AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #1 Skrevet 2. mai 2015 Hei! Jeg har et spørsmål til dere, kjære kg brukere! Det har seg slik at jeg er 19 år gammel, har flyttet ut hjemmefra for nesten ett år siden. Før jeg flyttet bodde jeg med pappa, stemor og halvsøster (vi har bare samme pappa). Jeg har et veldig nært forhold til min søster på 9 år. Jeg har da kranglet med pappa og stemor ganske heftig, men vil ikke gå inn på hva det var. Det har hvertfall ingenting å gjøre med mitt forhold til søstra mi da vi som sagt har veldig god kontakt. Jeg bor 6 timer unna dem, og har kommet på besøk for å se søstra mi idag (pappa og stemor viste at jeg var på vei, fra fb). Da jeg ankom, var søstra mi veldig redd, ville ikke bli med meg, så vidt snakke med meg og hun så engang ikke på meg. Ellers pleier hun å bli kjempeglad da hun ser meg, men hvertfall... poenget mitt er at pappa og stemor har nektet min søster å se meg. og her kommer spørsmålet mitt, hvilke rettigheter har jeg som søster? jeg vil også legge til at de har hatt problemer med bv fra før av, pga aggresjon mot min søster. jeg har alltid vært god mot min søster, passet på henne og tatt meg av henne så de har ingen grunn til å nekte meg å se hun, men de gjør det for å ta hevn på meg dessverre. Det går veldig utover søstra mi som blir veldig forvirret av det her og har lyst å se meg. så hvilke rettigheter har jeg? jeg har nøkkel til huset deres, så jeg kan låse meg inn,men regnes det som innbrudd da jeg har fått beskjed om at jeg ikke får lov til å komme inn i deres hus? har jeg som søster lov til å se min søster? tusen takk for svar!!! Anonymous poster hash: 7dcee...8d8
HvittHus Skrevet 2. mai 2015 #2 Skrevet 2. mai 2015 Du har dessverre ingen juridiske rettigheter til å se din søster. Og du bør ikke låse deg inn slik situasjonen er akkurat nå. Da kan du risikere en anmeldelse på deg. Det er ikke så mye annet du kan gjøre enn å appellere til din far om å få se søsteren din og at hun ikke skal brukes og utsettes for en konflikt hun er uskyldig i.. Er det slik at BV fremdeles er inne i bildet, kan du ta en prat med disse om saken. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #3 Skrevet 2. mai 2015 Du har ingen rettigheter. Etter noene år på kg så aner det meg at denne krangelen ikke er så uvesentlig heller.Anonymous poster hash: bace9...886
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #4 Skrevet 2. mai 2015 Du har ingen rettigheter, men du bør ta kontakt med barnevernet og fortelle om hvordan søstra di oppførte seg når du traff henne. Hun virket redd sier du. Foreldre bør ikke gjøre barna redde, spesielt ikke for ting som ikke er farlige, som å se sin egen søster. Det kan gi et inntrykk av hvordan hun har det hjemme, et inntrykk som ikke er helt bra. Anonymous poster hash: 54ba3...568 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå