5:2 dietten. Da går du cirka ned en halv kilo på de to dagene du bare spiser 500 kalorier. Så på en uke vil du ha gått ned en halv kilo. På en og en halv uke : 3 kg :) bedre å ta et over tid. Hvis ikke legger du på deg igjen - om ikke mer :)

Anonymous poster hash: ce12f...2bd

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Du kan f.eks bruke 5:2 dietten. Da går du cirka ned en halv kilo på de to dagene du bare spiser 500 kalorier. Så på en uke vil du ha gått ned en halv kilo. På en og en halv uke : 3 kg :) bedre å ta et over tid. Hvis ikke legger du på deg igjen - om ikke mer :)

Jeg mener 1 og en halv måned :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja som dagt hvis du følger 5:2 dietten kan du spise vanlig fem dager og ha to dager hvor du spiser 500 kalorier. Da vil du holde forbrenninga oppe, og kroppen vil ikke bryte på muskelmasse siden den går i faste disse to dagene. Jeg går på dette nå, og har gått på dette før og etter du er ferdig med dietten legger du ikke på deg noe :)

Skrevet

Ja, det er realistisk. Jeg gikk ned 3 kg på 5 - 6 uker

AnonymBruker
Skrevet

…mens jeg derimot har brukt over 6 mnd på mine "siste 3 kg" :fnise:

Men du kan fiiiint klare 3 kg på 1,5 mnd, egentlig er det null stress.

Anonymous poster hash: 441a0...c07
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk vurdert 5:2 dietten! Men jeg er redd for å gå opp igjen. . Men om jeg holder meg til kcal inntaket det skal ligge på + trening,skal d gå bra?

Gjest Runforit
Skrevet

Høyde, alder, vekt, aktivtetsnivå/hva trener du?

En tommelfingerregel er ikke legg deg under 1500 kcal og pluss på de dagene du trener.

AnonymBruker
Skrevet

20år,167cm og 65kg. Jeg trener en del kondisjon, men skal begynne å legge inn 2 styrketreninger i uka.

AnonymBruker
Skrevet

Man kan gå ned 3 kg på en uke, om man ønsker, men sunt er det absolutt ikke!

Ikke stress så mye med det. Drikk mye vann/kaffe og hold deg unna karbohydrater, så er du nok 3 kg lettere iløpet av en måned. :-)

Anonymous poster hash: 0f6c5...413
Gjest Runforit
Skrevet

20år,167cm og 65kg. Jeg trener en del kondisjon, men skal begynne å legge inn 2 styrketreninger i uka.Anonymous poster hash: 2d797...8d3

Hva er en del kondisjon? Vet du hvor mange kalorier du inntar per i dag?

AnonymBruker
Skrevet

Jogger 4 økter på ei uke, noen ganger mer, noen ganger mindre. Og prøver intervall 1 gang I uka. Vet ikke hvor mange kcal, men rundt 1700-2000.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk vurdert 5:2 dietten! Men jeg er redd for å gå opp igjen. . Men om jeg holder meg til kcal inntaket det skal ligge på + trening,skal d gå bra?

Jeg har brukt denne dietten før og jeg gikk ikke opp et gram når jeg starta å spise normalt alle dager :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du fortsetter med å spise slik som du gjorde FØR turen din, så burde vekten gå tilbake til det normale.

Anonymous poster hash: c3bf6...69e

Hvordan kan du mene det?

Hun kan ikke spise det samme som når hun vedlikeholdt vekten (dvs. før turen) - hun må legge seg lavere for å miste vekt.

Anonymous poster hash: a46eb...101

Skrevet

Min gode mann! Kroppen har en normalvekt den liker å ligge på. Om du har holdt samme vekta i... Lurer på om det var 7 år, men er litt usikker... La oss si det var det, så om du har holdt omtrentlig samme vekt i mer enn 7 år, vil det telle som din normalvekt, og da vil kroppen din automatisk styre deg dit, for de aller fleste mennesker.

Det flotte med dette, er at du da bare kan gi helt faan i hva du veier, så forsvinner de 3 kiloene ganske fort, så lenge du passer på å holde samme aktivitetsnivå som du har gjort tidligere i hverdagen din.

Om du er interessert i "forskningen" skal jeg se om jeg finner noe å lese på til deg :)

Gjest Runforit
Skrevet

20år,167cm og 65kg. Jeg trener en del kondisjon, men skal begynne å legge inn 2 styrketreninger i uka.

Vet du hvor mange kcal du spiser per dag? Spiser du er dagene du trener?

Tenker 15-1600 kcal dagene du ikke trener og 2000 de dagene du trener burde gjøre susen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...